//
کدخبر: ۳۴۰۴۷۳ //

ذخایر نفتی، گازی و آب و خاک مناسب در استان ایلام ، هیچ دستاوردی را برای جوانان بیکار به همراه نداشت!

عملکرد ضعیف مدیران ناکارآمد بیش از هر چیزی اعتماد مردم به انقلاب را خدشه دار می کند وجوانان تحصیلکرده و بیکار استان تا به کی با معضل بیکاری و فقر ناشی از آن دست و پنجه نرم کنند و در حسرت به دست آوردن امکانات اولیه یک زندگی ساده بسوزند؟!

ذخایر نفتی، گازی و آب و خاک مناسب در  استان ایلام ، هیچ دستاوردی را برای جوانان بیکار به همراه نداشت!

به گزارش فرتاک نیوز؛استان ایلام از جمله استانهایی است که از نظر تعداد افراد تحصیلکرده دانشگاهی در قیاس جمعیت آن با نسبت میانگین کشوری در رده بالایی قرار دارد، اما متاسفانه به علت ضعف مدیریتی این آمار هیچگاه عاملی برای کاهش نرخ بیکاری و تبعات منفی ناشی از آن در استان ایلام نشده است

این درحالیست که باید از تحصیلات تکمیلی و دانش علمی جوانان با استعداد ایلامی در کنار منابع و ظرفیتهای طبیعی به نفع جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی بیشترین بهره برداری را داشت و از این طریق زمینه ی اشتغال سازنده و بروز خلاقیت ها و ابتکارات را فراهم آورد!

بدون شک، بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی همچون سرقت، ولگردی، گدایی، افسردگی، طلاق، خودکشی و اعتیاد از جمله تبعات گسترده بیکاری بوده که به علت تنگدستی به وجود می آید!!

در شرایط سخت فعلی که ناشی از ضعف گسترده مدیران ناتوان ، شیوع بیماری کرونا و تحریم های خارجی علیه کشور است، بیکاری و عدم ایجاد اشتغال پایدار مشکل اصلی استان ایلام است، که بیش از پیش نمود یافته و به گونه ای پیش رفته که هر خانواده در استان چند جوان بیکار دارد، در واقع میتوان رهاورد ذخایر نفتی، آب و خاک حاصلخیز، برای اشتغال جوانان تحصیلکرده و بیکار استان ایلام را تقریبا هیچ عنوان کرد!!!

گرانی های نفس گیری که تبعات منفی آن گلوی اقشار کم درآمد جامعه کارگری و بازنشستگان استان را بیش از پیش فشرده، کمرشکن شده است!

وقتی به ویژگی های تورم در ایلام نگاه میکنیم، افزایش تقاضا و کاهش تولید میبینیم!!! اینجاست که خاموشی چرخ های صنعت و کشاورزی در ایلام اهمیت یافته، آثار منفی آن علاوه بر رشد بیکاری و دامن زدن به مشکلات اجتماعی، اقتصاد استان را با زوال و نابودی روبرو کرده است!

به تعبیری دیگر، تورم در ایلام با رشد اشتغال و رونق بازار همراه نبوده است

اما جهت اطلاع همین اشغالگران کرسی مدیریت که ردای ریاست به قامت بسیاری از آنها زار میزند عرض میکنم، استان ایلام به واسطه عدم توجه شما مسئول نماها حائز رتبه برتر تورم و به تبع آن شاخص فلاکت، بیکاری و  در کشور است، به همه این افتخارات مهاجرت خیل جوانان تحصیلکرده و بیکار به کلان شهرهای کشور جهت کارگری را اضافه کنید، این دستاوردهای ثبت شده  در کارنامه بسیاری از مدیران ناکارآمد موجود است ! رزومه افتضاحی که فقط با رانت میتوانید درآینده جایگاهی دیگر برای خود دست و پا کنید!

جوانان تحصیلکرده و بیکار استان تا به کی با معضل بیکاری و فقر ناشی از آن دست و پنجه نرم کنند و در حسرت به دست آوردن امکانات اولیه یک زندگی ساده بسوزند؟!

تاکید دائم رهبر فرزانه انقلاب بر استیفای حقوق مظلومین کجا و این بساط بیکاری، گرانی، خودکشی، اعتیاد، طلاق کجا؟! 

مدیریت انقلابی و جهادی چه میشود؟ فلاکت در ایلام طعم دار شده است!!!

پدیده نخبه کُشی و حذف خلاقیت، که به نوعی تهدیدی بالفعل برای تصدی کرسی برخی مدیران ناکارآمد استان محسوب میشود، عرصه را بر جوانان تحصیلکرده مقاطع دکتری و پسادکتری تنگ کرده، استان را با چالش در تولید نیروهای انسانی استاندارد و تربیت مدیران متعهد و متخصص که با درک زمان و دانش روز، برای اداره جامعه متناسب با آرمانهای انقلاب و امام و رهبری باشد روبرو کرده است!!!

سوء مدیریت و اریکه نشینی به چه قیمتی؟! به قیمت خالی ماندن سفره های مردم و نابودی معیشت همشهریانتان؟ به قیمت کاهش سن خودکشی از شدت فقر و بیکاری جوانان استانتان؟ به قیمت مرگ اصول، باورها، حق و ارزشهای دینی و معنوی مردم؟

به نظر میرسد تقدیر این چنین برای ایلام و ایلامی رقم خورده که تا همیشه تاریخ لفظ جنگ زدگی و محرومیت بر تارک پیشانی اش خودنمایی کند! و برای همیشه آرزوی بر دل مانده از نعمت توسعه و سازندگی را ببوسد و کنار بگذارد!!!

 

نویسنده: مدیرمسئول طلیعه زاگرس ایلام

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۰۴۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان