//
کدخبر: ۲۹۵۸۴۹ //

افت سرعت و قطعی مکرر اینترنت خانگی، مردم ایلام را با مشکل مواجه کرده است

استان ایلام در زمینه زیرساختهای مخابراتی با مشکلات عدیده ای روبروست و اکثر مناطق روستایی و حتی شهری در این زمینه رنج می برند، می طلبد که مسئولان مخابرات و اداره کل فناوری اطلاعات استان در این زمینه ورود و به مشکلات مردم رسیدگی کنند

افت سرعت و قطعی مکرر اینترنت خانگی، مردم ایلام را با مشکل مواجه کرده است

 به گزارش فرتاک نیوز؛امروزه با شیوع بیماری کرونا و نیاز دانش آموزان به اینترنت، داشتن بستر ارتباطی خوب بیش از پیش احساس می‌شود.

این در حالی است که متاسفانه در بیشتر مناطق روستایی استان ایلام و حتی در برخی از نقاط شهری این استان اینترنت تلفن های همراه جوابگوی نیازهای مردم نیست و به ناچار با صرف هزینه های زیاد و خرید مودم و سایر ملزومات از طریق اینترنت خانگی برای اسفاده از اینترنت پر سرعت اقدام کرده اند؛ اینترنت خطوط سیمی نیز متاسفانه مدت دو هفته است با افت سرعت مواجه بوده و در برخی مناطق هم که بطور کلی قطع است.

در وضعیت کرونایی امروز که دسترسی‌های ارتباطی مخابراتی و اینترنتی امری ضروری است، نه تنها با تلفن همراه در برخی روستاهای استان دسترسی به اینترنت میسر نیست و یا اگر هست ضعیف و قابل استفاده نمی باشد بلکه مدتی است که اینترنت خانگی هم با مشکل مواجه شده است.

شبکه وب و اینترنت اکنون فراتر از یک ابزار تفریحی و سرگرمی به یک نیاز اولیه و اساسی برای آحاد مختلف جامعه بخصوص روستائیان تبدیل شده است و امروزه وجود اینترنت و تلفن یکی از ضروریات برای اهالی روستا می باشد. خرید و فروش محصولات روستائیان و ملزومات تولید، حل برخی از مشکلات روزمره، دسترسی به اخبار و شبکه های مجازی، ارتباطات عمومی و فامیلی، کلاس های آموزشی و تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، شرکت در مسابقات آموزشی، علمی و فرهنگی، نگارش مقالات، فعالیت های پژوهشی، پایان نامه دانشجویی، شرکت در کارگاه های آموزشی و سمینارهای آنلاین و غیره همه و همه در دنیای امروزی در بستر وب و از طریق دسترسی به اینترنت مناسب، قابل انجام است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام با اشاره به اینکه مشکل افت سرعت اینترنت ثابت خانگی در ایلام بزودی رفع می شود، گفت: از نظر ظرفیت پهنای باند مشکلی وجود ندارد و با توجه به اینکه در شرایط موجود استفاده مردم از فضای مجازی بیشتر از گذشته شده طبیعتا با یک حجم زیادی از درخواست ها در این حوزه مواجه هستیم و هم اکنون بایستی منابع افزایش یابد که در حال حاضر بدنبال رفع مشکلات آن هستیم.

حشمت اسدی افزود: در گذشته ۱۵ هزار نفر از اینترنت خانگی استفاده می کردند که هم اکنون در ایام بیماری کرونا به ۲۵ هزار نفر افزایش یافته و بایستی زیرساخت ها شامل منابع توسعه پیدا کند که در حال حاضر مسئولان استان بدنبال رفع مشکل هستند. 

وی با بیان اینکه ایجاد مشکلات فنی شامل اختلال در شبکه برای ارائه سرویس مخابرات سبب به وجود آمدن افت سرعت اینترنت ثابت خانگی مشترکان سطح استان شده است، اظهار داشت: در این راستا مشکلات عدم برقراری ارتباطات آنلاین نیز برای دانش آموزان و دانشجویان به وجود آمده است که تلاش می شود این مشکل طی روزهای آینده برطرف شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۸۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان