//
کدخبر: ۱۹۹۳۰۰ //

مدارس به شبکه ملی متصل می شوند

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: تمام مدارس را تا پایان امسال به اینترنت و شبکه ملی متصل می‌کنیم.

 مدارس به شبکه ملی متصل می شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

 امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز با بیان اینکه دومشکل اساسی در حوزه فناوری داریم گفت: نخست آنکه فناوری و آی تی در هیچ کجا اولویت نیست، درحالی که در عصر فناوری زندگی می‌کنیم.

 وی افزود: مشکل دوم که تقریباً ریشه تاریخی دارد، ترس ما از فناوری است و بیشتر به نقاط منفی فناوری نگاه می‌شود. خروجی درسی چون تفکر و سواد رسانه ای هم این است که دانش آموزان را از فناوری بترسانیم و عمدتاً نسبت به خطرات آن هشدار دهیم. شبکه‌های اجتماعی هم همینطور است و بسیاری مشکلات جامعه را به آن نسبت می‌دهند. افرادی برای توجیه ناکارآمدی خودشان به دنبال عامل بیرونی می‌گردند که یکی از آن‌ها همین شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است.

ناظمی با اشاره به اینکه از سوی دیگر بخشی از سیاستمداران بروز نیستند گفت: منع ورود اساتید و معلمان برای حضور در شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام و... به معنای باز گذاشتن راه برای سوءاستفاده و حضور افرادی چون سلبریتی ها می‌شود که توانمندی گروه مرجع بودن و هدایت به سمت توسعه را نمی‌توانند برعهده داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه قبول ندارم که همه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما تخصص لازم را برای ورود به بازارکار در بخش آی تی ندارند و باید با عدد و رقم کارشناسی در این باره اظهار نظر کرد گفت: در رنکینگ تایمز برای سنجش وضعیت دانشگاه‌ها، به لحاظ شاخص‌هایی چون بین‌المللی و آموزش در رتبه‌های پایانی هستیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در واکنش به اظهاراتی مبنی بر وجود مشکلات ساختاری برای اجرای برنامه‌های توسعه اموزش‌های فنی و مهارتی در دانشگاه‌ها گفت: واگذاری علل و عوامل وقوع هر موضوعی به سیستم اداری نامناسب، همواره هم درست نیست. امروز دولت الکترونیک اجرا شده اما از 120 دانشگاه 90 مورد وصل هستند و دانشگاه‌های بزرگی داریم که هنوز به سامانه‌های مربوطه متصل نیستند.

وی درباره علت اجرایی نشدن ماده 69 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر هوشمندسازی مدارس گفت:این برنامه شامل سه سطح زیرساخت، خدمات و محتواست. سطح دوم و سوم در اختیار آموزش و پرورش است و سطح اول برعهده ماست. کلیه مدارس را تا پایان امسال به اینترنت و شبکه ملی متصل می‌کنیم. بخش دوم و سوم برعهده آموزش و پرورش است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۹۳۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان