//
کدخبر: ۳۷۹۵۸۸ //
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش در جمع خبرنگاران:

قیمت بنزین تغییر نخواهد کرد/اولویت کشور تأمین سوخت است

جلیل سالاری اظهار کرد: اولویت کشور تأمین سوخت است و صادرات در مرحله‌ی دوم قرار می‌گیرد.

قیمت بنزین تغییر نخواهد کرد/اولویت کشور تأمین سوخت است
به گزارش فرتاک نیوز،

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران امروز( سوم دی ماه) در حاشیه مراسم گرامی‌داشت هفته‌ی پژوهش در جمع خبرنگاران به تأمین سوخت اشاره کرد و گفت: اولویت کشور تأمین سوخت است و صادرات در مرحله‌ی دوم قرار می‌گیرد و هم‌اکنون صادرات بنزین صورت نمی‌گیرد.

او اضافه کرد: باید مصرف را مدیریت کنیم زیرا مصرف بالای ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین با توجه به جمعیت کشور تطابق ندارد. در این زمینه علاوه بر اصلاح الگوی مصرف باید سیستم خودروها نیز تغییر کند.

او هم‌چنین درخصوص سوآپ هم‌نام توضیح داد: برای سوآپ همنام با روسیه و برخی کشورهای آسیای میانه در مرحله توافق قرار داریم و مذاکرات برای سوآپ نفت خام با هدف استفاده در پالایشگاه‌های شمالی کشور در جریان است.

سالاری از ارسال تجهیزات پالایشگاهی ایران به کشورهای دیگر خبر داد و گفت: این تجهیزات در حال استفاده در یکی از پالایشگاه‌های خارج از کشور است و با ۲ پالایشگاه دیگر نیز توافقاتی برای استفاده از تجهیزات ایرانی انجام شده است.

 
 

او درخصوص اختلاف قیمت سوخت عنوان کرد: اختلاف قیمت ایران در مقایسه با کشورهای همجوار بالاست و این موضوع قاچاق را بالا می‌برد که برای جلوگیری از آن باید از سامانه‌های پیمایش مانند «سپهتن» استفاده کرد.

به گفته‌ی سالاری، برنامه‌ای برای تغییر قیمت بنزین وجود ندارد.

او همچنین درباره بنزین سوپر اظهار کرد: توزیع بنزنی سوپر در تهران و برخی از کلانشهرها آغاز شده و به‌تدریج افزایش خواهد یافت.

سالاری با بیان اینکه باید تلاش کنیم محصولات دانش بنیان به مرحله‌ی تجاری سازی برسند گفت: توجه به دانش بومی در دستور کار است و در ساخت بار اول سند ۴۰۰ قلم کالا را پیش بینی کردیم و در اختیار شرکت‌ها قرار دادیم. برای انتخاب این شرکت ها و اخذ قرارداد، شرکت های دانش بنیان را غربالگری کردیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۹۵۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان