//
کدخبر: ۳۶۸۹۵۸ //

اصلاح طرح نهضت ملی مسکن به افزایش ازدواج و فرزندآوری منجر می‌شود

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان با اشاره به برخی اشکالات طرح نهضت ملی مسکن از جمله مدت اجرای طرح، نحوه واگذاری، بازپرداخت اقساط و بالا بودن آن، برلزوم اصلاح این طرح به منظور تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری تاکید کرد.

اصلاح طرح نهضت ملی مسکن به افزایش ازدواج و فرزندآوری منجر می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

علی‌محمد چوپانی روز سه‌شنبه درجمع خبرنگاران بابیان اینکه دولت سیزدهم با شعار تولید یک میلیون مسکن برای جوانان و افراد بدون مسکن امیدها را برای خانه‌دار شدن افزایش داد گفت: این طرح مطابق بررسی‌هایی که اتاق بازرگانی به همراه انجمن انبوه سازان گلستان انجام داد، برخی اشکالات دارد که با اصلاح آن می‌توان به وعده تولید یک میلیون مسکن کمک کرد.

وی افزود: در استان گلستان از مجموع ۷۰ هزار ثبت نام کننده در طرح نهضت ملی مسکن در فراخوانی که برای واریز ۴۰۰ میلیون ریال قسط اول سهم آورده متقاضی انجام شد، ۳ هزار نفر موفق به واریز آن شدند که نشان می‌دهد پرداخت سهم آورده در توان خانواده‌های ثبت نام کننده نیست.

چوپانی ادامه داد: با اصلاح طرح نهضت ملی مسکن، دولت باتوجه به فراهم بودن مصالح ساخت خانه در کشور به راحتی می‌تواند به تعهد تولید یک میلیون مسکن در جامعه عمل کند و با این اقدام به رفاه اجتماعی خانواده‌ها و مهمتر از آن به ازدواج جوانان و فرزندآوری آن نیز کمک زیادی خواهد شد.

چوپانی با تقدیر از برخی اقدامات دولت سیزدهم از جمله مردمی کردن یارانه‌ها بیان داشت: این اقدام دولت یک کار جهادی بود و توانست از رانت‌هایی که به سبب وجود ارز ۴۲۰۰ تومانی در برخی بخش‌ها ایجاد شده بود و نیز از قاچاق کالا و اسراف برخی مواد غذایی مانند روغن خوراکی جلوگیری کرده و عواید حاصل از آزادسازی نرخ ارز را به سفره مردم بازگرداند.

وی آزادسازی قیمت برخی محصولات زراعی و افزایش قیمت خرید تضمینی آن از جمله گندم و دانه روغنی را از دیگر موفقیت‌های دولت آیت الله رییسی دانست و گفت: این اقدام دولت کمک بزرگی به افزایش درآمد کشاورزان باتوجه به گرانی نهاده‌های این بخش کرد.

به گفته چوپانی، پیشنهاد افزایش قیمت محصولات زراعی و همسان سازی آن با قیمت‌های جهانی را اتاق بازرگانی گلستان به دولت داد که تمصوب و اجرا شد.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۸۹۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان