//
کدخبر: ۳۵۷۰۲۲ //
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه:

تخصیص تسهیلات به حوزه تجارت زمینه‌ساز افزایش صادرات در استان خواهد شد

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: تخصیص تسهیلات به حوزه تجارت زمینه‌ساز افزایش صادرات در استان خواهد شد.

تخصیص تسهیلات به حوزه تجارت زمینه‌ساز افزایش صادرات در استان خواهد شد
به گزارش فرتاک نیوز،

هفتاد و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی عصر امروز ( ۵ تیرماه) با حضور استاندار، شهردار، معاونت اقتصادی استانداری، رئیس اتاق بازرگانی و مدیران و مسئولین استانی و صادر کنندگان برتر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه کیوان کاشفی عضو هیات رئیسه اتاق ایران اظهار کرد: بر اساس آمار و اطلاعات، استان کرمانشاه جایگاه خوبی در زمینه صادرات دارد آنگونه که در سال ۱۴۰۰ رتبه پنجم صادرات با مبلغ ۲ میلیارد و ۸۸۰  میلیون دلار در کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به پایین بودن سهم تسهیلات بانکی ۳ درصدی به حوزه صادرات گفت: تخصیص تسهیلات به حوزه تجارت زمینه‌ساز افزایش صادرات در استان خواهد شد.

 وی رتبه صادرات استان، در کشورهای همسایه را را نیز رتبه چهارم عنوان کرد و افزود: ۴۳ درصد از کل صادرات غیر‌نفتی به کشور عراق و ۵۳ درصد از کل صادرات با احتساب صادرات گازی از طریق مرزهای استان کرمانشاه انجام می‌گیرد.

photo_2022-06-26_20-10-33

وی افق تجارت و صادرات استان کرمانشاه با کشور عراق را طی ۱۰ سال آینده افقی روشن دانست و گفت: با توجه به اطلاعات بانک‌های جهانی در مورد دورنمای کشور عراق و تبدیل این کشور به یکی از قطب‌های اقتصادی باید از ظرفیت این بازار  بصورت بهینه استفاده کرد.

 عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به مشکلات پیش‌روی صادر کنندگان در مرزها خواستار حمل یکسره کالا به کشور عراق شد و گفت: این موضوع را در سفر احتمالی رئیس جمهور به استان کرمانشاه مطرح خواهیم کرد.

photo_2022-06-26_20-11-28

کاشفی در ادامه تدوین پلتفرم سرمایه‌گذاری در مرزهای استان را یکی دیگر از نیازهای بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مشکلات زیر ساختی در مرزها را برطرف خواهد کرد.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه از صادرکنندگان برتر استان به مناسبت روز صادرات تجلیل شد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۰۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان