//
کدخبر: ۱۸۴۲۲۵ //

اجرای موافقت‌نامه تجارت آزاد بین ایران و سوریه فرصتی برای تقویت روابط اقتصادی

رئیس کمیته مشترک ایران و سوریه خبر از اجرای موافقت‌نامه تجارت آزاد بین ایران و سوریه داد

اجرای موافقت‌نامه تجارت آزاد بین ایران و سوریه فرصتی برای تقویت روابط اقتصادی
به گزارش فرتاک نیوز،

 کیوان کاشفی، رئیس کمیته مشترک ایران و سوریه و عضو هیات رئیسه اتاق ایران در همایش تجاری ایران و سوریه که در محل اتاق ایران برگزار شد به عزم و اراده راسخ دو کشور برای تقویت روابط اقتصادی اشاره کرد و گفت: علی‌رغم وجود ظرفیت‌های بسیار بالا در هر دو کشور و از طرفی روابط عمیق سیاسی بین ایران و سوریه، همچنان سطح مناسبات اقتصادی دو کشور قابل دفاع نیست.

بر اساس اظهارات وی در طول یک سال گذشته قدم‌های خوبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و سوریه برداشته شده است اما موانعی مانند نبود ضمانت‌نامه‌های بیمه‌ای، نبود روابط بانکی و مشکلات موجود در مسیر حمل‌ونقل و ترانزیت اجازه نمی‌دهد که بخش‌های خصوصی دو کشور همکاری‌های خود را بیش از این افزایش دهند.

این فعال اقتصادی مهیا شدن زمینه آشنایی بیشتر تجار ایران و سوری از یکدیگر را ازجمله عوامل تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور دانست و تصریح کرد: رفت‌وآمد هیات های اقتصادی و برپایی نمایشگاه ابزاری هستند که در کسب اطلاعات لازم از اقتصاد کشور مقابل راهگشا بوده و باید مورد توجه اتاق‌های بازرگانی و صنایع دو کشور باشد. در این رابطه بخش خصوصی نقش مهمی برعهده دارد.

این عضو هیات رئیسه اتاق ایران از عملیاتی نشدن موافقت‌نامه تجارت آزاد بین ایران و سوریه انتقاد کرد و ادامه داد: به‌تازگی تعرفه‌های بالایی برای برخی اقلام صادراتی ایران به سوریه تعیین شده است که برای توسعه روابط باید این رویه تغییر کند.

به اعتقاد رئیس کمیته مشترک ایران و سوریه، خدمات فنی و مهندسی، جاده‌سازی، پل‌سازی، ساختمان‌سازی، سیستم‌های آب‌رسانی، دارو و تجهیزات پزشکی، صنایع غذایی، کشاورزی، معدن و لوازم‌خانگی، مصالح ساختمانی، حمل‌ونقل و گردشگری حوزه‌هایی هستند که می‌توان روی آنها با طرف سوریه‌ای کار مشترک انجام داد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۴۲۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان