//
کدخبر: ۱۸۳۴۱۸ //
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه:

احیا "وزارت بازرگانی" در شرایط کنونی منطقی نیست

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه معتقد است، احیای وزارت بازرگانی در شرایط اقتصادی کنونی کشور به هیچ عنوان منطقی نیست و میلیاردها تومان هزینه روی دست کشور خواهد گذاشت.

احیا "وزارت بازرگانی" در شرایط کنونی منطقی نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

کیوان کاشفی با بیان اینکه بحث تفکیک دو وزارت صنعت و معدن و وزارت بازرگانی دوباره در مجلس مطرح شده و برخی از کمیسیون‌های مربوطه نیز با آن موافقت کرده اند، ادامه داد: قرار است در مرحله بعدی این طرح در صحن علنی مجلس مطرح شود

وی با اشاره به پیامدهایی که احیا وزارت بازرگانی خواهد داشت، گفت: در درجه اول باید ببینیم این تفکیک قرار است چه خلایی را در کشور پوشش دهد.

وی با بیان اینکه مهمترین موضوعی که موافقان این طرح اعلام می‌کنند حوزه تنظیم بازار و مشکلات این بخش است، یادآور شد: اگرچه اکنون در حوزه تولید محصولات و صادرات و واردات آنها خصوصا در بخش محصولات کشاورزی مشکلاتی داریم، اما احیا وزارت بازرگانی این مشکل را مرتفع نخواهد کرد .

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران افزود: هم اکنون وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی که هردو از ارکان دولت هستند نمی‌توانند در زمینه تنظیم بازار با هم هماهنگ باشند و در صورت تفکیک وزارت صنعت و معدن و بازرگانی ایجاد هماهنگی بین این سه حوزه بسیار سخت تر خواهد بود.

کاشفی با بیان اینکه در گذشته هدف از ادغام حوزه صنعت و معدن و بازرگانی کوچک و چابک کردن دولت بود و سال‌ها برای این موضوع هزینه شد، یادآوری کرد: چندین سال درگیر ادغام ساختمان‌ها، کارمندان، کارشناسان، حوزه‌های حقوقی و درآمدی و ... بودیم و اگر امروز دوباره وزارت بازرگانی احیا شود، حداقل سه سال کشمکش برای جدا کردن امور مالی، ساختمان‌ها، کارمندان و ... خواهیم داشت.

وی معتقد است، این کار میلیاردها تومان هزینه روی دست کشور و نظام می‌گذارد که در شرایط کنونی اقتصاد کشور به هیچ عنوان منطقی نیست.

به گفته عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران، تفکیک وزارت صمت و احیا وزارت بازرگانی سردرگمی های بخش خصوصی را نیز بیشتر می‌کند و از این پس این بخش باید با چندین حوزه مختلف سر و کار داشته باشد.

کاشفی با بیان اینکه احیا وزارت بازرگانی حتی می‌تواند به تضعیف صنایع نیز دامن بزند، ادامه داد: هم اکنون که حوزه صنایع و بازرگانی هم راستا عمل می‌کنند، مشکلات زیادی در بخش صنایع داریم، اما اگر وزارت بازرگانی بخواهد جدا شود و مدام بر طبل نظارت و بازرسی بکوبد، مشکلات صنایع بدتر خواهد شد .

وی تاکید کرد: به علاوه این تفکیک با اسناد بالادستی کشور مانند سند توسعه و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز مغایر است.

وی در مجموع احیا وزارت بازرگانی را نیازمند کارهای کارشناسی بیشتر و اصولی‌تر دانست.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: اگر قرار است حوزه تنظیم بازار را تقویت کنیم، دولت می‌تواند با تشکیل یک ستاد مشخص داخل همین مجموعه هایی که اکنون داریم به بهبود این وضعیت کمک کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۴۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان