//
کدخبر: ۳۵۴۹۶۵ //
در نشست بررسی مشکلات حوزه صادرات استان مطرح شد؛

لزوم اجرای فاز دوم طرح جامع گمرک پرویزخان/ پیامد توسعه صادرات، تامین ارز، تولید و ایجاد اشتغال است

در نشست بررسی مشکلات حوزه صادرات استان برلزوم اجرای فاز دوم طرح جامع گمرک پرویزخان تاکید شد.

لزوم اجرای فاز دوم طرح جامع گمرک پرویزخان/ پیامد توسعه صادرات، تامین ارز، تولید و ایجاد اشتغال است
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست بررسی مشکلات حوزه صادرات امروز (۱۹خرداد ماه) با حضور دکتر مصری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کرمانشاه در اتاق بازرگانی برگزار شد.

کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و معادن استان در این جلسه اظهار کرد: لزوم اجرای فاز دوم طرح جامع گمرک پرویزخان موضوع مهمی در جهت کاهش نابسامانی‌های موجود مربوط به تخلیه و حمل‌بارخواهد بود که در سفر ریاست جمهوری به کرمانشاه این موضوع را مطرح خواهیم کرد.

وی افزود: عمده مشکل مرز پرویزخان در منطقه بارگیری است و به دلیل عدم تامین منابع برای ایجاد زیر ساخت‌ در این مرز با مشکل مواجه هستیم و اگر متولی برای تامین اعتبار وجود داشته باشد این مشکل مرتفع خواهد شد.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران در گوشه دیگری از سخنانش تصریح کرد: استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ رتبه پنجم صادرات را به خود اختصاص داد که با احتساب صادرات گاز بیش از ۵۰ درصد صادرات کل کشور به عراق از مرزهای استان کرمانشاه انجام می‌گیرد.

کاشفی یکی دیگر از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان و تجار استان را تغییرات نرخ ارز دانست و گفت: در سال ۹۷ با تغییرات ارزی برای ۲۵۸ نفر از صادر‌کنندگان به دلیل عدم پرداخت تعهدات ارزی کارت بازرگانی صادر نشد و اگر این روال ادامه پیدا کند نرخ پرداخت صفر مالیاتی به ۲۵ درصد خواهد رسید و مشکلات صادرکنندگان را افزایش خواهد داد.

رئیس اتاق بازرگانی استان افزود: هرچند بخشنامه‌های تسهیل‌گرانه‌ای در این زمینه صادر شده است ولی این بخشنامه‌ها منوط به پرداخت ارزی است و بانک مرکزی نیز در برابر حل مشکل صادر‌کنندگان مقاومت می‌کند.

کاشفی در ادامه خاطر نشان کرد: با وجود برگزاری جلسات مستمر کارگروه توسعه صادرات در استان به رغم اینکه ظرفیت بالایی در زمینه‌صادرات داریم در مرزهای استان با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی بر لزوم تصویب طرح جامع مرزهای سومار، شوشمی و شیخ صله تاکید کرد و گفت: در صورت تصویب نهایی طرح جامع مشکلات پیش‌رو مرتفع خواهد شد.

 در ادامه این جلسه دکتر عبدالرضا مصری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کرمانشاه پس از استماع مشکلات صادرکنندگان اظهار کرد: هدف کشور باید توسعه صادرات باشد که پیامد آن تامین ارز، تولید و ایجاد اشتغال خواهد بود.

وی‌مشکل اصلی مرزهای رسمی استان را تعارف مسئولین وزارت امور خارجه با طرف عراقی دانست و گفت:حمل صادرات باید از مبدا انجام و در مقصد تحویل گردد، تخلیه و بارگیری داخل مرز باعث ایجاد نابسامانی خواهد شد که باید اصلاح گردد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: اتاق بازرگانی در سفر آتی رئیس جمهور به استان باید به طور قاطع موضوع صحبت وزیر امور خارجه ایران با عراق مبنی بر تخلیه بار در مرز عراق را مطرح نماید تا حمل از مبدا و تحویل در مقصد اصلاح شود.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۴۹۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان