//
کدخبر: ۳۴۰۷۵۹ //
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه:

پرداخت هزینه ریالی تجار عراقی، فعالین اقتصادی کرمانشاه را با مشکل مواجه کرده است

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در نشست با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق گفت: پرداخت هزینه ریالی تجار عراقی، فعالین اقتصادی کرمانشاه را با مشکل مواجه کرده است.

پرداخت هزینه ریالی تجار عراقی، فعالین اقتصادی کرمانشاه را با مشکل مواجه کرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با دکتر شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی‌ایران در سلیمانه عراق امروز (۲۳ بهمن‌ماه ) در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد.

کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه در این نشست با اشاره به مبادلات اقتصادی ایران با کشور عراق قبل و بعد از سقوط صدام حسین اظهار کرد: عمده تجارت ایران با عراق از اقلیم سلیمانیه آغاز شد و اولین نمایشگاه توانمندی در این اقلیم توسط کرمانشاه برگزار گردید که نشان از قرابت دیرینه‌ این اقلیم با ایران دارد.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌‌های ایرانی سالهای مدیدی است که دفاتر تجاری خود را در سلیمانیه عراق راه‌‌اندازی کرده‌‌اند و در این اقلیم مستقر هستند هرچند به نظر می‌رسد اخیرا بخشی از صادرات و تبادلات ما به سمت استانهای عرب نشین روانه شده ولی گرایش سرمایه‌گذاران ما به سرمایه‌گذاری در سلیمانه و کردستان عراق است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه تصریح کرد: بخشی از کالاهای ایرانی نیز از طریق اقلیم کردستان به کشور سوریه و لبنان ارسال می‌شود که در این زمینه تفاوت‌های بین اقلیم کردستان و شهرهای عرب نشین برای ما دارای اهمیت است.

کاشفی‌ گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده به نظر می‌رسد که در سالهای آینده حمل مستقیم کالا از ایران به سمت کشورهای دیگر بازهم از طریق اقلیم کردستان انجام گیرد که در این زمینه اقلیم کردستان برای ما مهم و تاثیرگذار است.

photo_2022-02-12_15-41-11

وی لزوم برقراری ارتباط با اقلیم کردستان در ایران و به ویژه کرمانشاه را مهم دانست و بیان داشت: بخشی از مرزهای مهم استان با سلیمانه عراق مشترک است ودر این زمینه نیز نیازمند برقراری ارتباط و تبادل با فعالین و تجار این اقلیم هستیم.

این مسئول در گوشه دیگری از سخنانش ارتباط و دیدار مستقیم استانداران با استاندار سلیمانه عراق را باعث ایجاد انس و الفت و برطرف کردن مشکلات فعالین اقتصادی منطقه عنوان کرد و گفت: تقاضا داریم این ارتباطات برقرار شود که بخشی از مشکلات دو طرف مرتفع گردد.

 وی توجه به کیفیت کالا و داشتن استاندارد مطلوب را امری مهم دانست و افزود: استاندارد بودن کالاها در عراق به شدت در حال پیگیری است و با توجه به تحریم‌های موجود و رقابت ترکیه با ایران، بهترین مسیر هماهنگی ارتباط بین استاندارد ایران و عراق است که می‌تواند اطمینان خاطر طرف عراقی نسبت به اقلام صادر شده را به همراه داشته باشد.

وی عمده مشکل فعالین اقتصادی در این منطقه را تبادل کالا به صورت ریالی عنوان کرد و گفت: با توجه به قوانین مربوط به تعهدات ارزی این روند پرداخت، فعالین را دچار مشکل کرده است و در این زمینه بازرگانان توان پرداخت و تسویه ندارند که امیدواریم با توجه به روی کار آمدن دولت جدید این مشکلات مرتفع گردد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۰۷۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان