//
کدخبر: ۳۴۶۲۶۵ //

ساعات فعالیت مراکز معاینه فنی پایتخت در ماه رمضان اعلام شد

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران گفت: ساعت کاری مراکز در ایام ماه مبارک رمضان هیچگونه تغییری نداشته است.


ساعات فعالیت مراکز معاینه فنی پایتخت در ماه رمضان اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین مقدم درباره نحوه ساعت فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران توضیح داد: ساعت کاری مراکز در ایام ماه مبارک رمضان هیچگونه تغییری نداشته و معمولا مراکز معاینه فنی شهر تهران تا ساعت ۱۷ فعال هستند. با توجه به متفاوت بودن ساعت کاری مراکز، شهروندان می‌توانند از طریق سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران inspection.tehran.ir از آخرین وضعیت کاری و آدرس مراکز معاینه فنی مطلع شوند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران ضمن اشاره به افزایش مراجعات شهروندان از ابتدای امسال گفت: شهروندان تقریباً از ۷۵ درصد ظرفیت پذیرش اینترنتی و مراجعه با وقت قبلی استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مراکز واقع در جنوب شهر تهران خلوت‌تر است، افزود: جهت مدیریت زمان از شهروندان درخواست می‌شود از طریق سامانه مدت انتظار که در سایت ستاد معاینه فنی در دسترس است، خلوت‌ترین مراکز را برای انجام معاینه فنی خودروی خود انتخاب کنند. ظرفیت خالی نوبت دهی اینترنتی مربوط به همین مراکز جنوبی است که شهروندان به سادگی می‌توانند با استفاده از نوبت دهی و تعیین وقت قبلی به این مراکز مراجعه کنند.

به گفته مقدم؛ مسیر ورودی به مرکز معاینه فنی برای خودروهای دارای نوبت اینترنتی متفاوت بوده و این خودروها نیاز به ایستادن در صف خودروهای مربوط به پذیرش معمولی را ندارند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران در ادامه به منظور جهت مدیریت زمان و کاهش معطلی متقاضیان، از شهروندان درخواست کرد که پیش از مراجعه نسبت به کنترل قسمت‌هایی از خودرو که به صورت چشمی توسط راننده قابل بررسی است نظیر سلامت چراغ‌های اخطار، کمربند ایمنی، برف پاک کن و شیشه شور اقدام کنند.

بنا براعلام سایت شهر، وی در پایان درباره خودروهای مشمول معاینه فنی در سال ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: بر اساس قانون هوای پاک دوره معافیت انجام معاینه فنی از زمان تولید برای وسایل نقلیه شخصی و دولتی چهار سال و برای وسایل نقلیه عمومی یک سال تعیین شده است؛ برای مثال در فروردین ۱۴۰۱ خودروهای تولید فروردین ۱۳۹۷ و ماقبل مشمول معاینه فنی می‌شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۶۲۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان