//
کدخبر: ۱۹۹۱۵۹ //

پیش بینی اُفت قیمت سیب زمینی تا چند روز آینده

رئیس انجمن ملی سیب زمینی گفت: در حال حاضر کشاورز هر کیلو سیب زمینی را بین ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان سر زمین به فروش می‌رساند.

پیش بینی اُفت قیمت سیب زمینی تا چند روز آینده
به گزارش فرتاک نیوز،

رحیم نیازی در خصوص وضعیت بازار این محصول اظهار کرد: برداشت سیب زمینی در استان‌های اصفهان زنجان، گلستان، بخشی از کرمان و فارس آغاز شده و در حال ورود به بازار است و در روزهای آتی نیز از استان همدان وارد بازار خواهد شد.

وی افزود: با ورود سیب زمینی تازه به بازار در روزهای آتی شاهد کاهش قیمت این محصول خواهیم بود. رئیس انجمن ملی سیب زمینی با بیان اینکه کشاورز نمی‌تواند سیب زمینی را در زمین‌های کشاورزی نگهداری کند عنوان کرد: کشاورزان برای جلوگیری از فساد سیب زمینی مجبور به عرضه آن به بازار می‌شوند که با ورود به بازار قیمت‌ها متعادل می‌شود.

نیازی در رابطه با قیمت سیب زمینی از زمین تا بازار اظهارکرد: در حال حاضر کشاورز هر کیلو سیب زمینی را بین ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان سر زمین به فروش می‌رساند و در عمده فروشی‌ها حدود ۶ هزار تومان قیمت دارد.

وی یکی از دلایل قیمت بالای این محصول را کمرنگ بودن نظارت در این بخش دانست و افزود: در صورت نظارت بر قیمت‌ها و فروش با فاکتور محصولات هر کیلو سیب زمینی باید با ۲۰ درصد افزایش قیمت به فروش برسد که متاسفانه این مساله رعایت نمی‌شود.

رئیس انجمن ملی سیب زمینی در ادامه به سیل و بارندگی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: این موضوع باعث شد که کشت سیب زمینی با تاخیر انجام شود و برداشت آن نیز عقب بیافتد.

نیازی کاهش سطح زیر کشت سیب زمینی را عامل دیگر افزایش قیمت این محصول دانست و افزود: متضرر شدن کشاورزان در سال‌های اخیر باعث کاهش کشت این محصول شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۹۱۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان