//
کدخبر: ۴۵۶۶۹۶ //

اعلام اسامی بهترین و ضعیف‌ترین بانک‌های استان کرمانشاه درتعهد ایجاد اشتغال/ هدفگذاری ایجاد بیش از ۲۶هزار شغل

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی اسامی بهترین و ضعیف‌ترین بانک‌های استان کرمانشاه در زمینه تعهد ایجاد اشتغال را اعلام کرد.

اعلام اسامی بهترین و ضعیف‌ترین بانک‌های استان کرمانشاه درتعهد ایجاد اشتغال/ هدفگذاری ایجاد بیش از ۲۶هزار شغل

نشست خبری مدیرکل تعاون، کار‌ و رفاه اجتماعی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته کار‌ وکارگر برگزار شد.

 تشریح برنامه‌های هفته کار و گارگر در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اشاره‌ای به برنامه‌های هفته کار‌ وکارگر(پنجم لغایت یازدهم اردیبهشت) در استان کرمانشاه داشت و اظهار کرد: در‌ستاد بزرگداشت این هفته ۱۰ دستگاه دولتی عضو هستند و در جلسات متعدد با اعضای این ستاد برنامه‌ریزی‌هایی انجام گرفت.

 " مختار احمدی " از جمله مهمترین برنامه‌هایی که طی این هفته انجام شده است را، دیدار ۳۰ نفر از نمایندگان کارگران استان با مقام معظم رهبری، عطرافشانی و غبار‌روبی مزار شهدا، سخنرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از خطبه‌های جمعه در کرمانشاه و رؤسای اداره کار در نمازجمعه شهرستان‌ها، دیدار منتخبین جامعه کارگری با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی در سه مجموعه کارگری کرمانشاه و اسلام‌آباد‌غرب، فضا‌سازی و ایجاد تبلیغات محیطی، اجرای مراسم جشن روزجهانی کارگر با حضور استاندار و تجلیل از  واحدهای تولیدی و... عنوان کرد و‌گفت: برای اولین بار در استان همایش ویژه بانوان تاثیرگذار عرصه تولید نیز هفته آینده برگزار می‌شود.

 اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در۳۴۶ بنگاه اقتصادی

وی در ادامه اشاره‌ای به اقدامات انجام گرفته در حوزه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سال ۱۴۰۲ داشت و گفت: اصلی‌ترین وظیفه ما در حوزه مدیریت روابط کار،صیانت از نیروی کار است و در این راستا برای اجرای عدالت، طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر در ۳۴۶ بنگاه اقتصادی بالای ۵۰ نفر انجام گرفت که حدود ۸۵ درصد تحقق یافته است.

 انجام ۸۰۰۰ بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۲

وی اقدام دیگر حوزه مدیریت روابط کار، در سال ۱۴۰۲ را بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی در راستای اجرای صحیح قانون و مقررات سازمان تامین‌اجتماعی و صیانت از کارگران درحوادث ناشی از کار عنوان کرد و افزود: طی این مدت حدود ۸۰۰۰ بازرسی از این بنگاه‌های اقتصادی انجام گرفته است.

 روند کاهشی حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۲ 

احمدی تعداد کل حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۱ را ۳۰۴ مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد در سال ۱۴۰۲ به ۲۸۲ نفر رسیده که روند کاهشی داشته است. 

 کاهش ۲۳ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در کرمانشاه

 وی همچنین بیشترین حوادث ناشی از کار را مربوط به کارگاه‌های ساختمانی عنوان کرد و گفت:در سال ۱۴۰۱، ۲۱ نفر و در سال ۱۴۰۲ نیز ۱۷ نفر در حوادث ناشی از کار فوت کرده‌اند و بر این اساس حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد کاهش داشته است.

 سازش ۳۰ درصدی پرونده‌های شکایت کارگر و کارفرما

مدیرکل اداره کار اقدام دیگر حوزه مدیریت روابط کار را انجام کارهای شبه‌قضائی عنوان کرد و افزود: رویکرد ما در این حوزه این است که، بین کارگر و کارفرما سازش ایجاد نماییم و در این زمینه طی سال گذشته ۷۰۰۰ رای توسط مراجع حل‌اختلاف صادر شده که ۳۰ درصد از این آرا به سازش ختم شده است.

 کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در اداره کار

این مسئول، میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در سال ۱۴۰۰ را ۱۱۳ روز عنوان کرد و اذعان داشت: با افزایش تعداد شعب رسیدگی به پرونده‌ها در کرمانشاه از دو به شش شعبه، در سال ۱۴۰۱ میانگین زمان رسیدگی به ۴۹روز و در‌ سال ۱۴۰۲ نیز به ۴۰ روز رسید و قصد داریم با برنامه‌ریزی انجام شده درسال ۱۴۰۳ این زمان را به ۳۰ روز برسانیم.

پرداخت مقرری بیمه بیکاری به ۳۲۰۰ کارگر

احمدی تعداد کارگران اصلی بیمه شده را ۱۵۹ هزار نفر و با احتساب افراد تحت تکفل آنها حدود ۷۰۰‌هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت:در حال حاضر حدود ۳۲۰۰ نفر از مقرری بیمه بیکاری از شش تا۵۰ ماه استفاده می‌کنند.

 ۱۷۰۰ هزار نفر از مردم استان عضو تعاونی‌‌ها هستند

وی در ادامه سخنانش به اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ در حوزه تعاون نیز اشاره کرد و گفت: در استان کرمانشاه ۳۲۰۰ تعاونی فعال وجود دارد و حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت دو میلیون نفری استان در این  تعاونی‌ها عضو هستند که در سال گذشته ۵۰‌ هزار شغل ایجاد کردند.

سهم ۵ درصدی تعاون در اقتصاد استان 

 احمدی از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در حوزه تعاون را راه‌‌اندازی شورای توسعه تعاون در سطح ملی و کارگروه تعاون در استان‌ها عنوان کرد و‌گفت:ریاست این کارگروه در استان‌ها با استاندار و دبیری آن را مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر عهده دارد و در نظر داریم در این کارگروه سهم‌ کمتر از ۵ درصد تعاون در اقتصاد استان را افزایش دهیم.

 تحقق ایجاد ۴۰‌هزار‌‌ و ۵۶۰ مورد اشتغال در استان

 مدیرکل اداره کار استان، اشاره‌ای هم به فرصت‌های شغلی ایجاد شده در استان داشت و گفت: شورای عالی کار در سال گذشته، تعهد استان کرمانشاه در ایجاد اشتغال را ۳۴‌‌ هزار‌ و۵۱۷ مورد اعلام کرد که ۴۰‌هزار‌‌ و ۵۶۰ مورد و بیشتر از تعهد ابلاغی، تحقق یافت.

احمدی اذعان داشت: برای کاهش هر یک درصد نرخ بیکاری باید ۸۰۰۰ شغل خالص ایجاد شود.

 نرخ بیکاری از زمستان ۱۴۰۱ در کرمانشاه کاهشی بوده است

 به گفته مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماهعی، از زمستان سال ۱۴۰۱ نرخ بیکاری استان کاهشی شده و بالاترین کاهش نرخ بیکاری در کشور مربوط به استان کرمانشاه و در بهار ۱۴۰۲ از ۱۵.۴ در سال ۱۴۰۱ به ۱۰.۲ در سال ۱۴۰۲ بوده که ۵.۲ درصد کاهش یافته است.

پرداخت حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در سال ۱۴۰۲

احمدی با تاکید بر اقدامات انجام گرفته در حوزه تسهیلات اشتغالزایی نیز گفت:در سال ۱۴۰۲ حدود ۷۰۰۰ میلیارد‌تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

 صدور ۱۲۰۰ مجوز مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲

 وی خاطرنشان کرد: در حوزه حمایت از مشاغل خانگی نیز حدود ۱۲۰۰۰ مجوز مشاغل خانگی به صورت برخط صادر شده و ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال ۳۰۰۰ نفر پرداخت کرده‌ایم.

هدفگذاری ایجاد ۲۶‌‌هزار‌ و۲۴۷ شغل در سال ۱۴۰۳

این مقام مسئول هدفگذاری ایجاد اشتغال در سال ۱۴۰۳ را ۲۶‌هزار‌ و۲۴۷ مورد اعلام کرد و افزود:توجه دولت در سال ۱۴۰۳ بر بکارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و بر این اساس سهم هر استان در اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ۱۴.۴ دهم درصد است که باید اختصاص یابد.

 تحقق ۲۵ درصدی تعهد بانک‌ها در ایجاد اشتغال

وی در مورد تعهدات تحقق یافته در بانک‌های عامل در زمینه ایجاد اشتغال نیز گفت:تعهد بانک‌ها در سال ۱۴۰۲ در ایجاد اشتغال ۱۱ هزار‌‌و ۲۳۳ میلیارد تومان بوده که چهار هزارو۴۳۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن محقق شده است.

 اسامی بهترین و ضعیف‌ترین بانک‌های استان در زمینه ایجاد اشتغال

احمدی بهترین بانک استان در انجام تعهدات و ایجاد اشتغال را بانک ملت با ۱۰۰ درصد تحقق عنوان کرد و بیان داشت: بانک ملی با ۷۶ درصد تحقق، پست بانک با ۵۴ درصد تحقق، صنعت‌ معدن با ۴۹ درصد تحقق،کشاورزی با ۲۳ درصد تحقق، توسعه تعاون با ۱۹ درصد تحقق، بانک رفاه کارگران با ۵ درصد تحقق، بانک سپه با ۴ درصد تحقق و بانک تجارت با ۲درصد تحقق در حوزه ایجاد اشتغال فعالیت داشته‌اند.

۸۰ درصد جامعه هدف کرمانشاه از طرح کالابرگ فجرانه استفاده کردند

وی در ادامه اشاره‌ای هم به طرح کالابرگ فجرانه داشت و گفت: در این طرح به هفت دهک اول مبلغ ۲۲۰ هزار تومان طی سه ماه متوالی پرداخت شد و ۸۰ درصد جامعه هدف استان کرمانشاه از این طرح استفاده کردند.

بیش از ۵۰۰۰ فروشگاه در استان کرمانشاه به طرح کالابرگ الکترونیک متصل هستند

به گفته احمدی در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ فروشگاه خرد و کلان در استان کرمانشاه به طرح کالابرگ الکترونیک متصل هستند.

 خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۶۶۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان