//
کدخبر: ۴۵۸۵۲۹ //
مدیرمخابرات منطقه کرمانشاه خبر داد:

۳۰۰۰ مشترک خانگی به شبکه فیبر‌نوری متصل هستند/ اعلام محل‌های اتصال به چتر وای‌فای در کرمانشاه

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه از اتصال ۳۰۰۰ مشترک خانگی به شبکه فیبر‌نوری خبر داد.

۳۰۰۰ مشترک خانگی به شبکه فیبر‌نوری متصل هستند/ اعلام محل‌های اتصال به چتر وای‌فای در کرمانشاه

نشست خبری مدیر‌مخابرات منطقه کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی امروز(۲۵‌اردیبهشت) برگزار شد.

 صرف ۴۰۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی طرهای مخابراتی در استان طی سال گذشته

" حمیدرضا امیری " در ابتدای این نشست با تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: طی سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف راه‌اندازی تعدادی سایت‌ و ارتقا تکنولوژی سایت‌های همراه‌اول، راه‌اندازی ۱۲ سایت 5G، اجرای حدود ۳۰۰ کیلومتر شبکه فیبر‌نوری، ایجاد ۱۰۰ هزار پورت فیبرنوری، اجرای شبکه فیبر‌نوری در شهرک‌های صنعتی و مرزها و .... در استان شده است.

پوشش ۸۰۰۰ کیلومتری شبکه فیبرنوری در کرمانشاه

وی در ادامه سخنانش اشاره‌ای به طرح "نجما"  در راستای توسعه و اجرای شبکه فیبر‌نوری داشت و افزود: این طرح در کرمانشاه با شتاب بالایی درحال اجرا است و در حال‌حاضر پوشش شبکه فیبرنوری ۸۰۰۰ کیلومتر است و با برنامه‌ریزی انجام شده در سال جاری ۱۰۰ هزار پورت جدید نیز به تعداد پورت‌های شبکه فیبر‌نوری در استان افزوده خواهد شد.

 اتصال ۳۰۰۰ مشترک خانگی به شبکه فیبر‌نوری

 مدیرمخابرات منطقه کرمانشاه در حال حاضر ۳۰۰۰ مشترک خانگی به شبکه فیبر‌نوری متصل هستند و ۹۰ درصد ادارات و سازمان‌ها نیز به این شبکه متصل شده‌اند.

۴ مرز استان به شبکه فیبر‌نوری متصل هستند

امیری اضافه کرد: در شهرک‌های صنعتی بزرگ نیز پوشش شبکه فیبرنوری انجام گرفته و کارخانه‌ها و مراکز تولیدی یا به این شبکه متصل شده‌اند یا امکان اتصال دارند، همچنین از پنج مرز رسمی استان چهار مرز به شبکه فیبرنوری متصل است.

 هزینه سالیانه اتصال به شبکه فیبرنوری در استان دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است

وی در ادامه مبلغ اتصال سالیانه به شبکه فیبر‌نوری در استان را دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عنوان کرد و بیان داشت: متقاضیان برای اتصال به شبکه فیبرنوری می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۲۰۲۰ شرکت مخابرات و انتخاب داخلی چهار به واحد فروش متصل شوندیا از طریق سامانه "مخابرات من" درخواست خود را ثبت نمایند.

امیری خاطرنشان کرد:درحال حاضر تمامی ۹ مرکز مخابراتی سطح شهر کرمانشاه به پوشش شبکه فیبرنوری متصل هستند و در صورت درخواست متقاضیان، پوشش شبکه فیبرنوری برای آنها اجرا می‌شود.

 سارقان سالانه ۱۰ میلیارد تومان به مخابرات استان خسارت می‌زنند

 به گفته مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه سرقت بلای جان شبکه مخابراتی استان شده است و سارقان سالانه ۱۰ میلیارد‌ تومان به مخابرات خسارت وارد می‌کنند‌.

 امیری اضافه کرد: همشهریان محترم در صورت رویت سارقین تجهیزات مخابراتی غیر از سامانه ۱۱۰ می‌توانند با سامانه ۳۵۰۰ تماس بگیرند و ما را در جهت شناسایی و دستگیری سارقین یاری نمایند.

 مطالبه ۶۸ میلیارد تومانی مخابرات از مشترکین خانگی و اداری

وی در گوشه دیگری از سخنانش به مطالبات شرکت مخابرات استان کرمانشاه از مشترکین اشاره کرد و گفت:مخابرات کرمانشاه در مجموع ۶۸ میلیارد تومان از مشترکین بخش خانگی و اداری طلب دارد که گ ۲۱ میلیارد تومان آن مربوط به مشترکین خانگی و ۴۷ میلیارد تومان مشترکین بخش اداری است.

 ۵۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت در استان وجود دارد

 مدیرمخابرات منطقه کرمانشاه تعداد مشترکین تلفن ثابت در استان را  ۵۰۰ هزار عنوان کرد وگفت: از این تعداد ۶۵ هزار نفر از اینترنت مخابرات استفاده می‌کنند.

دو میلیون‌ و ۵۰۰‌ هزار خط تلفن اعتباری در استان فعال است

وی همچنین تعداد مشترکین خطوط همراه‌اول دائمی در استان را ۴۲۰‌‌‌هزار خط اعلام کرد و افزود: دو میلیون ۵۰۰ هزار خط تلفن اعتباری نیز در استان فعال است.

 ضریب نفوذ ۲۸ درصدی تلفن ثابت در استان

 امیری اذعان داشت: در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن‌ ثابت در استان ۲۸ درصد است که از نرم کشوری پایین‌تر است و ضریب نفوذ تلفن همراه نیر بالاتر از ۱۰۰ درصد است.

چتر وای‌فای در استان با استقبال روبرو نشد

مدیرمخابرات منطقه کرمانشاه اشاره‌ای هم به چتر وای‌فای در استان داشت و گفت: مدتی است امکان دسترسی به وایفای مشترکین در نقاط مختلف استان با استفاده از رمز شخصی خودشان برقرار شده اما استقبالی از این موضوع نشد.

  اعلام محل‌های اتصال به چتر وای‌فای در کرمانشاه

وی افزود: مشترکین می‌توانند در تاق‌بستان، بازارچه‌های مرزی، مرز خسروی در ایام اربعین، غار قوری‌قلعه و برخی پاساژ‌ها در محله نوبهار کرمانشاه با استفاده از رمز شخصی خود،خارج از منزل از شبکه وایفای استفاده نمایند.

 بیش از ۲۰ سایت بلاتکلیف در استان داریم/مردم و ادارات اجازه نصب نمی‌دهند

وی در ادامه یکی از معضلات شهر کرمانشاه را نبود محلی برای جانمایی سایت‌های مخابراتی عنوان کرد و بیان داشت: بالغ بر ۲۰ سایت در استان داریم که مردم و حتی ادارات دولتی اجازه نصب آنها را به ما نمی‌دهند.

 شایعات مربوط به تشعشع زیان‌آور در مجاورت سایت‌‌ها صحت ندارد

به گفته امیری شایعات مربوط به تشعشعات زیان‌آور در مجاورت این سایت‌ها صحت ندارد و مجاورت این سایت‌ها با منازل مسکونی هیچگونه خطری برای ساکنین نخواهد داشت.

 مشکل عدم آنتن‌دهی تلفن همراه در فرهنگیان فاز۲ مقاومت مردم در نصب سایت و مخالفت فرودگاه کرمانشاه است

مدیرمخابرات منطقه کرمانشاه مشکل عدم آنتن‌دهی تلفن همراه در محله فرهنگیان فاز‌۲ و بخشی از کارمندان را به دلیل مقاومت مردم در نصب سایت و مخالفت فرودگاه کرمانشاه به خاطر عبور هواپیما‌های مسافربری از این مسیر عنوان کرد.

 ۲۳۸ دقیقه مکالمه خطوط ثابت با همراه مبلغی به قبض تلفن اضافه نخواهد کرد

 وی در پایان اشاره‌ای به دریافت ۱۵ هزار‌تومانی که شرکت مخابرات از مشترکین مراکز استان و ۱۰هزار تومانی که از مشترکین در شهرستان‌ها اخذ می‌کند داشت و‌گفت: مشترکان تلفن‌های ثابت در مراکز استان‌ها به ازای کسر این مبلغ می‌توانند ۳۳۳۳ دقیقه مکالمه درون شهری یا ۴۴۴ دقیقه مکالمه بین استانی یا ۲۳۸ دقیقه مکالمه تلفن همراه داشته باشند. همچنین مشترکین شهرستان‌ها نیز می‌توانند در ازای ۱۰ هزار تومان ۲۶۶۶ دقیقه مکالمه درون شهری یا ۳۵۵ دقیقه مکالمه بین استانی یا ۱۹۰ دقیقه مکالمه تلفن همراه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: این مبلغ چه برای تماس‌های گرفته شده استفاده شود چه نشود هرماه در قبض مشترکین منظور می‌گردد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۸۵۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان