//
کدخبر: ۴۳۲۴۵۹ //
مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه خبر داد؛

راه‌اندازی ۲۰ سایت ۵G تا پایان سال‌جاری/ زیر‌ساخت اتصال ۵۰‌ هزار شبکه فیبر‌نوری در استان وجود دارد

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه از راه‌اندازی ۲۰ سایت 5G تا پایان سال‌جاری در این استان خبر داد.

راه‌اندازی ۲۰ سایت 5G تا پایان سال‌جاری/ زیر‌ساخت اتصال ۵۰‌ هزار شبکه فیبر‌نوری در استان وجود دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

" حمیدرضا امیری " مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه در گفت‌گویی اختصاصی با فرتاک‌نیوز اظهار کرد: در حال حاضر زیر ساخت اتصال به ۵۰ هزار شبکه فیبر‌نوری در استان وجود دارد و تا پایان سال این تعداد به ۱۰۰ هزار خواهد رسید و بر اساس پیش بینی انجام شده تا سال ۱۴۰۳ به ۲۰۰ هزار زیر‌ساخت نیز ارتقا خواهد یافت. 

وی تعداد بهره‌برداران متصل به شبکه نوری در استان را بیش ۳۰۰۰ مشترک عنوان کرد و افزود: هم اکنون ۶۰۰ کیلومتر شبکه اتصال فیبر نوری در استان در مراکز دولتی، منازل، روستا‌ها، بازارچه‌‌ها و... در حال اجرا است که تا پایان سال جاری به شبکه فیبر نوری استان  متصل خواهد شد.

امیری با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر ادارات و سازمان‌ها در استان به شبکه فیبر‌نوری متصل هستند گفت: شهرستان‌های سنقر، پاوه، جوانرود، اسلام‌آباد‌غرب، سرپل‌ذهاب هم به شبکه فیبر‌نوری خانگی متصل هستند و در صورتیکه شهردار، بخشدار و فرماندار هر شهرستانی برای اتصال به شبکه فیبر‌نوری درخواست دهد آمادگی داریم در اسرع وقت نسبت به اتصال این شهرستان به شبکه فیبر‌نوری اقدام نماییم.

به گفته مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه در حال حاضر ۵۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت و سه میلیون مشترک تلفن همراه در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر از سیم کارت دائمی و دومیلیون و ۶۰۰ هزار نفر هم از سیم کارت اعتباری استفاده می‌کنند.

وی همچنین تعداد مشترکین اینترنت پر سرعت شامل؛ ADSL،VDSL ،FTTH در استان را ۶۵ هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: مشترکین با اتصال به اینترنت پرسرعت VDSL می‌توانند از پهنای باند ۱۰۰ تا ۲۰۰ مگابایت بصورت روزانه استفاده نمایند.

به گفته امیری تا پایان سال‌جاری راه‌اندازی ۲۰ سایت 5G در استان در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر نیز سه سایت آن آماده راه‌اندازی است.

 مدیر شرکت مخابرات منطقه کرمانشاه همچنین تعداد سایت‌های TDLT(بین 4G و 5G) که بر اساس پیش‌بینی انجام شده قرار است در استان راه‌اندازی شود را ۶۷ سایت عنوان کرد و افزود: در حال حاضر از این تعداد ۴۱ سایت راه‌اندازی شده است.

 این مسئول یادآور شد: در راستای توسعه سایت‌های جدید هم راه‌اندازی ۲۲ سایت در دستور کار قرار دارد که از این تعداد ۱۳ سایت  راه اندازی شده است.

وی در ادامه از راه‌اندازی ۵۱ سایت روستایی نیز خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سایت‌ها تحول جدیدی در پوشش شبکه اینترنت روستایی ایجاد خواهد شد.

امیری در گوشه دیگری از سخنانش به رویداد مخابراتی مهمی که قرار است به زودی در استان انجام شود اشاره کرد و افزود: این رویداد در تاریخ مخابرات استان بی سابقه خواهد بود و به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در ادامه از سرقت‌ تجهیزات مخابراتی در استان به عنوان معضل یاد کرد و بیان داشت: در حالیکه حوضچه‌های مخابراتی ایمن سازی شده اما هنوز هم با پدیده سرقت تجهیزات در استان مواجه هستیم.

 امیری خسارت ناشی از سرقت‌ تجهیزات مخابراتی در استان را سالیانه حداقل ۱۲ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ هزار خط تلفن به دلایلی عدم استفاده، سرقت و... در استان قطع است که در شرایط عادی پیمانکاران ما ظرف مدت زمان چهار ساعت قطعی تلفن را رفع می‌کنند اما در شرایط ویژه این مدت زمان افزایش می‌‌یابد.

 مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه از مردم درخواست کرد:در صورت مشاهده موارد مشکوک با شماره ۳۵۰۰ تماس بگیرند و برای کسب اطمینان بیشتر از مامورین شرکت مخابرات نیز درخواست کنند تا کارت شناسایی معتبر ارائه دهند، همچنین قطعی و خرابی تلفن خود را به سامانه ۲۰۱۱۷ اطلاع دهند و از طریق تماس با سامانه ۲۰۰۰ نیز از بدهی تلفن ثابت خود اطلاع پیدا کنند.

مدیر‌ مخابرات منطقه کرمانشاه در پایان از مردم درخواست کرد؛ برای ارتقا شبکه کابلی و تلفن‌خانگی با شرکت مخابرات همکاری نمایند و به شایعات غیر علمی و بی‌اساس مطرح شده در مورد سرطان‌زا بودن سایت‌های مخابراتی توجه نکنند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۲۴۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان