//
کدخبر: ۴۴۴۲۴۵ //
رئیس ستاد انتخابات استان:

تایید صلاحیت ۲۵۵ داوطلب انتخابات مجلس در استان/ ۲۱ نفر دیگر در حوزه کرمانشاه تایید شدند

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از تایید صلاحیت ۲۵۵ داوطلب انتخابات مجلس در این استان خبر داد.

تایید صلاحیت ۲۵۵ داوطلب انتخابات مجلس در استان/ ۲۱ نفر دیگر در حوزه کرمانشاه تایید شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (یازدهم بهمن‌ماه) برگزار شد.

" علی شعبانی " معاون سیاسی، امنیتی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان در ابتدای این جلسه اظهار کرد: آغاز انقلاب ونظام مقدس جمهوری اسلامی معجزه‌ای بود که با رهنمود‌های امام راحل و مقام معظم رهبری شکل گرفت و دلیل بقای نظام نیز مشارکت و خواست و اراده مردم است.

وی افزود: دغدغه‌ای برای حضور مردم در انتخابات نداریم چون این مردم همواره در همه عرصه‌ها پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و در دوران مختلف با حضور چشم‌گیر در انتخابات نیز خار چشم دشمنان بوده‌اند و تنها دغدغه ما  فراهم کردن امکان حضور برای مردم است.

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه با اشاره به  تایید صلاحیت ۲۵۵ داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اعتراض داوطلبان این دوره از انتخابات، توسط شورای نگهبان بررسی شد و در این زمینه در حوزه شهرستان دالاهو تعداد چهار نفر دیگر از کاندیداها تایید صلاحیت شدند که در مجموع تعداد افراد تایید صلاحیت شده در این حوزه به ۳۸ نفر رسید. همچنین در حوزه  شهرستان سنقروکلیایی یک نفر دیگر به تعداد کاندیداها افزوده شد و در حال حاضر ۲۵ کاندید انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان تایید صلاحیت شده‌اند.

وی همچنین تعداد افراد تایید صلاحیت شده در حوزه شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را سه نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد در حال حاضر به ۲۳ نفر افزایش یافته است.

به گفته شعبانی در حوزه شهرستان‌‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر نیز یک نفر دیگر تایید صلاحیت شده‌ است و در حال حاضر تعداد داوطلبان انتخابات مجلس در این شهرستان‌ها به ۱۶ نفر رسیده است.

وی در ادامه  تعداد افراد تایید صلاحیت شده در شهرستان کرمانشاه را هم ۲۱ نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲۵ داوطلب در شهرستان کرمانشاه برای حضور در انتخابات تایید شده‌اند. و در حوزه شهرستان‌های کنگاور، هرسین و صحنه نیز شش نفر دیگر تایید صلاحیت شده‌اند که در حال حاضر تعداد کاندیداهای این سه شهرستان نیز  به ۲۸ نفر رسیده است و در نهایت پس از بررسی انجام گرفته تا‌کنون ۲۵۵ نفر در استان تایید صلاحیت شده‌اند.

شعبانی اضافه کرد: بر اساس برآورد انجام گرفته در حال حاضر با توجه به تایید صلاحیت ۲۵۵ داوطلب در استان برای هشت کرسی مجلس، در ازای هر کرسی ۳۲ نفر باهم به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تعداد شعب اخذ رای در استان را ۱۶۶۰ شعبه عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد ۶۳۶ شعبه در شهرستان کرمانشاه، ۱۰۱ شعبه سنقرو کلیایی، ۱۳۲ شعبه اسلام‌آبادغرب، ۵۶ شعبه دالاهو، ۶۹ شعبه جوانرود، ۴۹ شعبه ثلاث‌باباجانی، ۵۵ شعبه روانسر، ۷۷ شعبه کنگاور، ۸۶ شعبه صحنه، ۹۹ شعبه هرسین، ۴۰ شعبه در قصرشیرین ، ۸۶ شعبه گیلانغرب، ۱۰۰ شعبه سرپل‌ذهاب و۷۴ شعبه اخذ رای در پاوه خواهیم داشت.

وی تعداد صندوق‌های ثابت شهری و روستایی استان را یکهزارو ۱۷ صندوق و تعداد صندوق‌های سیار شهری و روستایی را نیز  ۶۴۳ صندوق اعلام کرد و گفت: تعداد این صندوق‌های اخذ رای در حوزه‌های مختلف قابل تغییر است.

شعبانی در ادامه از امکان ارائه تبلیغات در شش شبکه‌ تلویزیونی استانی خبر داد و گفت: داوطلبان حضور در انتخابات مجلس در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، پاوه، روانسر و جوانرود از طریق شبکه تلویزیونی شاهو،  داوطلبان شهرستان‌های هرسین، کنگاور و صحنه از طریق شبکه تلویزیونی امروله، داوطلبان شهرستان کرمانشاه از طریق شبکه طاقوسان،  داوطلبان شهرستان‌های اسلام‌آباد و دالاهو از طریق شبکه تلویزیونی مرصاد، داوطلبان شهرستان سنقر از طریق شبکه مادیان کوه و کاندیداهای شهرستان‌های گیلانغرب و سرپل‌ذهاب نیز از طریق شبکه تلویزیونی بازی دراز می‌توانند خود را معرفی و تبلیغ نمایند.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات داوطلبان انتخاب مجلس شورای اسلامی در ابتدا در غالب ۲۰ دقیقه صحبت گفتگو محور خواهد بود و امکان مناظره برای کاندیداهای متقاضی نیز مهیا شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان عنوان کرد: در حال حاضر در شبکه‌های تلویزیونی ذکر شده محتوای بومی دو ساعته در حال پخش است و در زمان تبلیغات این شبکه‌ها به داوطلبان اختصاص خواهد یافت.

شعبانی یادآور شد: هر کدام از داوطلبان یک درصد آرا اخذ شده مردم را پس از انتخابات کسب نماید تمامی مبلغ هزینه شده در این شبکه‌های تلویزیونی به آنها برگردانده خواهد شد.

وی در گوشه‌ دیگری از سخنانش از اتمام حجت با مدیران اجرایی انتخابات و مدیران دستگاه‌های دولتی در زمینه طرفداری از کاندیداها خبر داد و گفت: اگر مدیران اجرایی موازنه رقابت را بر له یا علیه کسی سبک و سنگین نمایند یا مدیران دستگاه‌‌های دولتی از بیت‌المال برای هزینه‌های تبلیغات کاندیداها استفاده نمایند با آنها برخورد و از سمت‌ خود عزل خواهند شد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۴۲۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان