//
کدخبر: ۴۱۷۵۳۶ //
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه‌ خبر داد؛

حضور پرشور جوانان استان در پیش ثبت‌نام انتخابات ۱۴۰۲/‌پیش‌ثبت‌نام ۴۲۴ جوان در بازه سنی ۳۵ تا ۴۵ سال

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه‌ از حضور پرشور جوانان استان در پیش ثبت‌نام انتخابات ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۴۲۴ جوان در بازه سنی ۳۵ تا ۴۵ سال درفرآیند پیش‌ثبت‌نام شرکت کرده‌اند.

 حضور پرشور جوانان استان در پیش ثبت‌نام انتخابات ۱۴۰۲/‌پیش‌ثبت‌نام ۴۲۴ جوان در بازه سنی ۳۵ تا ۴۵ سال
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رئیس ستاد انتخابات استان با موضوع انتخابات ۱۴۰۲ امروز( ۲۵‌مرداد) برگزار شد.

" علی شعبانی " با اشاره به اینکه فرآیند پیش ثبت‌نام انتخابات ۱۴۰۲ با دستور وزیر کشور از ۱۵‌مرداد به مدت هفت روز آغاز شد اظهار کرد: طی این مدت در مجموع ۱۰۵۸ نفر در استان، و در شهرستان کرمانشاه نیز ۵۴۳ نفر ( به ازای هر کرسی ۱۸۱ نفر) در پیش‌ ثبت‌نام انتخابات ۱۴۰۲ شرکت کرد‌ه‌اند.
رئیس ستاد انتخابات استان افزود: در شهرستان اسلام‌آباد‌غرب برای رسیدن به یک کرسی انتخاباتی ۱۲۶ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۱ نفر خانم هستند. همچنین در حوزه انتخابیه شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب ۱۲۰ نفر در فرآیند پیش ثبت‌نام شرکت کرده‌اند که از این تعداد هشت نفر خانم هستند.
معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه تعداد افرادی که در پیش ثبت‌نام حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود و‌ثلاث بابا‌جانی ثبت‌نام کرده‌اند را ۹۵ نفر عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد هفت نفر خانم هستند.
شعبانی همچنین تعداد افرادی که درحوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین فرآیند پیش‌ثبت‌نام را انجام داده‌اند ۹۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۳ نفر خانم هستند
وی تعداد افرادی که در حوزه انتخابیه سنقر فرآیند پیش ثبت‌نام را انجام داده‌اند را نیز ۸۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد پنج نفر خانم هستند و مجموعا در استان کرمانشاه ۱۳۵ خانم (حدود ۱۳ درصد از مجموع پیش‌ثبت‌نام‌ها) در انتخابات شرکت کرده‌اند.
وی تعداد ثبت‌نام کنندگان در روز اول را ۱۳۳ نفر، روز دوم ۱۳۵ نفر، روز سوم ۹۵ نفر، روز چهارم ۱۰۹ نفر، روز پنجم ۱۰۹ نفر، روز ششم ۱۰۶ نفر و روز هفتم ۲۹۶ عنوان کرد و گفت: ۱۵ نفر از ثبت‌نام کنندگان دارای تحصیلات کاردانی، ۱۱۹ نفر کارشناسی، ۷۰۲ نفر کارشناسی ارشد، و ۱۸۸ نفر دکتری و ۳۴ نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.
رئیس ستاد انتخابات استان گفت: از تعداد ۱۰۵۸ نفری که فرآیند پیش‌ثبت‌نام را در استان انجام داده‌اند ۲۶۰ نفر سابقه ایثارگری دارند.
شعبانی حضور پرشور جوانان را نکته قابل توجه در پیش‌ثبت‌نام انتخابات ۱۴۰۲ اعلام کرد و افزود: افرادی که فرایند پیش‌ثبت‌نام را در بازه سنی ۳۰ تا ۳۵ سال انجام داده‌اند ۱۶۸ نفر، بازه سنی ۳۵ تا ۴۰ سال ۲۱۶ نفر، بازه سنی ۴۰ تا ۴۵ سال ۲۰۸ نفر، بازه سنی ۴۵ تا ۵۰ سال ۱۵۲ نفر، بازه سنی ۵۰ تا ۵۵ سال ۱۴۹ نفر، بازه سنی ۵۵ تا ۶۰ سال ۹۵ نفر، بازه سنی ۶۰ تا ۶۵ سال ۵۷ نفر، بازه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال ۱۲ نفر و بازه زمانی ۷۰ تا ۷۵سال یک نفر هستند و در مجموع ۴۲۴ نفر در بازه سنی ۳۵ تا ۴۵ سال در پیش ثبت‌نام انتخابات شرکت کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی و تایید رسمی، برای افرادی که اسامی آنها تایید شود ظرف مدت ۴۵ روز گواهی صادر خواهد شد و پس از دریافت کد رهگیری از تاریخ ۲۷ مهر می‌توانند ثبت‌نام نهایی خود را به عنوان کاندیدای حضور در انتخابات مجلس انجام دهند و افرادی که کد رهگیری دریافت نکرده‌اند نیز تا ۲۴ ساعت قبل از ۲۷ مهر فرصت دارند اعتراض خود را اعلام نمایند، همچنین قبل از آغاز ثبت‌نام نهایی هیات اجرایی تا ۱۳ مهر تشکیل خواهد شد.
وی در پایان افزود: تمام تلاش ما این است که در یازدهم اسفند‌ماه انتخاباتی امن و سالم با مشارکت بالا و رقابتی برگزار نماییم و شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای باشیم.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۵۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان