//
کدخبر: ۴۱۶۷۰۶ //
مدیرعامل آب و فاضلاب استان:

کیفیت آب کرمانشاه به مولفه‌های آب معدنی نزدیک است

مدیرعامل آب‌ و فاضلاب کرمانشاه گفت: کیفیت آب کرمانشاه به مولفه‌های آب معدنی نزدیک است.

کیفیت آب کرمانشاه به مولفه‌های آب معدنی نزدیک است
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه  با اصحاب رسانه امروز (۱۹مرداد)برگزار شد.

دکتر "رضا داودی" در ابتدای این نشست که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب دستگاهی خدمات‌رسان است، که تامین آب با کیفیت و سالم و تصفیه فاضلاب را برعهده دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تفاوت این شرکت با سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان را، در تامین آب با کیفیت و با رعایت تمامی استانداردها به عنوان یک کالای محلی عنوان کرد و افزود: دانشگاه‌علوم پزشکی به عنوان اولین ناظر بر کیفیت مطلوب آب و سازمان محیط زیست به عنوان دومین ناظر در حوزه دفع و تصفیه فاضلاب بر آبفا نظارت دارند.

وی در ادامه با اشاره به وجود شبکه ۲۰ هزار کیلومتری آب و فاضلاب در استان گفت: در شهرستان کرمانشاه بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب وجود دارد که ۲۰۰۰ کیلومتر آن مربوط به شبکه آب و ۱۰۰۰ کیلومتر آن مربوط به شبکه فاضلاب است.

داودی تصریح کرد: با توجه به اینکه پیک مصرف آب هر ساله از ۱۵ خرداد آغاز و تا ۱۵ شهریور به پایان می‌رسد و مدت زمان زیادی به پایان پیک مصرف باقی نمانده است اما تنش آبی بالایی را تجربه نکردیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته برای رفع تنش آبی در استان اعتبارات خوبی را جذب کردیم و با اجرای پروژه‌ رفع تنش آبی در جنوب شهر کرمانشاه مردم تفاوت ملموسی را حس کردند که با تکمیل فاز دوم این طرح، تنش آبی جنوب شهر کرمانشاه به طور کلی مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل آبفا استان، استراتژیک‌ترین پروژه شهر کرمانشاه را پروژه تامین آب محله چمن به جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: عملیات تکمیل این پروژه در غرب کرمانشاه به اتمام رسیده اما قصد داریم با حضور وزیر نیرو در استان آن را افتتاح نماییم.

وی اذعان کرد: در حال حاضر فاز اول این پروژه در مدار بهره‌برداری قرار گرفته و با اجرا و تکمیل فاز دوم آن مشکل تنش آبی در جنوب غرب کرمانشاه و در محله‌های خیام، بهار و منزه نیز به طور کامل مرتفع خواهد شد.

 به گفته این مقام مسئول خط ۹ کیلومتری تامین آب دیگری در شرق کرمانشاه ایجاد شده که برای تکمیل، نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که بخشی از آن تامین شده و در شمال شهر نیز چند چاه عمیق حفر شده که با انجام این زیر ساخت‌‌های استراتژیک طی سنوات آینده دیگر نگران تنش آبی در شهر کرمانشاه نخواهیم بود.

 داودی یادآور شد: به خاطر تکمیل زیرساخت‌ها به نسبت سال گذشته ۸۰ درصد تماس‌ها با شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه کاهش یافته است.

مدیرعامل آبفا استان اشاره‌ای هم به رفع مشکلات شهرستان‌های استان در حوزه آب داشت و گفت: در حال حاضر دو چاه جدید در جوانرود حفر شده و در حال وارد شدن به مدار بهره‌برداری است. همچنین مشکل تنش آبی در شهرستان صحنه به کلی مرتفع شده ‌و  در شهرستان کرند‌غرب نیز چاه جدیدی حفر شده که با وارد شدن به مدار بهره‌برداری مشکلات حوزه آب در این شهرستان نیز مرتفع خواهد شد.

وی‌ کیفیت آب کرمانشاه را به مولفه‌های آب معدنی نزدیک دانست و افزود: آب شرب کرمانشاه دارای املاح و مواد معدنی است که به عنوان مولفه‌های آب معدنی شناخته می‌شود.

 این مسئول در گوشه دیگری از سخنانش افزود: شرکت آب و فاضلاب هر متر مکعب آب را به مبلغ ۱۶۰۰ تومان در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد اما برای تولید و بهره‌برداری از این آب، شرکت آب و فاضلاب ۳۲۰۰ تومان هزینه می‌کند که در این زمینه جز شرکت‌های زیان‌ده هستیم.

 داودی اشاره‌ای هم به تامین آب در حوزه روستایی استان داشت و گفت: سال گذشته وزارت‌ نیرو قراردادی با قرارگاه امام‌حسن مجتبی (ع) در کشور منعقد کرد و آبرسانی به ۳۰ هزار روستا طی سه سال در دستور کار قرار گرفت که در فاز اول آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در کشور انجام گرفت.

وی تعداد روستاهای دارای تنش آبی در استان را ۸۶۰ روستا عنوان کرد و افزود: سهم استان کرمانشاه در فاز اول اجرای این قرارداد ۳۴۹ روستا با اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومان بود که انجام شد و در فاز دوم نیز آبرسانی به ۵۱۱ روستای باقیمانده دیگر در استان با اعتبار ۱۹۲۰ میلیارد تومان طی سه سال به اتمام خواهد رسید و دیگر شاهد تنش‌آبی در روستا‌ها نخواهیم بود.

به گفته مدیر‌عامل آبفای استان درحال حاضر ۱۰ تصفیه‌خانه در شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، اسلام‌آباد، پاوه، کرمانشاه، هرسین، کنگاور، شهرک بیستون و چند تصفیه خانه روستایی کار تصفیه فاضلاب در استان را انجام می‌دهند و حدود هفت پروژه دیگر هم در شهرستان‌های تازه‌آباد، روانسر، جوانرود، کرند‌غرب، سرمست، صحنه، سنقر و مدول دوم تصفیه‌خانه شهرستان کرمانشاه در حال اجرا است که شهرستان تازه‌آباد و جوانرود در سال‌جاری، و مابقی پروژه‌ها به جز کرمانشاه را در سال آینده افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد.

داودی اشاره‌ای هم به تامین زیرساخت‌ها در زمینه پیاده‌روری اربعین داشت و گفت: با توجه به اینکه حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد زائرین از تعدادی از شهرستان‌های استان کرمانشاه عبور می‌کنند و به مرز خسروی و مهران وارد می‌شوند، تامین آب پایدار در این مسیر انجام شده و علاوه بر این، خدماتی نیز در غالب آبرسانی ثابت، آبرسانی سیار و آب بطری به زائرین ارائه خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۷۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان