//
کدخبر: ۴۱۵۹۳۱ //
رئیس ستاد انتخابات استان:

پیش‌ ثبت‌نام متقاضیان حضور در انتخابات ۱۴۰۲ الزامی است

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: پیش‌ ثبت‌نام متقاضیان حضور در انتخابات ۱۴۰۲ الزامی است.

پیش‌ ثبت‌نام متقاضیان حضور در انتخابات ۱۴۰۲ الزامی است
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با موضوع انتخابات ۱۴۰۲ امروز(۱۵ مرداد) برگزار شد.
علی شعبانی در آستانه روز خبرنگار با تبریک این روز به خبرنگاران، اولین خبرنگار تاریخ اسلام را حضرت زینب(س) دانست و اظهار کرد: واقعه کربلا و اسلام با توصیف و بیان درست و اطلاع رسانی ایشان زنده ماند.
رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه با اشاره به پیش‌رو بودن دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، تفاوت این دوره از انتخابات با سال‌های قبل را در انجام فرآیند پیش‌ثبت‌نام داوطلبان عنوان کرد و افزود: افراد دارای حداقل ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال با دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن از دوشنبه ۱۶ مرداد لغایت یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ از ساعت هشت صبح تا ۱۶ عصر به مدت هفت روز می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد وزارت کشور به آدرس keshvar.moi.ir نسبت به تکمیل فرم و ارائه مدارک پیش‌ثبت‌نام خود اقدام نمایند.
معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمانشاه مدارک مورد نیاز برای شرکت در انتخابات را تکمیل فرم اطلاعات درخواست شده، بارگذاری تصویر آخرین مدرک تحصیلی، تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی برای آقایان با سن کمتر از ۵۰ سال، تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در مشاغل مشمول بر اساس ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: پس از انجام این روند داوطلبین در تاریخ ۲۷ مهرماه برای انجام ثبت‌نام نهایی کد رهگیری را دریافت خواهند کرد و کسانی که در موعد مقرر در سامانه مذکور ثبت‌نام نکرده باشند، نمی‌توانند ثبت‌نام نهایی را انجام دهند.
وی افزود: ثبت‌نام اصلی از داوطلبان این انتخابات در روزهای ۲۷ مهر تا ۳ آبان برگزار می‌شود و دوم اسفند ماه نیز اسامی نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده منتشر خواهد شد.
شعبانی خاطرنشان کرد: اسامی داوطلبین بصورت محرمانه فقط در ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان قابل رویت است و هیچ‌کس از وضعیت ثبت‌‌نام‌ افراد اطلاع ندارد مگر خود شخص عنوان کند.
شعبانی از داوطلبان حضور در انتخابات ۱۴۰۲ درخواست کرد: ثبت‌نام را به روزهای پایانی موکول نکنند و در اسرع وقت نسبت به حضور در انتخابات اقدام نمایند.
وی در گوشه دیگری از سخنانش گفت: در فضای انتخابات کشور، چهار رکن؛ امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت همواره مهم بوده و هست و در این زمینه تمام تلاش خود را برای انجام انتخاباتی سالم به کار خواهیم گرفت.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، رای مردم را حق‌الناس دانست و افزود: سلامت انتخابات خط قرمز ما است و در این زمینه به فرمانداران نیز توصیه شده اصل بی‌طرفی در انتخابات را رعایت نمایند.
رئیس ستاد انتخابات استان، مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه را رکن دیگر انتخابات دانست و بیان داشت: مردم برای تعیین سرنوشت خود و جامعه از پیروزی انقلاب تا به حال همواره پای صندوق‌های رای حضور یافته‌اند و انتظار داریم امسال نیز غرور و غیرت را شکوهمندانه به تصویر بکشند.
شعبانی در ادامه از رقابت سیاسی به عنوان شیرینی انتخابات یاد کرد و گفت: تنور انتخابات با این رقابت‌ها شکل می‌گیرد و تمام تلاش ما این است که رقابتی سالم شکل بگیرید.
وی در ادامه از نخبگان و احزاب استان درخواست کرد نسبت به ترغیب افراد با‌صلاحیت،نخبه و توانمند تلاش نمایند تا با حضور آنان در این عرصه، شاهد رشد و توسعه استان باشیم.
این مقام مسئول در پایان تبلیغات زودهنگام داوطلبین حضور در انتخابات ۱۴۰۲ را یکی از موارد رد صلاحیت آنها دانست و بیان داشت: متقاضیان شرکت در انتخابات باید در مسیر قانون حرکت نمایند و از تبلیغات زود هنگام که مغایر با قانون انتخابات است پرهیز کنند.
خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۹۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان