//
کدخبر: ۴۴۳۱۹۸ //
سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد؛

بهره‌برداری از دو مجتمع فرهنگی هنری، "دانش" و "بیستون" کرمانشاه، در دهه فجر

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: بر‌اساس پیش‌بینی انجام شده دو مجتمع فرهنگی هنری، "دانش" و "بیستون" کرمانشاه، در دهه فجر به بهره‌برداری خواهند رسید.

بهره‌برداری از دو مجتمع فرهنگی هنری، "دانش" و "بیستون" کرمانشاه، در دهه فجر
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز( چهارم بهمن‌ماه) برگزار شد.

" پوریا جلالی " اشاره‌ای به برنامه‌های اداره کل فرهنگ‌و ارشاد اسلامی در ایام‌الله دهه فجر داشت و اظهار کرد: دو طرح عمرانی شامل؛  مجتمع فرهنگی، هنری "دانش" به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع و مجتمع فرهنگی، هنری "بیستون" به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهه فجر افتتاح خواهد شد و در کنار این دو طرح چندین پلاتو نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در ایام الله دهه فجر همچون سال‌های گذشته چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی و یازدهمین جشنواره استانی فیلم فجر در کرمانشاه رقم خواهد خورد که امسال نیز آثار فاخری به نمایش گذاشته خواهد شد.

جلالی از دیگر برنامه‌های دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در استان را برگزاری سی‌و نهمین جشنواره ملی موسیقی، جشنواره سرود استانی، جشنواره هنرهای تجسمی و جنگ‌های شادی عنوان کرد و گفت: همچنین رخداد‌های خیابانی همچون‌ نمایشگاه خیابانی عکس و کاریکاتور، خلق آثار زنده نقاشی و کاریکاتور و قرائت‌های قرآنی در زمان نماز مغرب و عشا در معابر و مکان‌های عمومی اجرا خواهد شد.

به گفته جلالی ارکستری متشکل از ۱۰۰ نفر نیز در این ایام، اجرای خیابانی خواهد داشت و برنامه‌های دیگری نیز از جمله تئاتر خیابانی، کارگاه فیلم و عکس، محافل ادبی شعر مقاومت و ... برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه رویکرد این اداره‌کل خیابانی کردن رخدادهای فرهنگی و هنری است گفت: در نظر داریم قهر فرهنگی، هنری مردم که با هنرهای نمایشی ایجاد شده را از بین ببریم.

وی از جمله دیگر برنامه‌های انجام داده شده در استان از آغاز مدیریتش تا‌کنون را برگزاری همایش راهیان غزه، با موضوع کودکان مظلوم غزه با حضور بهترین نقاشان از ۱۷ استان، همایش علمی پژوهشی امام رضا(ع)، برگزاری جشنواره تئاتر صحنه‌ای و خیابانی، عنوان کرد و گفت: قصد داریم کرمانشاه را در حوزه هنرهای نمایشی به اوج خود برسانیم و از تمامی هنرمندان این عرصه استفاده نماییم.

 وی همچنین جشنواره تجلیل از پیشکسوتان عرصه چاپ و نشر، برگزاری عصر شعر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همایش فرهنگی مدافعان حرم، کارگاه مد و لباس و پالایش صندوق هنرمندان و... را از جمله برنامه‌های انجام گرفته در این اداره کل عنوان کرد.

 جلالی در پایان افزود: یکی از سیاست‌های  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن است و در این زمینه هیچ فاصله‌ای بین این اداره‌کل و نهادهای مرتبط و هم‌سو ایجاد نخواهد شد و از همه دستگاه‌های هم سو در استان حمایت خواهیم کرد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۳۱۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان