//
کدخبر: ۴۳۹۳۶۹ //
سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

دستگاه‌های دولتی برای تشخیص رسانه‌های دارای مجوز از فیک‌نیوزها به "ای‌رسانه" مراجعه کنند

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: دستگاه‌های دولتی برای تشخیص رسانه‌های دارای مجوز از فیک‌نیوزها به "ای‌رسانه" مراجعه کنند.

دستگاه‌های دولتی برای تشخیص رسانه‌های دارای مجوز از فیک‌نیوزها به "ای‌رسانه" مراجعه کنند
به گزارش فرتاک نیوز،
 

جلسه شورای اطلاع‌رسانی رسانی استان کرمانشاه عصر امروز (۵ دی) به ریاست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه برگزار شد.

"پوریا جلالی" سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این جلسه استفاده از ظرفیت حوزه‌ فرهنگ، هنر و رسانه در فرآیند انتخابات را فرصتی در راستای تشویق و حضور هرچه باشکوه‌تر مردم در عرصه انتخابات دانست.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت‌های هنر و هنرمندان استان به عنوان زبان بُرنده و تاثیرگذار در جامعه می‌توان مردم را برای حضور در انتخاباتی بصیرانه تشویق کرد.

وی همچنین استفاده تبلیغاتی از فضای بصری شهر در راستای تشویق و ترغیب مردم در فضای انتخاباتی را موضوعی مهم دانست و بیان داشت: ادارات و ارگان‌های دولتی سهم بسزایی در این زمینه دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان در ادامه اشاره‌ای به نقش رسانه‌های آنلاین و مکتوب در استان داشت و گفت: رسانه‌ها با تولید محتوا و امید‌آفرینی در جامعه نقش مهمی در انتخابات دارند که نباید از آن غافل شد.

جلالی در ادامه سخنانش برخورد با کانال‌های فاقد مجوز(فیک نیوز) را از جمله وظایف پلیس فتا دانست و گفت: در سال‌های قبل برای کانال‌های بالای ۵۰۰۰ عضو از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها مجوز صادر می‌شد اما در حال حاضر این موضوع منتفی شده و وظیفه برخورد با این کانال‌ها نیز در حیطه وظایف ارشاد نیست بلکه دستگاه قضا باید با آنها برخورد نماید.

وی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی برگزاری کارگاه‌های آموزشی سواد رسانه‌ را برای مدیران دستگاه‌های دولتی و مسئولین روابط‌عمومی دارد و در صورت درخواست، این دوره را برگزار خواهیم کرد.

به گفته سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسامی تمامی رسانه‌‌های دارای مجوز در سایت ای‌رسانه قابل مشاهده است و دستگاه‌های دولتی برای شناخت و تفکیک رسانه‌های دارای مجوز از فیک نیوزها می‌توانند از این سامانه استفاده نمایند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان اضافه کرد:در راستای توزیع عادلانه آگهی‌های دولتی به رسانه‌های مکتوب نیز طی ابلاغیه‌ای به ادارات دولتی اعلام شده که، آگهی‌های خود را با نظارت اداره ارشاد و با نرخ تعیین شده توزیع نمایند ما متاسفانه تعداد زیادی از این ادارات توجه‌ای نکرده‌اند.

جلالی در گوشه دیگری از سخنانش گفت: رسانه‌های فاقد مجوز بدون هیچگونه هزینه‌ای، در برخی از ادارات دولتی رخنه کرده‌اند و متاسفانه مورد توجه برخی از مدیران نیز هستند که باید با آنها برخورد شود.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۹۳۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان