//
کدخبر: ۴۳۹۱۷۹ //

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار با بیش از ۳۰۰ محصول فناورانه در کرمانشاه

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار کرمانشاه با بیش از ۳۰۰ محصول فناورانه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی واقع در پارک شاهد افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار با بیش از ۳۰۰ محصول فناورانه در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

" سیامک آزادی " رئیس پارک علم و فناوآوری کرمانشاه در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال نیز پارک علم و‌فناوری متولی برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار است و از چهارم لغایت هفتم دی از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر در محل دائمی نمایشگاه‌‌های بین‌المللی کرمانشاه واقع در پارک شاهد آماده بازدید علاقمندان است.

وی افزود: امسال در این نمایشگاه شاهد حضور ساختارهای فناورانه و مراکزی مانند شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری هستیم و بیش از ۳۰۰ محصول فناور در ۲۵ غرفه ارائه خواهد شد.

آزادی تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد  محصولات ارائه شده در  این نمایشگاه وارد بازار شده که نشانه روند رو به رشد حوزه زیست بوم فناوری استان است.

164426d8-91f5-44e5-8032-7bf893be9280

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه تعداد شرکت‌هایی که در استان گرید دانش بنیان دارند را ۹۰ شرکت عنوان کرد و بیان داشت: بیش از ۵۰۰ واحد فناور نیز در استان فعالیت  می‌کنند.

وی بااشاره به اینکه ۲۰محصول دانش‌بنیان تولید شده به صورت  انحصاری در استان تولید می‌شود و تنها تولید کننده این محصولات در کشور هستیم گفت: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان کرمانشاه این محصولات را تولید نکنند مجبور خواهیم شد آنها را وارد نماییم.

 آزادی همچنین تعداد افراد شاغل که در حوزه‌های فناوری و نوآوری استان فعالیت دارند را ۳۰۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۲۳۰۰ نفر در شرکت‌ها و واحدهای فناور فعالیت دارند.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه اشاره‌ای هم به صادرات ۱۷ میلیون دلاری محصولات دانش‌بنیان در سال گذشته داشت و گفت: بر اساس پیش‌بینی انجام شده میزان‌صادرات محصولات دانش‌بنیان تا پایان سال‌جاری ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش خواهد داشت.

وی بازار صادرات این محصولات را در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، همسایگان شمالی و کشورهای آفریقایی عنوان کرد و افزود:امیدواریم در آینده روند صادرات این محصولات افزایش یابد.

گفتنی‌است؛ درحاشیه افتتاح این نمایشگاه که با‌حضور معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استانداری کرمانشاه انجام گرفت از پرتره نخ و میخ دکتر "سعید کاظمی آشتیانی" دانشمند فقید و رئیس سابق پژوهشگاه رویان که توسط دانشجویان موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی ساخته شده است رونمایی شد.

c4b7b477-4dd4-456a-90d1-a13dd431fc48

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۹۱۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان