//
کدخبر: ۳۷۹۰۸۷ //
رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه خبر داد؛

ارائه ۲۳۰ دستاورد پژوهشی و فناورانه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی کرمانشاه

در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی کرمانشاه ۲۳۰ دستاورد پژوهشی و فناورانه ارائه خواهد شد.

ارائه ۲۳۰ دستاورد پژوهشی و فناورانه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اصحاب رسانه پیش ازظهر امروز (۲۹ آذرماه) برگزار شد.

سیامک آزادی در این نشست با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی وفناوری در استان کرمانشاه اظهار کرد: این نمایشگاه سوم لغایت پنجم دی‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه واقع در پارک شاهد برگزار خواهد شد‌.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه افزود: به دلیل شرایط اپیدمی کرونا این نمایشگاه طی دوسال گذشته بصورت مجازی برگزار شد و امسال مجددا این فرصت ایجاد گردید تا دستاوردهای پژوهشی و فناوری و فن‌بازار در این نمایشگاه عرضه گردد.

وی با اشاره به افزایش شرکت‌های دانش بنیان از ۶۳ شرکت در سال ۱۴۰۰ به ۷۷ شرکت گفت: درخواست ارزشیابی بیش از ۴۰ شرکت دانش‌بنیان هم در حال آماده‌سازی و ارائه به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که با تکمیل شدن آن تعداد شرکت‌ها افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

آزادی اضافه کرد: با هدف فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی در جهت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و ارائه آخرین دستاوردهای علمی پژوهشی و تولیدات فناورانه ودانش‌بنیان قصد داریم نمایشگاه امسال را بصورت ویژه برگزار نماییم.

وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه امسال که در زمینی به مساحت ۱۷۸۰ متر‌مربع برپا خواهد شد، ۲۵ غرفه شامل غرفه‌های دانشگاهی، مراکز رشد، ساختارهای فناورانه، و دستگاه‌های اجرایی خواهد داشت و بیش از ۲۳۰ دستاورد پژوهشی و فناورانه را ارائه خواهد کرد.

وی یکی از اهداف اصلی برپایی این نمایشگاه را شبکه‌سازی بین واحدهای فناور شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدهای صنعتی و سایر بازیگران زیست‌بوم فناوری عنوان کرد و گفت: که در این میان از تمامی ذی‌نفعان این زیست‌بوم دعوت شده تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند و تاکید ما در حوزه دستاوردهای پژوهشی، پژوهش‌های صورت گرفته از سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۴۰۰ است.

آزادی تصریح کرد: در کنار ارائه دستاوردهای فناورانه و محصولات دانش‌بنیان در این نمایشگاه هر غرفه به تناسب برنامه‌ریزی انجام شده برنامه‌های تخصصی همچون رونمایی از محصولات جدید، تقدیر از فناوران و... را نیز خواهد داشت. به گفته رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی امسال به حوزه مشاوره نیز توجه ویژه‌ای شده است و در طی روزهای برگزاری نمایشگاه مشاوره‌های تخصصی در زمینه ثبت اختراع و اخذ گرید شرکت‌های دانش بنیان انجام خواهد شد.

آزادی یکی دیگر از اهداف پارک علم و فناوری را فرهنگ سازی و توسعه دانش بنیان‌ها بین اقشار مختلف جامعه خصوصا دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: در این رابطه نیز شرکت‌های دانش‌بنیان غرفه دانش‌آموزی در جهت کشف استعداد، شناسایی افراد مستعد و آگاه کردن این قشر با حوزه دانش‌بنیان در نمایشگاه پیش‌بینی و طراحی کرده است و برنامه‌های متنوعی همچون ارزیابی دانش‌آموزان، برگزاری مسابقات،اهدای جوائز را خواهند داشت.

وی همچنین از طراحی استودیویی درجهت‌ شناسایی و معرفی شرکت‌های شاخص در حوزه دانش‌بنیان خبر داد و افزود: با وجود همه تلاش‌هایی که برای معرفی شرکت‌های دانش بنیان در استان انجام گرفته اما این بخش همچنان مغفول واقع شده که قصد داریم دراین نمایشگاه به معرفی شرکت‌های شاخص در حوزه دانش‌بنیان بپردازیم.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه تعداد شرکت‌های فعال دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان را ۳۱۶ شرکت عنوان کرد و بیان داشت: تنها تعداد محدودی از این شرکت‌ها در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حضور خواهند داشت و بخشی از دستاوردهای استان به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی در پایان از برگزاری ۱۰کارگاه آموزشی و وسخنرانی در روزهای برگزاری این نمایشگاه نیز خبر داد و بیان داشت:به همت دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه مادر و دانشگاه صنعتی این نمایشگاه از تاریخ سوم تا پنجم دی ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر آماده بازدید علاقمندان می‌باشد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۹۰۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان