//
کدخبر: ۲۲۴۴۷۱ //
رییس اتاق بازرگانی،صنایع و معادن کرمانشاه:

اخذ مجوز راه‌اندازی انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان

رییس اتاق بازرگانی،صنایع و معادن کرمانشاه از اخذ مجوز راه‌اندازی انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان خبر داد.

اخذ مجوز راه‌اندازی انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان
به گزارش فرتاک نیوز،

کیوان کاشفی رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه در نشست هم‌اندیشی بررسی راه‌اندازی انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان و بررسی چالش‌های شرکت‌ها در حوزه تعاملات بین‌المللی که با حضور رئیس اتاق کرمانشاه، دبیر اتاق کرمانشاه و همچنین رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزار شد  از اخذ مجوز راه‌اندازی انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان یاد کرد و افزود: این ظرفیتی است که شرکت‌ها می‌توانند با عضویت در آن خدمات مناسبی برای توسعه فعالیت های فناورانه و دانش بیان دریافت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی در رویکرد جدید خود به استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور توجه خاص دارد، تاکید کرد: بزودی انجمن کارآفرینان جوان کرمانشاه هم برای نخستین بار در کشور است تشکیل می‌شود.

کاشفی تصریح کرد: اتاق بازرگانی به لحاظ چارت فعالیتی خود امکانات و ارتباطات بسیار خوبی دارد که می‌تواند گره گشا و توسعه بخش فعالیت‌های تجاری  شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور باشد.

وی ادامه داد: نسل چهارم اتاق‌های بازرگانی در کشور عضو محور هستند و سعی دارند خدمات متنوعی به اعضا خود بدهند.

کاشفی با بیان اینکه سطح توقعات از اتاق زیاد است، عنوان کرد: ما سعی داریم با کمک دولتمردان قوانین دست و پا گیر فعالان بخش تجارت را تسهیل کنیم.

رییس اتاق  کرمانشاه در ادامه وضعیت کنونی کشور را در 30 سال گذشته برای تولید کنندگان بی‌سابقه دانست و افزود: نگاه به داخل و ظرفیت‌های تولید‌کنندگان داخلی موقعیتی است که ماندگار  نیست و باید تولید کنندگان از آن بخوبی استفاده کنند.

وی افزود:اتاق بازرگانی کرمانشاه با پارک علم و فناوری تعامل بسیار خوبی دارد که امیدواریم با راه اندازی شتاب‌دهنده صادرات و تشکیل انجمن شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان گام‌های خوبی در جهت رونق اقتصادی این بخش استان برداریم.

 دکتر خان احمدی رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه نیز در ادامه ضمن تشریح فعالیت های 11 ساله پارک علم و فناوری کرمانشاه، تصریح کرد: تعامل با دستگاه‌ها اجرایی و بخش خصوصی برای استفاده از پتانسیل آنها در جهت رشد شرکت ها ی دانش بنیان و واحد های فناور ازبرنامه های پارک علم و فناوری کرمانشاه است.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تقویت اکوسیستم فناوری و نواوری در استان از اولویت‌های پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه است و در این زمینه گام‌های خوبی برداشته‌ایم، افزود: تاسیس اولین شتابدهنده خارج از پایتخت در حوزه فناوری اطلاعات، راه‌اندازی هفت مرکز رشد در شهرستان‌های استان برای دسترسی جوانان صاحب ایده در همه استان به خدمات فناورانه، راه اندازی سه مرکز نوآوری تخصصی، تشکیل مرکز گیم و انیمیشن و ... بخش‌هایی از فعالیت‌های انجام گرفته در جهت توسعه اکوسیستم نوآوری است.

خان احمدی در ادامه با بیان اینکه توسعه خدمات متنوع و متناسب با نیاز شرکت‌ها و واحدهای فناور از برنامه‌ها و استراتژی‌های پارک است، افزود:در همین راستا در حال حاضر بدنبال گسترش بازار شرکت‌ها در کشور های دیگر و استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور در تامین بخشی از نیازهای وارداتی و متعاقب آن چالش‌های مرتبط بااین بخش از مهمترین برنامه های مشترک پارک و اتاق بازرگانی می تواند باشد.

در ادامه شرکت های دانش بنیان  استان به بیان مشکلات و مسائل خود در بخش های دریافت کارت بازرگانی، توسعه بازار های خارجی، وارد کردن مواد اولیه محصولات تولیدی، انتقال ارز وترخیص کالادر گمرک و حضور در نمایشگاه‌های بین المللی پرداختند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۴۴۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان