//
کدخبر: ۲۱۰۹۳۱ //
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در کمیسیون گردشگری :

باید کرمانشاه را وارد حلقه اول گردشگری کشور کنیم

رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه امروز گردشگری و صنایع دستی ظرفیت اصلی کشور است، گفت: باید کرمانشاه را وارد حلقه اول گردشگری کشور کنیم.

 باید کرمانشاه را وارد حلقه اول گردشگری کشور کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

کیوان کاشفی در اولین جلسه دوره نهم کمیسیون گردشگری اتاق کرمانشاه با بیان اینکه امروز گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی به ظرفیت اصلی کشور تبدیل شده است، اظهار کرد: در سایر حوزه‌ها 30 سال در کشور کار کردیم و امروز زمان آن رسیده که بر این بخش‌ها تمرکز کنیم

به گفته عضو هیات رئیسه اتاق ایران، اکنون گردشگری جای خود را در سبد همه خانوارها با هر میزان درآمد باز کرده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر امروز کشور ایران میزبان حضور گردشگران زیادی از سراسر جهان است و اقبال خوبی از سوی برخی کشورها مانند عمان، سوریه، عراق و ... برای حضور در ایران وجود دارد.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران یادآور شد: این گردشگران در داخل ایران پول خرج کرده و کالاهای تولید داخل ما را می‌خرند و با خود می‌برند پس برای کشور ثروت به همراه دارند و باید از ظرفیت انها استفاده کنیم.

به گفته کاشفی، این گردشگران در زمینه‌های مختلف گردشگری مذهبی، تفریحی و ... به ایران می‌آیند.

وی با بیان اینکه برخی از استان‎های کشور مانند اصفهان، مشهد و استان‌های شمالی به مقاصد اصلی این گردشگران تبدیل شده اند، تاکید کرد: برخی از استان‌ها از دیرباز حلقه اول گردشگری کشور بودند که تعداد آنها در حال اضافه شدن است و استان‌هایی مانند همدان و سیستان و بلوچستان نیز با سرعت قابل توجهی در حال پیوستن به این موضوع هستند.

رئیس اتاق کرمانشاه معتقد است باید کرمانشاه را نیز وارد این حلقه کنیم تا از مزایای حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان بی‌بهره نمانیم.

کاشفی با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت‌های زیادی برای استقبال از گردشگران دارد، توریسم درمانی را یکی از مهمترین این مزیت‌ها برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز در ایران و از جمله استان کرمانشاه خدمات سلامت با قیمت مناسب و کیفیت عالی در اختیار گردشگران است اما باید زیرساخت‌های جانبی این موضوع مانند حمل و نقل هوایی و ... نیز در استان فراهم شود.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران از ظرفیت گردشگری روستایی استان هم یاد کرد و ادامه داد: فرهنگ روستاها، پوشش آنها و ... همگی می‎‌تواند برای گردشگران جذاب باشد.

کاشفی با اشاره به اینکه دیدن مواردی مانند آب و سنگ و ... دیگربه تنهایی برای گردشگران جذاب نیست، یادآور شد: باید به دنبال سمبل سازی برای گردشگران باشیم.

وی از برپایی رویداد گردشگری 2020 در کرمانشاه و به طور مشترک با کردستان هم یاد کرد که با محوریت گردشگری روستایی است و گفت: معتقدم این رویداد اکنون فقط در حد ایده است و باید با برگزاری ده‌ها جلسه کارشناسی و بهره‌گیری از تجربیات دیگر استان‌هایی که میزبان رویدادهایی از این دست بودند بتوانیم به بهترین شکل از آن استفاده کنیم.

رئیس اتاق کرمانشاه در ادامه از کارکردهای کمیسیون گردشگری هم یاد کرد و گفت: این کمیسیون بر سه محور گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی فعالیت دارد.

کاشفی با بیان اینکه می‌توان برای هریک از این سه محور زیرشاخه‌هایی را تعریف کرد، افزود: برای مثال کرمانشاه در زمینه فرش، توریسم گردشگری و... قابلیت‌های زیادی دارد که باید به آنها در این کمیسیون بپردازیم.

وی ادامه داد: در برخی موارد ما پیشنهاداتی را برای بررسی بیشتر و مشاوره گرفتن به اعضای کمیسیون گردشگری ارائه می‌دهیم و در برخی موارد کمیسیون می‌تواند پیشنهادات خود را به هیات رئیسه اتاق ارائه دهد.

به گفته عضو هیات رئیسه اتاق ایران، این پیشنهادات حتما باید اولویت‌بندی شود و منسجم باشد تا بتوان از دل آن برنامه‌های پخته و عملیاتی به دست آورد.

وی اظهار کرد: رویکرد اصلی این کمیسیون نیز ابتدا استانی و منطقه‌ای و سپس ملی است و اگر بتوانیم در هر سال چند کار اجرایی خوب از دل این کمیسیون بیرون بیاوریم بسیار مثبت خواهد بود و نتیجه آن ایجاد اشتغال و ثروت برای استان است.

کاشفی با بیان اینکه اتاق بازرگانی وزن زیادی در کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلف استان م دارد، یادآور شد: می‌توانیم پیشنهادات کمیسیون گردشگری را در این کارگروه‌ها مطرح کنیم.

رئیس اتاق کرمانشاه تاکید کرد: می‌توانیم این پیشنهادات را کمیته گردشگری استان، جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور استاندار و حتی در بعد کلان‌تر در جلسات اتاق ایران مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه پیشنهادات اتاق ایران در تصمیم‌گیری‌های ملی بسیار اثرگذار است، ادامه داد: تصمیم اخیر ارتقا سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه از جمله این موارد بود که به نتیجه رسید.

کاشفی با بیان اینکه کمیسیون گردشگری متشکل از سه ضلع بخش خصوصی، بخش دولتی و بخش علمی شامل اساتید دانشگاه است، گفت: اگرچه باید از ظرفیت بخش دولتی هم استفاده کنیم اما تمرکز اصلی باید با بخش خصوصی باشد و در جلسات کمیسیون به فراخور موضوع جلسه از حضور مسئولین هم بهره مند می‌شویم.

کاشفی در پایان از ظرفیت‌های عظیم صنایع دستی هم یاد کرد که نباید از آن غافل شویم.

در ادامه بابک ترابی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق کرمانشاه نیز با اشاره به نامگذاری امسال با نام رونق تولید، گفت: این رونق تولید فقط به حوزه صنایع محدود نمی‌شود و مربوط به حوزه گردشگری و صنایع دستی هم هست.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های استان کرمانشاه در حوزه گردشگری و صنایع دستی و اینکه می‌تواند جز حلقه اول گردشگری کشور باشد، ادامه داد: ابتدا باید به این باور برسیم که گردشگری برای استان ثروت آفرین است و این باور بین مردم و خصوصا مسئولین ایجاد شود.

نائب رئیس کمیسیون گردشگری ایران در ادامه با بیان اینکه تشکل‌های مختلفی زیر مجموعه اتاق است که به بررسی مسائل بخش خصوصی و مطالبه‌گری آنها می‌پردازد، عنوان کرد: از سوی دیگر ایده‌هایی که در کمیسیون‌ها مطرح می‌شود می‌تواند به بخش دولتی هم مشاوره بدهد.

وی تاکید کرد: این کمیسیون‌ها در بخش‌های مختلف گردشگری، انرژی، صنعت، حمل و نقل و ... راه‌اندازی شده، افزود: نمایندگانی از این کمیسیون‌ها درکمیسیون‌های اتاق ایران هم حضور دارند.

ترابی کمیسیون‌ها را بستری برای ایده‌های توسعه‌گرایانه دانست و عنوان کرد: البته نباید فراموش کرد اتاق بازرگانی نماینده بخش خصوصی است و مسئولیت اجرایی ندارد و فعالیت‌های آن عمدتا بعد مشاوره‌ای برای سه قوه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در کمیسیون‌ها تعامل خوبی هم با بخش‌های دولتی برقرار است و از ظرفیت کارشناسان هم استفاده خواهد شد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق کرمانشاه با بیان اینکه کمیسیون گردشگری فقط محدود به اعضای اتاق نیست، تاکید کرد: از ایده‌های سایر کارشناسان نیز استقبال می‌کنیم.

در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون گردشگری اتاق به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای توسعه گردشگری استان پرداختند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۰۹۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان