//
کدخبر: ۴۲۵۷۳۷ //
فرمانده انتظامی استان خبر داد؛

افزایش ۶۹ درصدی آمار متلاشی شدن باندهای سرقت در استان کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از افزایش ۶۹ درصدی آمار متلاشی شدن باندهای سرقت در این استان خبر داد.

 افزایش ۶۹ درصدی آمار متلاشی شدن باندهای سرقت در استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه به مناسبت هفته فراجا پیش از ظهر امروز (۱۲مهر) با اصحاب رسانه برگزار شد.

سردار "مهدی حاجیان" فرمانده انتظامی استان با تبریک هفته وحدت و هفته فراجا به کارکنان و خانواده‌های نیروی انتظامی استان اظهار کرد: نگاه پلیس همواره قانون‌مداری و قانون‌گرایی بوده‌است که محصول آن امنیت پایدار است.

وی افزود: اگر رابطه بین پلیس و شهروندان بر محور قانون باشد نظم و انضباط اجتماعی به معنای واقعی انجام خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به شعار هفته فراجا "شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار" از جمله برنامه‌های این هفته (۱۳لغایت ۱۹مهرماه) را غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه کرمانشاه، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، برپایی میزخدمت در کرمانشاه و سایر شهرستان‌های استان در محل برگزاری نمازجمعه، نشست با نمایندگانی از اصناف و مقامات قضایی، افتتاح و کلنگ زنی چند طرح  عمرانی،  ارتباط مردمی از طریق سامانه ۱۹۷ و... عنوان کرد و افزود: در برنامه امسال انتظامی نگاه پلیس جامعه‌محور و پلیس‌محور خواهد بود و در راستای تحقق  شعار هفته فراجا قصد داریم امنیت را به صورت محله‌محور و با مشارکت مردم تامین نماییم.

 به گفته سردار حاجیان زمانی احساس امنیت در جامعه افزایش خواهد یافت که تعامل و‌مشارکت مردم با پلیس بیشتر شود و در راستای افزایش این ارتباط سعی خواهیم کرد از طریق معتمدین و پلیس افتخاری محلات، امنیت بر اساس برنامه‌های انتظامی را در سال ۱۴۰۲ اجرایی نماییم.

وی یادآور شد: با رویکرد جدید نیروی انتظامی در همه حوزه‌ها سخنگوی مطالبات مردم خواهیم بود و نگاه متفاوتی را در استان ایجاد  خواهیم کرد و در شکل‌گیری همه حوادث و اتفاقات در استان هر نهادی که قصور داشته باشد سهمش را از این قصور مشخص و رسانه‌ای خواهیم کرد.

وی در ادامه از جمع‌آوری بیش از ۱۲۶۰ معتاد متجاهر در استان خبر داد و گفت: این افراد به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل داده شده‌اند.

سردار حاجیان همچنین از اجرای ۱۷۶ طرح مقابله با سرقت خبر داد و گفت: طی شش ماهه سال‌جاری، آمار متلاشی شدن باندهای سرقت در استان ۶۹ درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد:در اویل سال جاری با افزایش ۱۳ درصدی سرقت در استان مواجه بودیم که این افزایش کنترل شد و در حال حاضر نسبت به سنوات قبل سه درصد افزایش سرقت مشاهده شده است که در تلاشیم این عدد را منفی نماییم.

فرمانده نیروی انتظامی استان در ادامه از کاهش ۱۸ درصدی سرقت‌های مهم با شناسایی و جمع‌آوری بانک اطلاعاتی سارقین سابقه‌دار خبر داد و بیان داشت: همچنین در کشف سرقت‌های واقعی سه درصد افزایش مشاهده شده است.

این مقام مسئول کاهش ۳۹ درصدی سرقت منزل، کاهش ۲۱ درصدی سرقت از مغازه‌ها و کاهش ۳۷ درصدی سرقت خودرو را از جمله اقدامات پلیس در سال جاری برشمرد.

وی در ادامه از کاهش ۱۷ درصدی تصادفات منجر به فوت در استان خبرداد و گفت: ۱۵ درصد تعداد متوفیان تصادفات جاده‌ای نسبت به  شش ماهه سال قبل نیز کاهش یافته است.

 این مقام ارشد نیروی انتظامی در گوشه دیگری از سخنانش از افزایش۳۰ درصدی دستگیری معتادین متجاهر و افزایش ۱۴۰ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر نسب به سال گذشته خبر داد و گفت: کشفیات کالا‌های قاچاق نیز از نظر ارزش ریالی ۴۷ درصد افزایش یافته و در کشف وقوع جرائم اقتصادی نیز ۸۶ درصد افزایش مشاهده می‌شود.

سردار حاجیان اشاره‌ای هم به خدمات پلیس در راه‌پیمایی اربعین حسینی(ع) داشت و گفت: مرز خسروی به عنوان یکی از مرزهای شاخص در بین شش مرز، معرفی شد که در پیاده‌روی اربعین یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر  در آن تردد کردند.

 به گفته وی ۵۴۰۰ نیروی پلیس و ۴۰۰ واحد گشت در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای و کاهش سرقت به زائرین در این ایام خدمات رسانی کردند.

فرمانده انتظامی استان همچنین از افزایش ۹۳ درصدی کشفیات جرائم اجتماعی  ازجمله؛ توهین، نشر اکاذیب، افتراء، و ناامنی در حوزه شبکه‌های اجتماعی خبر داد و افزود:  در حوزه جرائم اخلاقی نیز مرکز فوریت‌های سایبری تقویت شده و تمامی فضای شبکه‌های اجتماعی تحت رصد و‌  پلیس پایش پلیس فتا استان است.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۵۷۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان