//
کدخبر: ۴۲۵۳۷۷ //
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان:

۳۴ میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات در استان کرمانشاه هزینه شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: طی سال جاری ۳۴ میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات، در استان کرمانشاه هزینه شده است.

 ۳۴ میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات در استان کرمانشاه هزینه شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت هفته وقف امروز( ۱۰ مهر) برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی در ابتدای این نشست با تبریک هفته وحدت و هفته وقف سه وظیفه اداره اوقاف و امور خیریه را ۱- مسئول موقوفاتی که فاقد متولی هستند۲- موقوفاتی که برای برای اداره آنها ترتیب خاصی داده نشده که مصداق اصلی آن امامزاده‌ها است و۳-برگزاری مسابقات قرآنی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه ۲۰۰۰ موقوفه و حدود ۵۰ هزار رقبه وجود دارد گفت: از نظر برخورداری از موقوفات جایگاه ویژه‌ای در کشور نداریم هرچند موقوفات خوبی در حوزه‌های مختلف استان داریم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه چهار نیت شاخص که بیشترین درآمد را برای اوقاف دارد، نیات واقفین در عزاداری‌های اباعبدالله الحسین (ع)، تهیه و توزیع کتب دینی و مذهبی، کمک به تحصیل دانش‌آموزان و بیماران بی بضاعت و حوزه‌های علوم دینی عنوان کرد و افزود: در اجرای نیت روضه‌خوانی در سال جاری حدود یک میلیارد تومان به ۶۰۰ هیات‌ مذهبی کمک کردیم.
وی همچنین بزرگترین کار اوقاف طی سال جاری را خادمی ابا‌عبدالله الحسین (ع)در ایام اربعین اعلام کرد و بیان داشت: بیشترین خدمات رسانی اداره‌ کل اوقاف در کرمانشاه در موکب امام‌زاده باقر به عنوان ورودی استان و در موکب مرز خسروی به عنوان خروجی استان انجام شد.
به گفته حجت‌الاسلام صالحی از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۴ میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات سطح استان در بخش‌های مختلف هزینه شده است که از جمله آنها می‌توان به اهدا ۳۰۰۰ بسته کیف و لوازم التحریر در مهرماه امسال به مبلغ چهار میلیارد تومان اشاره کرد، همچنین در حوزه دندانپزشکی نیز یک میلیارد هزینه پرداخت شده و ۲۶۰۰ بیمار نیز درمان شده‌اند.
خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۵۳۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان