//
کدخبر: ۴۲۵۴۷۱ //
رییس شورای شهر کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگاران:

دخالتی در امور اجرایی شهرداری ندارم/اختلاف با شهردار را تایید می‌کنم /به دلیل عدم همکاری برخی از اعضای شورا مصوبات به تاخیر افتاده است

رئیس شورای شهر کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: هیچ گونه دخالتی در امور اجرایی شهرداری ندارم ولی نظارت را حق خود میدانم.

دخالتی در امور اجرایی شهرداری ندارم/اختلاف با شهردار را تایید می‌کنم /به دلیل عدم همکاری برخی از اعضای شورا مصوبات به تاخیر افتاده است
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه با اصحاب رسانه عصر امروز( ۱۰ مهرماه) برگزار شد.

"خسرو زرافشانی" رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه در ابتدای این نشست پس از شنیدن سوالات خبرنگاران در مورد مشکلات شهری و اختلافات بین شهردار و برخی اعضای شهر به این سوالات پاسخ داد.

احیا حقوق شهروندی مردم کرمانشاه و نظارت و پیگیری آنها وظیفه من است

وی در پاسخ به سوالی در مورد دلیل اختلافش با شهردار کرمانشاه اظهار کرد: احیا حقوق شهروندی مردم کرمانشاه و نظارت و پیگیری آنها وظیفه ما است.

شهرداری کرمانشاه در بکارگیری برخی نیروها به تخصص توجه  نکرده است

وی افزود: شهرداری کرمانشاه در بکارگیری   برخی نیروها به تخصص توجه نداشته و در بسیاری از موارد خلاء مشاهده می‌شود و گاها در بعضی بخش‌ها نیز آمار پرسنل بیش از نیاز شهرداری بیشتر است.

با کثرت نیروی انسانی در شهرداری کرمانشاه روبرو هستیم

زرافشانی تصریح کرد: هرکس در شهر کرمانشاه برای جوانی اشتغال ایجاد نماید پاهایش را می‌بوسم، اما در شهرداری با کثرت نیروی انسانی روبرو هستیم.

معیار ارزشیابی شهرداران مناطق در کرمانشاه، درآمد ریالی شده و خدمات مطرح نیست

رئیس شورای شهر اضافه کرد: داشتن فضای شهری مناسب، آسفالت معابر، خط‌کشی محل عبور عابرین و.. از وظایف شهرداری وحق مسلم مردم است، ولی متاسفانه معیار ارزشیابی شهرداران مناطق در کرمانشاه، درآمد ریالی شده و خدمات مطرح نیست.

استفاده از نیروی غیر‌بومی در کرمانشاه را نمی‌پسندم

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه بکارگیری افراد غیر‌بومی در شهرداری را کاری ناپسند دانست و گفت: با وجود داشتن جوانانی لایق و شایسته در کرمانشاه که از نظر بنده، یک سر و گردن از جوانان سایر استان‌ها بالاترند چرا باید از افراد غیربومی برای اداره شهر استفاده شود.

بکارگیری و جذب بیش از دو نفر در دفاتر اعضای شورای شهر کرمانشاه اجحاف در حق مردم است

وی همچنین بکارگیری و جذب بیش از دو نفر در دفاتر اعضای شورای شهر کرمانشاه را  اجحاف در حق مردم عنوان کرد و افزود: با هیچ‌کدام از اعضای شورا تعارف ندارم و از حق مردم نمیگذرم.

دخالتی در امور اجرایی شهرداری نداشته‌ام ولی نظارت دارم/ اصلاح مدیریت شهری را حق خود میدانم و هر جا لازم باشد تذکر خواهم داد

زرافشانی در پاسخ به سوال دیگری از سوی خبرنگاران مبنی بر طرح دعوی شهردار کرمانشاه و یکی از شهرداران مناطق علیه وی نیز گفت: من دخالتی در امور اجرایی شهرداری نداشته‌ام ولی نظارت دارم چون مردم موکل من هستند و توجه به اعتراضات و گزارش‌های مردمی در اصلاح مدیریت شهری را حق خود میدانم و هر جا لازم باشد تذکر خواهم داد.

ابلاغی در مورد طرح شکایت یکی از شهرداران مناطق به دستم نرسیده است

وی اضافه کرد: ابلاغی در مورد طرح شکایت یکی از شهرداران مناطق به دستم نرسیده است اگر اعلام شود در مقام دفاع از خود، پاسخگو خواهم بود.

حق مسلم شورا است که گزینه‌ای جایگزین برای شهرداری داشته باشد

رئیس شورای شهر کرمانشاه در پاسخ به این سوال که شنیده‌ها حاکی از آن است شما برای برکناری شهردار کرمانشاه در حال برنامه‌ریزی هستید و در این زمینه افرادی را نیز برای حضور در شهرداری کاندید کرده‌اید گفت: بررسی آرا دو سوم اعضا شورای شهر کرمانشاه نشان از رضایت آنها برای استیضاح شهردار دارد و این حق مسلم ماست که گزینه‌ای را برای جایگزین کردن داشته باشیم، با فرض اینکه ممکن است شهردار اصلا استیضاح نشود و خودش استفعا دهد، باید کسی را برای معرفی و جایگزینی داشته باشیم که در این زمینه آینده‌نگری کرده‌ایم.

بلاتکلیفی مصوبات شورای شهر کرمانشاه به دلیل عدم همکاری اعضای شورای شهر است

وی بلاتکلیفی مصوبات شورای شهر کرمانشاه به دلیل عدم همکاری اعضای شورا در برگزاری به موقع جلسات عنوان کرد و گفت: همین امروز قرار بود اعضای کمیسیون داخلی شورا را انتخاب نماییم اما به دلیل اینکه در دعوت‌نامه نام جلسه، رسمی قید شده بود و باید فوق‌العاده اعلام می‌شد جلسه را به این بهانه برگزار نکردند.

۱۵۱ نفر از کارکنان خدمات شهری را که جذب بخش اداری شده‌اند برگردانند مشکل کمبود نیرو حل میشود

زرافشانی دلیل مخالفتش با مصوبه جذب ۲۰۰ نیروی خدماتی در شهرداری را  اینگونه عنوان کرد و گفت: ۱۵۱ نفر از حوزه خدمات شهری در قسمت اداری شهرداری جذب شده‌اند که اگر به حوزه خدمات شهری برگردند مشکل این حوزه حل خواهد شد اما شهردار کرمانشاه در این زمینه اقدامی انجام نمی‌دهد.

عدم برگزاری جلسات شورا باعث شده که مصوبه شهربازی همچنان بر زمین بماند

این مسئول در ادامه داشتن شهربازی در کرمانشاه را حق مسلم مردم دانست و گفت: عدم برگزاری جلسات شورا و نبود همکاری بین اکثریت اعضا باعث شده که مصوبه این طرح همچنان بر زمین بماند.

اگر ابلاغ بازگشت فرد سلب عضویت شده اعلام شود سجده شکر به جا میاورم

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است یکی از اعضا شورای شهر که چندی پیش سلب عضویت شده به شورا برگردد نیز گفت: تا کنون ابلاغی در این زمینه به شورا اعلام نشده است ولی اگر ابلاغ شود سجده شکر به جا میاورم.

خسرو زرافشانی

رای سلب عضویت دو تن از اعضا صادر شده اما فرمانداری و‌کمیته حل اختلاف از ابلاغ آن امتناع می‌کنند

وی با اشاره به اینکه کمیته حل اختلاف استان رای سلب عضویت دو تن از اعضای شورای شهر را صادر کرده است گفت: مسئولیت ابلاغ این رای برعهده کمیته حل اختلاف و فرمانداری کرمانشاه است اما دلیل عدم ابلاغ آن مشخص نیست و پاسخی هم در این زمینه داده نشده است.

دریافت حقوق از شهرداری توسط افرادی که عملا در محیط کار حضور ندارند حرام است

وی دریافت حقوق از شهرداری توسط افرادی که عملا در محیط کار حضور ندارند را حرام دانست و گفت: شهردار در حذف این افراد و مقابله با آنان ضعیف عمل کرده که باید آن را مد‌نظر قرار داد.

شهردار جُربُزه برخورد با افراد غیرمتخصصی که در جایگاه واقعی خود نیستند را ندارد

به گفته زرافشانی نباید خدمات مهم عمرانی شهردار کرمانشاه را نادیده گرفت اما شهردار کرمانشاه جُربُزه برخورد با افراد غیرمتخصصی که در جایگاه واقعی خود نیستند را ندارد و این موضوع نشان از ضعف مدیریتی او است

پروازی بودن شهردار کرمانشاه باعث عدم ارائه خدمات درست در شهرداری شده است

وی پروازی بودن شهردارکرمانشاه را یکی دیگر از ایرادات وی دانست و افزود: ایشان دو سال است که در مسیر کرمانشاه به تهران در رفت‌و آمد است و برای حفظ حقوق خانواده هفته‌ای چند روز در کرمانشاه نیست که این امر باعث عدم ارائه خدمات درست در شهرداری کرمانشاه می‌شود.

بازگشت ۲۵ نیروی کارآمد شهرداری که خانه‌نشین هستندبه حل مشکلات حوزه شهری کمک می‌کند

این مسئول بکارگیری نیروهای متخصص کرمانشاهی را کاری مهم در شهرداری دانست و گفت: ۲۵ نیروی کار‌آمد شهرداری، درحال حاضر خانه‌نشین هستند که بکارگیری این افراد متخصص می‌تواند به حل مشکلات حوزه شهری کمک نماید.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۵۴۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان