//
کدخبر: ۴۱۰۶۰۹ //
معاون اول قوه قضائیه:

قوه قضاییه زمانی موفق است که مردم عدالت و امنیت را احساس کنند/ ماه محرم فرصتی برای بیان موضوع حجاب است

معاون اول قوه قضائیه در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دادگستری کرمانشاه گفت: قوه قضاییه زمانی موفق است که مردم عدالت و امنیت را احساس کنند

قوه قضاییه زمانی موفق است که مردم عدالت و امنیت را احساس کنند/ ماه محرم فرصتی برای بیان موضوع حجاب است
به گزارش فرتاک نیوز،

معاون اول قوه قضائیه در آیین معارفه رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه که صبح امروز (۱۷تیر) برگزار شد اظهار کرد:اعتقاد به دین و مذهب در بین جوانان و نوجوانان امروز به مراتب بیشتر از زمان پیغمبر اسلام (ص) است، اما اگر این اعتقادات سطحی شود دچار مشکلاتی در اجتماع خواهیم شد.
حجت‌الاسلام "محمد مصدق" با اشاره به پیاده‌روی غدیر که دیروز همزمان با عید غدیر خم در کشور شکل گرفت گفت: با دیدن این پیاده‌روی در تهران و سایر شهرستان‌های کشور غرور بر انسان چیره می‌شود که اعتقادات مردم در سطح بالایی قرار دارد.
وی در ادامه هدف قوه قضائیه در کشور را اجرای قانون و احقاق حق بر اساس انتظارات مردم و بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: قوه قضائیه زمانی موفق خواهد بود که مردم عدالت و امنیت را در جامعه احساس کنند.
معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: طی دو سال اخیر قوه قضاییه به صورت برنامه‌محور حرکت کرده و بر اساس اسناد بالا دستی و بیانیه گام دوم انقلاب کارهایی را انجام داده هرچند در اجرای این بیانیه غفلت شده و نیازمند عزم سه قوه است.
حجت الاسلام مصدق یکی از سیاست‌های قوه قضائیه را اجرای سیاست‌های برنامه هفتم توسعه و اجرای سند تحول قضایی عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به مسائل و مشکلات ایجاد شده طی سال گذشته در کشور و چالش‌هایی که قوه قضائیه با آن روبرو شد این قوه در حوزه امنیتی و اجتماعی بسیار خوب عمل کرد و با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و تلاش‌های شبانه‌روزی سربازان گمنام امام‌ زمام (عج)، نیروهای فراجا و دادگستری‌های کل کشور تهدیدات دشمن به فرصت تبدیل شد.

29fdfe93-ea7d-41ff-8860-b40ce8f852ac


معاون اول قوه قضائیه افزود: با وجود برنامه‌های دشمن در اغتشاشات و آشوب‌های اخیر دستگاه قضا با رویکرد متانت‌ محور توام با عقلانیت و در عین‌حال همراه با قاطعیت توانست دشمنان را ناکام بگذارد.
وی خاطرنشان کرد: با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و موافقت رهبر معظم انقلاب ۹۰‌ هزار نفر از افرادی که از احساساتشان سواستفاده شده بود مورد عفو قرار گرفتند که بازتاب مثبت این موضوع در تاریخ ثبت و خدعه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.
حجت الاسلام مصدق در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع حجاب در جامعه امروز آن‌ را واجب شرعی و فقهی دانست و گفت: شکی نیست که عده‌ای قصد دارند در این مورد صف آرایی کنند اما نباید این موضوع تبدیل به دوقطبی شدن جامعه شود آنچنان که رهبر معظم انقلاب نیز به این موضوع راضی نیست.
معاون اول قوه‌قضائیه یادآور شد: از اقتدار پلیس و  باقی‌ ماندن این اقتدار حمایت می‌کنیم و با کسانی که می‌خواهند موضوع ارزشی حجاب را در کشور از بین ببرنند برخورد خواهیم کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه نتیجه افراط و تفریط در جامعه شادکامی دشمنان را در پی خواهد داشت گفت: ایام محرم فرصتی است برای  عنوان کردن مزایای حجاب و معایب بدحجابی، و این زمینه زمانی موفق خواهیم بود که تعدادی از این افراد به سمت حجاب برگردانیم.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه با تبریک به شهرام کرمی که به عنوان رئیس‌کل دستگاه قضا استان معرفی شد گفت: در نظام جدید مدیریتی قوه قضائیه برای رئیس کل دادگستری حکم سه ساله که البته قابل تمدید است ابلاغ شده که برای ایجاد تحول در سیستم مدیریتی موضوع خوبی است.
وی در پایان با تشکر از زحمات پرویز توسلی‌زاده رئیس کل پیشین دادگستری استان کرمانشاه نیز گفت: با اصرار ایشان راضی به بازنشستگیش شدیم اما هنوز هم راغب به همکاری با ایشان هستیم و دوست داریم از محضرشان به عنوان رئیس‌‌کل دادگستری در استان‌های دیگر یا در دیوان‌عالی کشور به عنوان قاضی عالی رتبه استفاده نماییم‌.
خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۰۶۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان