//
کدخبر: ۴۰۲۵۳۶ //
دادستان کرمانشاه خطاب به مدیران بانک‌ها:

با ترک فعل مدیران در پرداخت تسهیلات تکلیفی برخورد می‌کنیم/ به بهانه‌های مختلف مردم را اذیت نکنید

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه خطاب به مدیران بانک‌های استان گفت: با ترک‌فعل مدیران در پرداخت تسهیلات تکلیفی برخورد می‌‌شود.

 با ترک فعل مدیران در پرداخت تسهیلات تکلیفی برخورد می‌کنیم/ به بهانه‌های مختلف مردم را اذیت نکنید
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه‌و مدیران بانک‌های استان با موضوع پرداخت تسهیلات تکلیفی پیش از ظهر امروز (سوم خرداد‌ ماه) برگزار شد.

در ابتدای این جلسه جلال صفری مدیر امور شعب بانک‌ها و بانک ملی استان کرمانشاه با ارائه اطلاعاتی از میزان پرداخت تسهیلات تکلیفی بانک‌ها در سال گذشته گفت: در راستای تحقق شعار سال و با توجه به اینکه اقتصاد ایران بانک محور است بانک‌ها نقش اساسی در این زمینه دارند.
صفری افزود: بانک ملی در سال گذشته ۲۴ هزار‌ و ۱۸۱ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی به متقاضیان پرداخت کرده است، همچنین در سال جاری ۹۸۱ فقره ثبت‌نام در زمینه وام ازدواج و ۱۵۱۵ فقره ثبت‌نام وام فرزند‌آوری در کرمانشاه ثبت شده که از این تعداد ۶۰۲ مورد آن پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون، بانک‌ها مکلفند ۸۵ درصد از منابع خود را به پرداخت تسهیلات اختصاص دهند اما در استان کرمانشاه به دلیل تقاضای بالای دریافت تسهیلات ۹۶ درصد از این منابع به پرداخت وام اختصاص داده شده است.
به گفته مدیر‌امور شعب استان برگزاری جلسات ستاد تسهیل در هر دستگاهی مشکلاتی را در زمینه بازپرداخت تسهیلات و در پی آن بلوکه شدن منابع ایجاد کرده است که با تغییر این روند منابع افزایش خواهد یافت.
در ادامه این جلسه مدیران بانک‌های دیگر استان هم با اعلام اینکه تکالیف و دستور العمل‌های بانک مرکزی انقباضی است و همه ما مکلف به اجرای این تکالیف هستیم و خواستار خروج تسهیلات تکلیفی از محل منابع و مصارف بانک‌ها شدند.

-9223372036854775808_-211043

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه پس از استماع سخنان مدیران شعب بانک‌های استان هدف از برگزاری این جلسه را برقراری مساوات بین مردم و پرداخت به موقع تسهیلات تکلیفی عنوان کرد و گفت: اطلاع داریم که بانک‌ها مکلف به انجام قوانین و ابلاغیه‌های بانک مرکزی هستند و براساس اعتبارات تسهیلات پرداخت می‌کنند اما مردم از سلیقه‌ای عمل کردن بانک‌ها گله‌مندند
شهرام کرمی افزود:تورم و انقباضی کردن بانک‌ها در حوزه اختیارات استان نیست و بر اساس مقتضیات کشور و تمهیدات حاکمیتی است و به آن احترام می‌گذاریم‌.
وی تصریح کرد: این را می‌پذیریم که گاها اطاله دادرسی نقاط ضعفی دارد اما عدم نظارت بانک‌ها و پرداخت تسهیلات به کسانی که شایستگی و توان پرداخت این تسهیلات را نداشته‌اند هم در این زمینه قابل ذکر است.
دادستان کرمانشاه با بیان اینکه مدیران بانکی موظفند بدون هیچ بهانه‌ای دستورات قضایی را اجرا نمایند نیز گفت:هیچگونه مماشات را نمی‌پذیریم و با مدیرانی که از دستور قضایی استنکاف می‌کنند و با ترک فعل در پرداخت تسهیلات تکلیفی کوتاهی می‌نماید برخورد می‌شود.
کرمی خاطر‌نشان کرد: مردم مشکلی ندارند در صف انتظار بمانند اما زمانی که نوبتشان شد با بهانه‌های مختلف آنها را اذیت نکنید.
مدعی‌العموم کرمانشاه درگوشه دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه راضی به ضایع شدن حق بانک‌ها نیستیم نیز گفت: اولین تعهد ما حفظ بیت‌المال است و برای سلامت امور بانک‌ها و برای اینکه مردم پیشرفت قابل توجه‌ای را در کشور مشاهده نمایند،از هیچ کمکی کوتاهی نخواهیم کرد.
کرمی در پایان از مدیران بانک‌ها خواست پارتی بازی نکنند و همه مردم را به یک چشم ببینند و مردم مظلوم کرمانشاه را دریابند.
خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۵۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان