//
کدخبر: ۴۰۸۲۵۲ //
معاون توسعه حل اختلاف استان خبرداد؛

ورود بیش از ۱۱۳ هزار پرونده به شورای حل اختلاف استان کرمانشاه/ سازش ۳۵ پرونده قتل از سال گذشته تاکنون

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته ورودی تعداد پرونده‌ها به معاونت توسعه حل اختلاف استان ۱۱۳ هزار و ۳۸۳ فقره پرونده بوده است.

ورود بیش از ۱۱۳ هزار پرونده به شورای حل اختلاف استان کرمانشاه/ سازش ۳۵ پرونده قتل از سال گذشته تاکنون
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست‌خبری معاون توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت قوه قضائیه برگزار شد.

"منوچهر‌ فتاحی" با تبریک هفته قوه‌ قضائیه تعداد پرونده‌های ورودی به معاونت توسعه حل اختلاف استان در سال گذشته را ۱۱۳ هزار و ۳۸۳ فقره پرونده عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به پرونده‌های مانده از سال‌های قبل ۱۱۴ هزار و ۶۸۶ پرونده مختومه شده است، همچنین در حال حاضر پنج هزار و ۴۲۰ فقره پرونده در شورای حل اختلاف باقی مانده است.

معاون توسعه حل اختلاف استان در ادامه تعداد پرونده‌ها در شعب اجرای احکام را هفت‌ هزار و ۷۳۱ فقره عنوان کرد و افزود: تعداد پرونده‌های ورودی نیز ۱۰ هزار و ۷۱۵ فقره و پرونده‌های مخدومه نیز ۱۳ هزارو ۲۶ فقره بوده است.

وی در ادامه تعداد پرونده‌های سازشی در استان را ۷۳ هزار و ۱۴۱ فقره عنوان کرد و گفت: از این تعداد پرونده ۲۸ هزار و ۸۶۸ فقره منجر به مصالحه شده است.

فتاحی میانگین سازش در شورای حل اختلاف را  ۴۱ درصد و نرخ سازش در استان را ۱.۴۱ عنوان کرد و بیان داشت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۳۵ پرونده قتل به سازش منجر شده است که از این تعداد ۲۵ فقره پرونده مربوط به سال ۱۴۰۱ و ۱۰ پرونده مربوط به سه‌ماهه سال‌جاری است.

این مسئول افزایش پرونده‌های ورودی به معاونت توسعه حل اختلاف استان در سال گذشته را مربوط به روابط استیجاری بین موجر و مستاجر عنوان کرد و بیان داشت:در سال گذشته ۱۴۰۰ پرونده مربوط به تخلیه ملک در معاونت توسعه شورای حل اختلاف استان تشکیل شد و بیشترین فراوانی پرونده‌ها نیز مربوط به مطالبات مالی بوده است.

وی تعداد شعب شورای حل‌اختلاف در استان را ۱۴۲ شعبه شامل؛ ۸۳ شعبه حکمی، ۳۱ شعبه صلحی،۲۴ شعبه اجرای احکام،۴ شعبه زندان و ۲۸ شعبه روستایی فعال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر اعضای شوراهای حل اختلاف در مناطق شهری ۵۷۹ نفر و در مناطق روستایی ۸۲ نفر است.

به گفته فتاحی بر اساس سند تحول قضایی در بحث سازش ستادی به نام ستاد "صبر" راه اندازی شد که با ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی آن عملیاتی و صلح یاران در راستای حل‌ و فصل دعاوی بین مردم مشخص شدند.

معاونت توسعه شورای حل اختلاف افزود: در حال‌حاضر ستاد "صبر" در بسیاری از مساجد، بقاع متبرکه، ستاد عتبات عالیات و... با نظام صلحی و مردم محور در کنار شورای حل اختلاف با گفتمان سازش در حال فعالیت است.

وی رتبه استان در پرونده‌های سازشی را رتبه اول در غرب کشور عنوان کرد وگفت: در سال ۱۳۹۹ جز استان‌های آخر کشور در توسعه شورای حل اختلاف بودیم ولی در حال حاضر با ۱۸ پله صعود در رتبه نهم کشوری قرار داریم.

فتاحی از مصوب شدن تاسیس ۱۴ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف و اخذ مجوز آن خبر داد و گفت: این شعب بر اساس کار مطالعاتی مبتنی بر فراوانی پرونده‌ها و در نظرگرفتن شرایط اصحاب دعوی تاسیس شدع و یا در حال تاسیس می‌باشد.

وی در پایان این شعب تخصصی را شامل؛ صنعت و معدن، شعب رسیدگی به اختلافات شرکت‌های دانش بنیان، شعبه اوقاف، شعبه صنف آسانسور، شعبه زندان، شعبه امور عشایر، شعبه آب‌و فاضلاب، شعبه فرهنگ و رسانه، شعبه ویژه بانک‌ها، شعبه کار و گارگر و شعبه تصادفات عنوان کرد و گفت: در هفته قوه قضائیه شعبه تخصصی بنیاد شهید و امور ایثارگران و شعبه نظام پزشکی افتتاح می‌شود، همچنین قرار است شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اصناف در نمایشگاه بین المللی پارک شاهد راه‌اندازی شود.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۸۲۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان