//
کدخبر: ۴۰۸۰۶۰ //
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه خبر داد؛

اعطا ارفاق قانونی به سربازان فراری در هفته قوه قضائیه

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه از اعطا ارفاق قانونی به سربازان فراری از خدمت در هفته قوه قضائیه خبر داد.

  اعطا ارفاق قانونی به سربازان فراری در هفته قوه قضائیه
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه امروز(سوم خرداد) برگزار شد.

 رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کرمانشاه در ابتدای این نشست با تبریک هفته قوه قضائیه اظهارکرد: نیروهای مسلح به شکرانه انقلاب اسلامی در اوج پیشرفت و اقتدار قرار دارند.

 "صید محمد محمودی" تامین امنیت را نیاز اصلی جامعه دانست و افزود: امنیت پایدار ایران اسلامی مرهون زحمات نیروهای مسلح است.

محمودی اشاره‌ای به وظایف خطیر سازمان قضایی نیروهای مسلح استان داشت و گفت:کرمانشاه به دلیل دارا بودن ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، تعدد بالای کارکنان نیروهای مسلح نسبت به استان‌های همجوار، تنوع قومی و قبیله‌ای و وضعیت استراتژیکی دارای شرایط ویژه‌ای در کشور است.

وی تصریح کرد: عظمت نیروهای مسلح همواره خار چشم دشمنان این نظام بوده و قطعا آسیب‌هایی را از سوی آنان رقم زده است و در این راستا سازمان قضایی نیروهای مسلح برای حفظ شان و جایگاه کارکنان نیروهای مسلح و بررسی پرونده‌های نظامی و جلوگیری از ارتکاب جرم تشکیل گردیده‌است.

IMG_20230624_135352_295

 به گفته رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح،استان کرمانشاه در زمینه پیشگیزی از وقوع جرم جز استان‌های برتر کشور است و  طی سال گذشته نیز در سطح یگان‌های مختلف نظامی و انتظامی استان بیش از ۶۴ هزار نفر‌ساعت در کارگاه‌های پیشگیری از وقوع جرم تحت آموزش قرار گرفته‌اند. 

محمودی از جمله اهداف این سازمان را تحکیم نظم و انضباط در سطح نیروهای مسلح، بهبود وضعیت پیشگیری از وقوع جرم و ارتقا رسیدگی به پرونده‌‌ها، توسعه اقدامات قضایی در کشف جرم و نظارت بر ضابطین، ارتقا کارایی و اثر‌بخشی و توسعه کارهای پژوهشی عنوان کرد و افزود: در سال ۱۴۰۱ رتبه عملکرد سازمان قضایی نیروهای مسلح استان در بیش از ۵۰ شاخص از رتبه هفتم کشور به رتبه دوم وبعد از استان تهران ارتقا یافت.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به طرح "بازگشت به سنگر" داشت و گفت: در هفته قوه قضائیه تمامی سربازان که مرتکب فرار از خدمت شده‌اند در صورت بازگشت به خدمت از ارفاقات قانونی برخوردار خواهند شد.

وی گفت بر اساس قانون سربازان فراری پس از بازگشت و معرفی خود به یگان مربوطه به سه ماه حبس و در صورت دستگیری به ۶ ماه حبس محکوم می‌شوند، اما در هفته قوه قضاییه تدابیری برای آنان در نظر گرفته شده و شامل ارفاق خواهند شد.

محمودی در پایان اشاره‌‌ای هم به سامانه سخا(سامانه خدمات الکترونیکی) سازمان قضایی نیروهای مسلح داشت و گفت: شکایات و ادعاهای مردم مبنی بر تخلف نیروهای نظامی و انتظامی استان در این سامانه بررسی و پیگیری می‌شود و مردم با ثبت شکایت در این سامانه می‌توانند تخلفات را به اطلاع مسئولین سازمان قضایی نیروی مسلح استان برسانند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۸۰۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان