//
کدخبر: ۴۰۷۵۷۰ //
رئیس‌کل دادگستری استان خبر داد؛

افزایش پرونده‌های خروجی و کاهش پرونده‌های مسن در دادگستری کرمانشاه

رئیس‌کل دادگستری استان از افزایش پرونده‌های خروجی و کاهش پرونده‌های مسن در دادگستری کرمانشاه خبر داد.

 افزایش پرونده‌های خروجی و کاهش پرونده‌های مسن در دادگستری کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رئیس کل دادگستری استان و دادستان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه امروز( ۳۱ خرداد ماه) برگزار شد.

دکتر " پرویز توسلی زاده " در ابتدای این جلسه با تبریک هفته قوه‌ قضائیه و گرامیداشت یاد وخاطره شهید بهشتی و یارانش با توجه به اینکه ۳۰ درصد از پرونده‌های ورودی به دادگستری استان مربوط به اختلافات خانوادگی است اظهار داشت: با استفاده از فرهنگ‌ صلح و سازش می‌توان اختلافات خانوادگی را حل‌ و فصل کرد تا مردم درگیر رسیدگی به این پرونده‌‌ها در دستگاه قضا نشوند.

رئیس‌کل دادگستری با اشاره به اینکه حدود ۵۲ تا ۵۵ درصد از سارقین سابقه تکرار جرم دارند افزود: همیشه مجازات بازدارنده و ثاثیر‌گذار نیست.

وی شش شاخصه سند تحول در دستگاه قضا را کاهش ورودی پرونده‌‌ها، افزایش پرونده‌های خروجی، افزایش آمار صلح و سازش، کاهش میانگین دقت رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش پرونده‌های مسن و کاهش شعب غیر متعارف عنوان کرد و گفت: دادگستری کرمانشاه در تیرماه سال ۹۹ رتبه ۲۱ کشور را در زمینه رسیدگی به پرونده‌ها به خود اختصاص داده بود که با تلاش‌های انجام گرفته این رتبه به چهارم کشوری ارتقا یافت.

IMG_20230621_144812_074

توسلی زاده در ادامه تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری در شهریور‌ماه ۹۸ نسبت به سال قبل را ۴۳۳‌ هزار پرونده و تعداد پرونده‌های خروجی را ۵۸۴ هزار پرونده عنوان کرد و افزود: همچنین تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، ۵۸۴ هزار مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین تعداد پرونده‌های خروجی دادگستری استان تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ را ۵۷۹ پرونده با ۳۵/۸ دهم درصد افزایش عنوان کرد و گفت: در زمینه رسیدگی به پرونده‌های خروجی نیز ۷۰ درصد کارکرد مثبت به ثبت رسیده است.

 به گفته رئیس دستگاه قضا استان ۳۱ هزار  پرونده‌ مسن که بیش از یکسال از زمان ثبت آنها در دادگستری گذشته است تا پایان شهریور‌ماه ۹۸ در دادگستری وجود داشته که این تعداد در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ به ۱۴ هزار حدود ۵۵/۷ دهم درصد کاهش یافته است.

توسلی‌زاده همچنین متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها از  شهریور سال ۹۸ را ۹۰ روز عنوان کرد و بیان داشت:در پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ میانگین زمان رسیدگی پرونده‌ها به ۷۴ روز کاهش یافته است.

وی  اشاره‌ای هم به رسیدگی به پرونده‌های الکترونیک داشت و گفت: تا پایان اریبهشت‌ماه سال‌جاری هفت‌ هزار و ۴۹۲ پرونده دادرسی الکترونیک بررسی و رسیدگی شده است .

توسلی زاده در پایان تعداد ملاقات‌های مردمی از شهریور‌ماه ۹۸ تا پایان اردیبهشت‌ماه سال‌جاری را نیز ۵۲۹ هزار و ۲۳ ملاقات عنوان کرد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۷۵۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان