//
کدخبر: ۳۹۴۷۲۱ //

صدور هشدار "نارنجی" برای بارش‌های پایان هفته کرمانشاه

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از صدور هشدار "نارنجی" برای سامانه بارشی که طی روزهای آتی جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد خبر داد و گفت: این سامانه احتمالا بارش‌های نسبتا سنگین را برای کرمانشاه به همراه دارد.

صدور هشدار "نارنجی" برای بارش‌های پایان هفته کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید قاسمی با اشاره به سامانه بارشی که به تدریج از فردا (۲۲ فروردین) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: این موج با وزش باید نسبتا شدید و احتمال نفوذ گرد و غبار خصوصا در نواحی غربی استان آغاز خواهد شد و فعالیت آن تا ظهر روز جمعه (۲۵ فروردین) ادامه خواهد داشت.وی وزش باد نسبتا شدید، بارش نسبتا سنگین، رعد و برق، رگبار پراکنده تگرگ، آبگرفتگی معابر و رواناب و احتمال سیلاب محلی را از پیامدهای فعالیت این موج ناپایدار در کرمانشاه دانست و خاطرنشان کرد: بارش‌های این موج ناپایدار به تدریج از اواخر وقت روز سه‌شنبه(فردا) آغاز می‌شود و تا ظهر جمعه ادامه خواهد داشت.
رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه عنوان کرد: پیک بارش‌ها را طی ساعاتی از روز چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه و در نیمه شمالی و نواحی غربی استان خواهیم داشت.
قاسمی با بیان اینکه بررسی نقشه‌ها نشان می‌دهد میانگین بارش این سامانه برای استان بین ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر خواهد بود، اضافه کرد: البته این میزان بارش در صورتی است که این سیستم در مسیر حرکت خود به سمت منطقه ما دچار تغییر و تضعیف نشود.
وی درباره احتمال طغیان برخی از رودخانه‌ها به دلیل احتمال بارش نسبتا سنگین هشدار داد و افزود: لازم است حجم آب سدها نیز کنترل شود.
رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه یکی دیگر از پیامدهای فعالیت‌ این موج ناپایدار را افت دمای روزانه و شبانه اعلام کرد که طی روزهای چهارشنبه تا شنبه به تدریج رخ می‌دهد و گفت: افت دمای شبانه طی روزهای جمعه و شنبه (۲۵ و ۲۶ فروردین) محسوس بوده و ممکن است دماهای صفر و زیر صفر را خصوص در نواحی سردسیر تجربه کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۴۷۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان