//
کدخبر: ۳۹۴۳۰۶ //

پیش بینی آب و هوا | افزایش دما در بیشتر استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش‌های پراکنده، آسمان ابری و وزش باد و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.

پیش بینی آب  و هوا | افزایش دما در بیشتر استان‌ها

صادق ضیاییان در گفت و گویی درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز(۱۹ فروردین) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و در ارتفاعات کرمان به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر وزش باد شدید و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

 وی افزود: یکشنبه(۲۰ فروردین) در شمال سیستان و بلوچستان، ارتفاعات در جنوب کرمان و شمال هرمزگان بارش پراکنده رخ می‌دهد. دوشنبه (۲۱ فروردین) در غالب مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم می‌شود، فقط طی ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه‌شنبه (۲۲ فروردین) در نیمه‌شرقی کشور جوی پایدار مستقر است و با ورود سامانه بارشی به غرب کشور ابرناکی و بارش باران در مناطق مرزی غرب کشور آغاز می‌شود. در این روز در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز بارش پراکنده انتظار می‌رود.  

وی ادامه داد: چهارشنبه (۲۳ فروردین) سامانه بارشی در نوار غربی تقویت می‌شود و در نوار غربی کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. طی دو روز آینده در نوار شمالی کشور و از روز یکشنبه تا سه‌شنبه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان تصریح کرد: سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام، غرب کرمانشاه، کردستان و جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش شدت خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲۰ فروردین ) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و روز  دوشنبه ( ۲۱ فروردین) کمی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ فروردین) اهواز با دمای ۳۵ و ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳- و ۱ سردترین مراکز استان کشور هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۴۳۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان