//
کدخبر: ۳۸۸۷۹۲ //

هواشناسی ۱۱ اسفند/ بارش‌های رگباری درارتفاعات کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش‌های رگباری درارتفاعات و وزش باد شدید اظهار کرد: با در نظر گرفتن شرایط سوزباد و خطر ریزش بهمن از قرار گرفتن روی نقاب‌های برفی، حرکت در امتداد و به‌سمت آن‌ها اجتناب شود.

هواشناسی 11 اسفند/ بارش‌های رگباری درارتفاعات کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

صادق ضیاییان در گفت و گویی درباره شرایط جوی در ارتفاعات و کوهستان‌های کشور اظهار کرد: طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ اسفند) بارش‌های پراکنده در البرز غربی و شمال‌ غرب، وزش باد، بارش‌های رگباری در جنوب شرق و شرق و ارتفاعات کرمان همراه با وزش باد موقتی شدید در ارتفاعات زاگرس، البرز مرکزی، البرز شرقی و ارتفاعات مرکزی کشور، وزش باد و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره ارتفاعات شمالی تهران نیز گفت: در ارتفاعات تهران نیز وزش باد، گاهی وزش باد شدید و افزایش ابر مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با توجه به شرایط جوی موجود در ارتفاعات توصیه کرد: با توجه به روند افزایش دما طی روزهای گذشته، احتمال ذوب برف و وقوع بهمن به‌ویژه برای دامنه‌های البرز وجود دارد بنابراین از تردد در مسیر دره‌ها و شیب‌ها پرهیز همچنین از قرار گرفتن روی نقاب‌های برفی، حرکت در امتداد و به‌سمت آن‌ها اجتناب شود.

وی ادامه داد: به‌صورت منطقه‌ای و براساس شرایط دما و سرعت باد، شرایط سوزباد مورد توجه قرار گیرد.

ضیاییان در پایان تصریح کرد: در مناطق جنوب شرقی با توجه به احتمال وقوع رعدوبرق از قرارگرفتن در فضای باز در زمان وقوع رعدوبرق پرهیز شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۸۷۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان