//
کدخبر: ۳۸۹۵۹۸ //

هشدار نارنجی هواشناسی کرمانشاه نسبت به بارش باران و وزش باد

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نسبت به بارش باران و رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید و بروز گرد و غبار در استان روز سه‌شنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هشدار نارنجی هواشناسی کرمانشاه نسبت به بارش باران و وزش باد
به گزارش فرتاک نیوز،

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: امواجی ناپایدار از روز گذشته (دوشنبه) تا ظهر جمعه، جو منطقه را تحت تاثیر خود قرار داده و به تناوب سبب وزش باد، بارندگی و رعدوبرق در سطح استان خواهد شد.

«سعید قاسمی» افزود: بارش، از اواخر وقت روز گذشته آغاز و تا ظهر امروز و نیز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، در نیمه شمالی و نواحی شرقی استان نمود بیشتری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: وزش باد که در بعضی ساعات نسبتاً شدید خواهد بود؛ سبب گردوخاک محلی و بتدریج نفوذ غبار، بخصوص به جو مناطق غربی استان می شود.

قاسمی ادامه داد: پیرو این شرایط جوی بارش باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید، گردوغبار و احتمالاً رگبار تگرگ پیش بینی می شود.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه بیان کرد: منطقه اثر بارش ها عمدتا نیمه شمالی و نواحی شرقی شامل شهرستان های پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی، اسلام آباد، دالاهو، کرمانشاه، سنقر، کنگاور، صحنه و هرسین و منطقه اثر گردوغبار نیز عمدتاً نیمه غربی، بخصوص نواحی مرزی شامل شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب خواهد بود.

وی نسبت به لغزندگی جاده‌ها و کندی در تردد وسائط نقلیه، آبگرفتگی معابرعمومی و رواناب، احتمال تگرگ و برخورد صاعقه، احتمال شکستن شاخه درختان و وقوع خسارت به سازه های بلند، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و احتمال لغو پرواز ها هشدار داد.

قاسمی همچنین به شهروندان در زمینه احتیاط در رانندگی، پرهیز از سفرهای غیر ضرور، پرهیز از کوهنوردی و قرارگرفتن در مناطق مرتفع، اجتناب از تردد در هوای غبارآلود، آمادگی دستگاه های اجرایی، اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه ها و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه کرد.

منبع:ایرنا

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۹۵۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان