//
کدخبر: ۳۶۴۰۴۲ //
رئیس اتحادیه کارمندان بهداشت و درمان اقلیم کردستان:

راه‌اندازی پروازهای کرمانشاه به اقلیم کردستان گامی مهم در ارتقا گردشگری سلامت است/از حضور پزشکان کرمانشاهی در اقلیم استقبال می‌کنیم

رئیس اتحادیه کارمندان بهداشت و درمان اقلیم کردستان در سفر به کرمانشاه گفت: راه‌اندازی پروازهای کرمانشاه به اقلیم کردستان گامی مهم در ارتقا گردشگری سلامت است.

راه‌اندازی پروازهای کرمانشاه به اقلیم کردستان گامی مهم در ارتقا گردشگری سلامت است/از حضور پزشکان کرمانشاهی در اقلیم استقبال می‌کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست مشترک فعالان حوزه سلامت و دفاتر گردشگری اقلیم کردستان عراق و استان کرمانشاه امروز (۲۶‌ مرداد‌ماه) در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی‌صابر با ارائه گزارشی از تعداد آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این استان اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای ۴ هزارو ۱۹۵ اثر تاریخی شناخته شده است که از این تعداد دو اثر کتیبه بیستون و منظر فرهنگی اورامانات ثبت چهانی شده است.

معاون گردشگری اداره‌‌ کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: ۱۴ روستای هدف گردشگری در استان کرمانشاه وجود دارد که یکی از شاخصه‌های استان در زمینه اکوتوریسم است.

وی همچنین با اشاره به زیرساخت‌های موجود در استان به عنوان سومین استان کشور در زمینه تعداد آثار باستانی گفت: استان کرمانشاه دارای خطوط حمل‌و‌نقل همچون فرودگاه بین‌المللی، مسیر راه‌آهن، مسیر بزرگراهی از پایتخت تا شهر کرمانشاه و از کرمانشاه تا مرز خسروی است که می‌تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی مثمر‌ثمر باشد.

به گفته صابر استان کرمانشاه در زمینه صنایع‌دستی نیز دارای ۶۰ رشته شاخص و ۱۲۶ نشان ملی است و دارای ۴ بازارچه و ۱۰۰ فروشگاه صنایع دستی می‌باشد.

در ادامه این نشست دکتر جبار محمد رحیم رئیس اتحادیه کارمندان بهداشت و درمان اقلیم کردستان نیز گفت: امیدواریم در بازه زمانی کوتاه ضمن توسعه روابط کرمانشاه با اقلیم کردستان در ارائه خدمات بهتر به هم وطنمان مثمر‌ثمر باشیم.

photo_2022-08-17_14-47-16

وی افزود:سفر گروه ما در راستای تحکیم روابط فی مابین بین استان کرمانشاه و اقلیم کردستان  است و تلاش خواهیم کرد از طریق شرکت‌های گردشگری مردم اقلیم کردستان را در زمینه‌های مختلف با استان کرمانشاه آشنا نماییم و رابطه سازماندهی شده و مستحکمی را در زمینه گردشگری سلامت برقرار کنیم.

رئیس اتحادیه کارمندان بهداشت و درمان اقلیم کردستان هدف از این سفر را کوتاه کردن دست دلالان حوزه سلامت عنوان کرد و بیان داشت: دلالان به جایگاه کرمانشاه در گردشگری سلامت لطمه می‌زنند و حذف آنها از این چرخه باعث ایجاد روند بهتری در انتقال بیماران از اقلیم کردستان به استان کرمانشاه خواهد داشت.

وی از اتاق بازرگانی کرمانشاه درخواست کرد تا مراحل انتقال بیماران از مرز تا استان کرمانشاه تسهیل گردد، همچنین پروازهای مستقیم از کرمانشاه به اقلیم کردستان را راه‌اندازی نمایند که این موضوع می‌تواند جایگاه کرمانشاه را برای ورود گردشگران سلامت ارتقا دهد.

این مسئول اقلیم کردستان، همچنین خواستار تحکیم روابط با دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه در زمینه تربیت نیروی انسانی در اقلیم کردستان شد و افزود: در ماه‌های آینده مرکز تخصصی پزشکی در سلیمانیه افتتاح می‌شود که امیدواریم از توانمندی پزشکان فوق تخصص استان کرمانشاه نیز بهره‌مند شویم.

محمد‌ رحیم در پایان حضور شرکت‌های مختلف  تهیه تجهیزات پزشکی در اقلیم را چشمگیر دانست و درخواست کرد شرکت‌های کرمانشاهی نیز در این منطقه حضور یابند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۴۰۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان