//
کدخبر: ۳۶۲۶۰۱ //

کشتار دام نذری هیئت هابه صورت بهداشتی و رایگان در کشتارگاه‌های استان انجام می گیرد

رییس اداره نظارت اداره کل دام پزشکی استان کرمانشاه از آمادگی کشتارگاه‌های استان برای کشتار دام نذری هیئت‌ها و اشخاص متقاضی به صورت رایگان خبر داد.

کشتار دام نذری هیئت هابه صورت بهداشتی و رایگان در کشتارگاه‌های استان انجام می گیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

برامین سمیعیان گفت: با توجه به در پیش داشتن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی کشتارگاه‌ها موظفند در صورت مراجعه افراد برای ذبح دام خدمات رایگان ارائه دهند.

وی افزود: ۲۹ تیم نظارتی ثابت و سیار متشکل از ۱۴ تیم ثابت و ۱۵ تیم سیار بر کشتارگاه‌های استان کرمانشاه نظارت خواهند کرد.

سمیعیان گفت: با مراجعه افراد به ادارات دامپزشکی شهرستان ها، اگر قصد ذبح دام در منزل را داشته باشند، تیم‌های ثابت برای معاینه لاشه دام به منزل آن‌ها مراجعه خواهند کرد.

وی عنوان کرد:همچنین ۱۵ تیم سیار در نقاط مشخصی در سطح شهرستان‌ها مستقر می‌شوند و در صورت برقراری تماس تلفنی از سوی مردم این تیم‌ها به محل عازم خواهند شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: همچنین به دنبال انجام مکاتبات با کمیته امداد و بهزیستی، آمادگی کشتارگاه‌ها برای کشتار دام نذری که به مراکز حمایتی تحویل خواهند شد، اعلام شده است.

سمیعیان تصریح کرد: کشتارگاه‌ها آمادگی دارند، دام کشتار شده را پس از طی مرحله پیش سرد با خودرو‌های مجاز به مراکز حمایتی یا هیئات مذهبی تحویل دهند.

وی افزود:در راستای جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، با توجه به اینکه شرایط برای انتقال بیماری تب کریمه کنگو بسیار مساعد است، توصیه می‌کنیم حداقل ۲۴ ساعت گوشت در دمای صفر تا چهار درجه یخچال نگهداری شود.

وی خواستار پرهیز از کشتار دام مقابل هیئات مذهبی و دسته جات عزاداری شد و افزود: با توجه به مباحث مربوط به دروانشناسی کشتار دام مقابل دید کودکان و مسائل غیر بهداشتی ناشی از سرازیر شدن خونابه کشتار و تزاید حشرات و ایجاد بوی تعفن همچنین به منظور سلامت گوشت مصرفی، توصیه می‌شود که دام حتما در کشتارگاه کشتار شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۲۶۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان