//
کدخبر: ۳۵۳۷۰۵ //

‍ شهروندان از اموال با ارزش خود تصویربرداری و شماره سریال آن ها را یادداشت کنند

رئیس پلیس پیشگیری استان از شهروندان کرمانشاهی خواست تا ضمن تصویربرداری از اموال با ارزش خود، در صورتی که دارای کد و شماره سریال هستند آن ها را نیز حتما یادداشت و نزد خود نگهداری کنند.

‍ شهروندان از اموال با ارزش خود تصویربرداری و شماره سریال آن ها را یادداشت کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ "فرزاد اکبری" اظهار داشت: تصویربرداری از اموال با ارزش مانند لوازم منزل، طلاجات، وسایل تزئینی و داشتن شماره سریال آن ها باعث می شود اگر خدایی ناکرده مورد سرقت قرار گرفتند بسیار راحت تر به آن ها عودت داده شود.

وی ادامه داد: در بسیاری مواقع با تلاش همکاران انتظامی اموال مسروقه زیادی شناسایی و کشف شده است و به دلیل شاکیان متعدد از یک سو و عدم تصویربرداری و ثبت شماره سریال اموال مفقودی، کار بازگشت این اموال به صاحبان آن ها به سختی انجام گرفته است.

سرهنگ اکبری در ادامه توصیه هایی نیز به شهروندان برای پیشگیری از وقوع سرقت منزل داشت و افزود: خوب است شهروندان حتما ساختمان محل سکونت خود را به سیستم هشدار دهنده هوشمند که سیم کارت همراه برروی آن نصب می شود مجهز و بر روی دیوار حیاط، تمامی پنجره ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیر، پاسیو و ... حتما حفاظ محکم و مقاوم نصب کنند.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان با بیان اینکه شهروندان تاحدامکان از خالی گذاشتن منزل خودداری کنند، افزود: به تماس های بی وقت و بی مورد تلفن منزل بی توجه نبوده وآن ها را بعنوان زنگ خطر تلقی کنند.

وی ادامه داد: درب پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده ای و قفل آویز مطمئن مجهز کنید و هنگام خروج ازمنزل تنها به قفل کردن درب خروجی اکتفا نکرده و تمامی درب های داخلی ساختمان اعم از درب پشت بام، هال،اتاق ها، آشپزخانه ، حمام ، حیاط خلوت را قفل کنید.

سرهنگ اکبری یادآور شد: کنترل ورود و خروج در مجتمع های مسکونی را به سرایدار یا نگهبان مطمئن بسپارید، کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهید و از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری کنید.

رئیس پلیس پیشگیری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زیاد در منزل بپرهیزید و در مواقعی که مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیاء قیمتی در داخل منزل هستید، از پنهان کردن آن بصورت یک جا خودداری کرده و حتی الامکان از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده کنید.

وی با بیان اینکه لازم است از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری کنند، تصریح کرد: قبل از خروج از منزل از همسایگان یا اقوام مورد اطمینان خود که قصد بیرون رفتن از منزل را ندارند بخواهید که از منزلتان مراقبت کنند.

سرهنگ اکبری در پایان خطاب به شهروندان گفت: به هنگام ترک منزل تمامی پرده ها و کرکره ها را نکشید، برخی از آنان را به همان صورتی بگذارید که در حالت عادی از آن ها استفاده می کنید و محوطه بیرون منزل خود را نیز همواره روشن نگه دارید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۳۷۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان