//
کدخبر: ۳۴۹۴۲۹ //
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

متقاضی رشته‌های مهندسی در استان کم و ظرفیت پذیرش بالاست/ معلم کرمانشاهی سرآمد کشور شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: متقاضی رشته‌های مهندسی در استان کم است اما ظرفیت پذیرش بالاست.

متقاضی رشته‌های مهندسی در استان کم و ظرفیت پذیرش بالاست/ معلم کرمانشاهی سرآمد کشور شد
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت هفته معلم امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد.

 سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش در ابتدای این جلسه در تشریح برنامه‌های هفته معلم

(۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه) هدف اصلی از برگزاری این مراسم را اعتلای فرهنگ عمومی و تکریم مقام معلم عنوان کرد و اظهار داشت:طی این هفته مراسمی همچون تجدید میثاق با شهدا، زنگ سپاس، تجلیل از ۱۸ سرآمد استانی، پیشکسوتان و ایثارگران، دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمانشاه، سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه و اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی خواهیم داشت.

۲۶ هزار فرهنگی وظیفه تعلیم و تربیت در استان را برعهده دارند

وی تعداد فرهنگیان و متولیان تعلیم و تربیت در استان کرمانشاه اعم از بخشهای اداری و آموزشی را ۲۶ هزار نفر اعلام کرد و افزود: این افراد در ۴ هزار واحد آموزشی وظیفه تعلیم و تربیت ۳۶۰ هزار دانش‌آموز را برعهده دارند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تنش‌های بوجود آمده بین دانش‌آموزان، و اولیا مدرسه با دانش‌آموز نیز گفت: غیر حضوری بودن مدارس در زمان کرونا و دوری دانش‌آموزان و معلمین از محیط تحصیل زمینه‌ساز ایجاد تنش‌هایی در مدارس شده است.

دانش آموزان برای رسیدن به قله موفقیت به همراهی اولیا و مربیان نیازمندند

محمدی تصریح کرد: دانش‌آموزان برای رسیدن به قله‌های موفقیت نیاز به دو بال دارند که یکی از این بال‌ها معلمین و دیگری اولیا هستند و همکاری‌و تعامل همزمان آنها می‌تواند باعث بازگرداندن شرایط به حالت عادی شود.

 احیا برنامه‌های فرهنگی و آموزشی رفتارهای تنش آمیز در مدارس را کاهش می‌دهد

این مسئول افزود:با احیا برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و استفاده از ظرفیت معلمین پرورشی در سطح مدارس باید رفتارهای تنش آمیز را کاهش دهیم و در این میان به مساعدت اولیا دانش‌آموزان نیازمندیم.

معلم کرمانشاهی سرآمد کشور شد

مدیر‌کل آموزش‌و پرورش استان در ادامه با اشاره به ارزیابی عملکرد معلمان نیز گفت: تعداد ۲ هزارو ۵۱۶  معلم فرم ارزیابی را در سامانه بارگذاری کردند که  ۱۴۰۸ نفر از بین مدارس استان برگزیده شدند و از این تعداد ۱۴۱ نفر به مرحله استانی و ۱۹ نفر به مرحله منطقه‌ای راه یافتند و در مرحله کشوری نیز ۱۷ سرآمد کشور معرفی شدند که نام خانم زهرا جلیلیان از معلمین ناحیه یک در مقطع متوسطه کرمانشاه در بین این سرآمدان قرار گرفت.

 اجرای عدالت آموزش در حاشیه شهر از الویتهای مهم ماست

وی در گوشه دیگری از سخنانش یکی از الویت‌های مهم آموزش و پرورش را اجرای عدالت آموزشی در سطح استان دانست و خاطر نشان کرد: قرارگاه عدالت آموزشی از سوی وزارت آموزش و پرورش طراحی شده است که با شناسایی استان‌های کمتر برخوردار منابع و امکانات، در جهت رفع عقب‌ماندگی‌ها به این استانها اختصاص خواهد یافت و با توجه به اینکه ۳۰ درصد جمعیت شهر کرمانشاه حاشیه‌نشین هستند اولویت کار ما در این مناطق خواهد بود.

نیاز به تلاش ۸۵۰۰ دانش‌آموز دوره ابتدایی در استان

دکتر محمدی همچنین از افت تحصیلی ۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز ابتدایی که نیاز به تلاش بیشتر دارند و غالبا در مناطق حاشیه نشین ساکن هستند خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته قرار است ۵۲ پایگاه در مناطق محروم و حاشیه‌نشین تشکیل گردد و در مدت هشت هفته و هرهفته پنج روز عقب ماندگی‌های دانش‌آموزان در دوران کرونا راجبران نماید.

 

روند رو به رشد انتخاب رشته تجربی نگران کننده است/ متقاضی رشته‌های مهندسی در استان کم و ظرفیت پذیرش بالاست

مدیر کل آموزش و پرورش در ادامه روند روبه رشد انتخاب رشته تجربی در استان را نگران کننده عنوان کرد و گفت: به دلیل اصرار خانواده‌ها برای قبولی در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی متقاضیان ورود به رشته تجربی در استان افزایش یافته و گاها دانش‌آموزان با معدل ۲۰ نیز در این رشته‌ها پذیرفته نمی‌شوند که سبب سرخوردگی و افسردگی آنان خواهد شد و این در حالی است که رشته ریاضی فیزیک متقاضی کمتری دارد و عمدتا پذیرش دانشجو با وجود صندلی‌خالی در این دانشگاه‌ها سهل تر است.

خانواده‌ها در زمینه هدایت تحصیلی به ما اعتماد کنند

 وی خاطر نشان کرد: خانواده‌ها در زمینه هدایت تحصیلی باید به ما اعتماد کنند و با در نظر گرفتن علاقه فرزندانشان از تب و تاب رشته تجربی کم و به رشته‌های ریاضی فیزیک، فنی وحرفه‌ای و کارودانش روی بیاورند.

 ۳۱ درصد دانش‌آموزان استان دچار چاقی و اضافه وزن هستند

محمدی در گوشه‌دیگری از سخنانش با اشاره به کاهش ورزش در دوران کرونا نیز گفت: ۳۱ درصد دانش‌آموزان دچار چاقی و اضافه وزن هستند که در این زمینه توجه به ورزش و ساختن مکان‌های ورزشی برای دانش‌آموزان خصوصا دختران به دلیل اشراف آپارتمان‌ها بر حیاط مدارس دخترانه حائز اهمیت است که در سفرمعاون تربیت بدنی به استان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این مکان‌ها اختصاص یافت.

توزیع کتب درسی از طریق سامانه فروش و مواد آزمایشی امکان پذیر است

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به سوال خبرنگاران مبنی بر نحوه توزیع کتب درسی نیز گفت:توزیع کتب درسی از طریق ثبت‌نام در سامانه فروش و مواد آموزشی از پایه اول تا دوازدهم امکان پذیر است.

وی با اشاره به مزایای این سامانه افزود: پیش از این بابت توزیع کتاب ۳۵ درصد سود به کتابفروشی‌ها پرداخت می‌شد که این میزان به ۸ درصد رسیده است همچنین در صورت مهاجرت دانش‌آموز به محض ثبت‌نام کتب درسی به آن مدرسه تحویل داده خواهد شد.

امتحانات نهایی پایه دوازدهم در ۱۵۸ حوزه برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در مورد نحوه انجام آزمون نهایی پایه دوازدهم نیز گفت: از۱۸ هزارو ۲۰۰ دانش‌آموز پایه دوازدهم در ۱۵۸ حوزه آزمون نهایی گرفته می‌شود وتصحیح اوراق نیز در ۶ حوزه انجام خواهدشد،همچنین سعی شده با کار کارشناسی فاصله بین دو امتحان به درستی لحاظ شود.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۴۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان