//
کدخبر: ۳۳۴۶۳۱ //

تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران فرهنگی استان کرمانشاه

آیین تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران فرهنگی استان کرمانشاه امروز (۲۳ آذر ماه) با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و مسئولین استانی برگزار شد.

تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران فرهنگی استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مجید یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این مراسم  اظهار کرد: تفکر عامل برتری انسان نسبت به سایر موجودات است و جهان سرشار از ناپیداهایی است که باید در سایه پژوهش کشف شود.

وی افزود: اگر امروز ایران، در خاورمیانه ابر قدرت است نتیجه پژوهش و تفکر پژوهشگران این مرز و‌ بوم است.

photo_2021-12-14_12-01-55 (2)

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: باید پوسته جهالت کنار زده شود و با پژوهش و تحقیق واقعیت‌ها نمایان گردد که این امر جز با همدلی و کارگروهی محقق نخواهد شد.

یزدان پناه در ادامه کتیبه بیستون را مصداقی از پژوهش و تفکر دانست که طی مدت ۱۷ تا ۲۷ سال تلاش پژوهشگران انجام گرفت و امروز هر کتیبه ای قابل خواندن و بررسی است.

وی همچنین پژوهش در حوزه آموزش آموزش ابتدایی را امری مهم دانست و خاطر نشان کرد: توجه به فرزندان در حوزه ابتدایی می‌تواند زمینه ساز تربیت دانش آموزان در حوزه‌های مختلف باشد که در این حوزه باید تلاشهای بسیاری انجام گیرد‌.

 یزدان پناه در پایان با اشاره به تصادف چند روز قبل مینی‌بوس دانش آموزان در جاده ماهیدشت  به هلشی ضمن تسلیت به خانواده‌های دو جانباخته این حادثه گفت: همه دانش آموزان آسیب دیده از این حادثه از بیمارستان طالقانی کرمانشاه مرخص شده‌اند و تنها دو نفر به بیمارستان بیستون منتقل شدند که یکی از آنها نیز امروز مرخص شد و دومین نفر به دلیل شکستگی دست تحت عمل جراحی قرار گرفت که هم اکنون در شرایط مطلوبی قرار دارد و به زودی از بیمارستان مرخص خواهد شد.

این مسئول افزود: عوامل بسیاری در تصادفات جاده ای نقش دارد که امیدواریم با همکاری همه سازمان‌های ذی ربط دیگر شاهد اینگونه اتفاقات نباشیم.

در ادامه این مراسم فردین یاوری معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان نیز گفت: در عرصه آموزش و پرورش  مسائل و مشکلات زیادی به تعداد معلمان و دانش آموزان وجود دارد که الویت اول ما شناسایی و تبدیل این مشکلات به مسئله وتبدیل آن به موضوع علمی و تحقق آن با کار تحقیقاتی است.

photo_2021-12-14_12-01-57

وی از ارسال ۷۰۰ اثر پژوهشی فرهنگیان به نواحی و شهرستان‌ها خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۰۰ اثر برگزیده شدند که در نهایت ۱۷ اثر برتر شناسایی و به مرحله کشوری ارسال شد که در پایان اثر پژوهشی، خانم میرمعینی به عنوان اثر برگزیده کشوری انتخاب گردید.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به کارهای انجام شده در معاونت پژوهشی گفت: ۱۶ طرح پژوهشی به مراکز علمی و دانشگاهی ارائه شده که قرار است با کمک آموزش و پرورش اجرایی گردد.

یاوری خاطر نشان کرد: در سایه آثار پژوهشی متناسب با ریشه‌های تحصیلی در بیستمین جشنواره پژوهشی آثار ۵۰ پژوهشگر مربوط به چهار سال گذشته بررسی و از این تعداد هفت اثر منتخب به مرحله کشوری راه یافته‌اند.

این مسئول در پایان از اقدام ارزشمند دیگری در حوزه معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش نام برد و گفت: کتابی مدون از تجربیات کارکنان آموزش و پرورش استان چاپ شده که امروز رونمایی خواهد شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از  معلمان پژوهنده و پژوهشگران فرهنگی استان کرمانشاه تجلیل شد و از کتاب اقدام پژوهشی استان نیز رونمایی شد.

photo_2021-12-14_12-01-59

photo_2021-12-14_12-02-01

photo_2021-12-14_12-02-04

photo_2021-12-14_12-02-09

photo_2021-12-14_12-02-11

 

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۴۶۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان