//
کدخبر: ۳۴۶۸۸۱ //
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

معلمین در زمان تعطیلی اجازه استفاده از بستر شاد برای تدریس را ندارند/ مدارس حق برگزاری آزمون تا اول خرداد را ندارند

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت:معلمین در زمان معلمین در زمان تعطیلی اجازه استفاده از بستر شاد برای تدریس را ندارند.

معلمین در زمان تعطیلی اجازه استفاده از بستر شاد برای تدریس را ندارند/ مدارس حق برگزاری آزمون تا اول خرداد را ندارند
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست مشترک اعضای شورای معاونین، مدیران و روسای نواحی شهرستان و مناطق آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز (۲۲ فروردین‌ماه) برگزار شد.

دکتر سلمان محمدی مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این مراسم اظهار کرد: همه ما در آموزش و پرورش باید گره‌گشای مشکلات مردم باشیم و متواضعانه و کریمانه با مردم برخورد نماییم و با رعایت امانت و صداقت کارها رو بدون غرور و خودپسندی با اقتدار پیش ببریم.

photo_2022-04-11_18-50-04

photo_2022-04-11_18-50-19

وی حضوری شدن مدارس را اتفاقی مبارک برشمرد و افزود: هیچ آموزشی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد هرچند نقش معلمین در این دوره بسیار مهم و چشمگیر بود.

 مدیر کل آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش غیرحضوری تبعات بیشماری همچون اُفت تحصیلی دانش‌آموزان و ترک تحصیل را در پی داشت همچنین در حوزه اجتماعی نیز باعث ایجاد استرس، افسردگی، اضافه وزن مفرط و عدم جامع پذیری دانش آموزان گردید.

دکتر محمدی خاطر نشان کرد: با حضوری شدن آموزش، شادی و روح جدیدی در کالبد شهر دمیده شد که بسیار مبارک است.

این مسئول در گوشه دیگری از سخنانش تاکید کرد: بستر شاد تعطیل نیست ولی هیچ معلمی نباید در این بستر تدریس نماید، شاد  فضایی بین اولیا و دانش آموزان با معلمین و مکمل آموزش حضوری خواهد بود حتی اگر مدارس به دلیل آلودگی هوا تعطیل شود معلمین حق تدریس در بستر شاد را ندارند.

 محمدی رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک و تهویه در مدارس را الزامی دانست و بیان داشت: اولیا دانش‌آموزان را به انجام واکسیناسیون ترغیب نمایید و رسیدگی به سرویس‌های بهداشتی را بصورت ویژه مد‌نظر قرار دهید.

مدیر‌کل آموزش و پرورش تصریح کرد: تا پایان اردیبهشت ماه مدارس باید به بحث آموزش بپردازند و هیچ مدرسه‌ای حتی در مناطق گرمسیری نیز حق برگزاری آزمون تا اول خرداد را ندارد.

وی در ادامه عدالت محوری، انقلابی‌گری، مردم‌داری، پاک دستی و فساد ستیزی، و قانونمندی را از جمله اصولی دانست که باید در استان به صورت ویژه مد‌نظر قرار گیرد و افزود:  در نظام تعلیم و تربیت بحثی به نام نظام حکمرانی شایسته و متعارف مطرح است که این نظام چند مولفه دارد که دو  مورد آن شامل ۱- مبتنی بودن بر قانون و ۲- عدالت اجتماعی است که باید مدنظر قرار گیرد.

 

مدیر‌کل آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بر اساس این دو مولفه در وزارت‌خانه دو قرارگاه شامل قرارگاه سند تحول بنیادین و دیگری قرارگاه عدالت اجتماعی تشکیل شده است که در استان یک منطقه برای کار این قرارگاه به صورت پایلوت مشخص خواهیم کرد تا در این راستا گام‌های مهمی برداشته شود البته بستگی به هنر ما دارد که چقدر بتوانیم از این قرارگاه در راستای پیشبرد سند تحول بنیادین و عدالت آموزشی در مناطق محروم استان استفاده نماییم.

وی در گوشه دیگری در سخنانش با اشاره به پیش رو بودن هفته معلم و شهادت آیت‌الله مطهری نیز گفت: در هفته معلم محور اصلی ما تکریم و حفظ حرمت و منزلت مقام معلمان اعم از شاغل و بازنشسته است و باید تلاش کنیم بهترین شرایط را در این هفته مهیا نماییم.

محمدی در ادامه در مورد رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: همانطوری که واقف هستید در ایام بررسی بودجه در مجلس هیچ طرح و لایحه‌ای مطرح و بررسی نمی‌شود به جز موارد اضطراری با نظر رییس مجلس، که در این میان تنها لایحه‌ای که مورد بررسی قرار گرفت لایحه بودجه رتبه‌بندی معلمین بود که در تاریخ ۲۶ اسفند‌ماه تبدیل به قانون شده است و آموزش و پرورش طی مدت یکماه فرصت دارد آیین‌نامه را تدوین و به مجلس تقدیم نماید که هم اکنون این آیین‌نامه تدوین و آماده ارائه به هیات دولت است و پس از مصوب شدن طی روال قانونی وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش یادآور شد: از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ رتبه بندی پیش‌بینی شده و حتما حق و حقوق معلمین از این تاریخ به بعد مدنظر قرار خواهد گرفت.

  این مسئول در مورد نقل و انتقالات نیروی انسانی آموزش و پرورش نیز بیان داشت: از پنجم لغایت ۳۰ اردیبهشت ماه ثبت نام آغاز خواهد شد، و در خرداد ماه این نقل و انتقالات انجام خواهد گرفت همچنین اول تیر‌ماه نیز ساماندهی نیروی انسانی صورت می‌گیرد و انشاالله تا اول مهر هیچ کلاسی بدون معلم نخواهیم داشت.

محمدی در پایان به کارگیری بازنشستگان با مدرک لیسانس و فوق لیسانس در اداره کل آموزش و پرورش را ممنوع دانست و گفت: در راستای جوانگرایی هیچ استثنایی پذیرفته نخواهد شد البته این عزیزان در قسمت آموزشی می‌توانند خدمت رسانی نمایند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۶۸۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان