//
کدخبر: ۳۳۱۳۷۹ //

‍ پایان برداشت ذرت دانه ای در شهرستان کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از پایان عملیات برداشت ذرت دانه ای در این شهرستان خبرداد و گفت: بیش از 79 هزار تن ذرت دانه ای از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

‍ پایان برداشت ذرت دانه ای در شهرستان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

 مهندس اسماعیل پرویزی فر افزود: در سال زراعی گذشته سطح زیر کشت ذرت دانه ای در این شهرستان  7761 هکتار بوده که از این سطح بالغ بر  74500 تن محصول برداشت شد و در سال زراعی جاری نیز 8867 هکتار از اراضی شهرستان کرمانشاه به کشت ذرت دانه ای اختصاص یافته که از این سطح بالغ بر 79803 تن محصول فوق با متوسط عملکرد 9 تن در هکتار برداشت گردید که به ترتیب دهستان های میاندربند، بیلوار، الهیارخانی و کوزران بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه 21 مرکز خرید بدون هیچ مشکل و وقفه ای کار خرید ذرت را بر عهده داشتند، تصریح کرد: 65 دستگاه کمباین مجهز به هد برداشت ذرت در سطح شهرستان کرمانشاه کار برداشت ذرت از مزارع را انجام دادند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: برداشت ذرت دانه ای در این شهرستان از اواسط شهریور ماه آغاز شد و تا اواخر آبان ماه ادامه داشت.

 پرویزی فر با اشاره به تبعات خشکسالی و افت سطح آب‌های زیرزمینی در کرمانشاه، خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود کاشت ذرت دانه‌ای به روش‌های مرسوم را محدود و کشت این محصول با استفاده ازکشت نشاء و نوار تیپ صورت گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۳۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان