//
کدخبر: ۳۲۴۸۱۳ //

‍ جذب تسهیلات بخش مکانیزاسیون در شهرستان کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از جذب تسهیلات بخش مکانیزاسیون درشهرستان کرمانشاه خبر داد.

‍ جذب تسهیلات بخش مکانیزاسیون در شهرستان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس اسماعیل پرویزی فر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: 20 درصد از تسهیلات بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان توسط شهرستان کرمانشاه از خط اعتباری 9 مکانیزاسیون جذب شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: شهرستان کرمانشاه در جذب تسهیلات بخش مکانیزاسیون کشاورزی در سال‌جاری اهتمام جدی داشته است و از تمامی پتانسیل به منظور ارتقاء ضریب مکانیزاسیون شهرستان و جذب ادوات مناسب استفاده گردیده است.

 وی ه به مجموع اعتبارات جذب شده برای بخش مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: در سال جاری و از محل خط اعتباری 9 مکانیزاسیون 200 میلیارد ریال اعتبار جذب و به بخش مکانیزاسیون شهرستان تزریق گردیده است لازم به توضیح است در سال زراعی گذشته نیز شهرستان کرمانشاه مبلغ 400 میلیارد ریال را از محل خط اعتباری 8 مکانیزاسیون جذب کرده بود.

  پرویزی فر به اقدامات انجام شده برای جذب تراکتور و ادوات دنباله‌ بند در سال‌جاری اشاره کرد و یادآور شد: در سال‌جاری تاکنون 81 دستگاه تراکتور و همچنین 125 دستگاه ادوات دنباله‌ بند به ناوگان مکانیزاسیون در شهرستان کرمانشاه اضافه شده است و این روند تا پایان سال ادامه دارد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه تلاش‌های خوبی برای توسعه مکانیزاسیون در این شهرستان صورت گرفته است، افزود: با همه این تلاش‌ها بخش مکانیزاسیون شهرستان کرمانشاه نیاز به بروزشدن و ارتقاء به ضریب بالاتری را دارد و همچنین در سال جاری از 154 دستگاه تراکتور سهمیه این شهرستان فقط جهت 81 دستگاه تسهیلات به شهرستان اختصاص داده شده و در صورت تامین اعتبار مابقی سهمیه نیز جذب خواهد شد.

وی اظهار کرد: باید در جهت بالا بردن میزان تولید، کیفیت محصولات تولیدی و افزایش بهره وری گام‌های اساسی برداشته شود و با کشت مکانیزه می توان هزینه تولید محصولات کشاورزی را پایین آورد، همچنین با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی طی سال های اخیر در این شهرستان، برای حفظ آب و خاک باید به سمت و سوی استفاده از فناوری های جدید و بهره برداری از ماشین آلات نوین از جمله ادوات کم خاک ورزی،  بی خاک ورزی و استفاده از کمبینات و ...  رفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۴۸۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان