//
کدخبر: ۳۳۰۶۵۱ //

‍ پایان برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه ازپایان برداشت ذرت علوفه‌ای در این شهرستان خبر داد.

‍ پایان برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس اسماعیل پرویزی فر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: در سال زراعی گذشته سطح زیر کشت ذرت علوفه ای در این شهرستان 2516 هکتار بوده که از این سطح بالغ بر  150960 تن محصول برداشت شد و در سال زراعی جاری نیز 3800 هکتار از اراضی شهرستان کرمانشاه به کشت ذرت علوفه ای اختصاص یافت.

وی افزود: از این سطح بالغ بر 225 هزار تن محصول فوق با متوسط عملکرد 60 تن در هکتار برداشت گردیده که به ترتیب دهستان های میاندربند، سراب نیلوفر و بیلوار بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده اند.

 پرویزی فر تصریح کرد: بیش از 31 دستگاه چاپر فعال بومی و مهاجر کار برداشت ذرت علوفه‌ای را در این شهرستان بر عهده داشته و نظارت های لازم در خصوص تنظیم چاپرها بصورت مستمر پیگیری شد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: برداشت ذرت علوفه‌ای در این شهرستان از اول شهریور ماه آغاز شد و تا نیمه آبان ماه ادامه داشت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: عمده محصول ذرت علوفه‌ای برداشت شده، به‌منظور تولید علوفه سیلویی موردنیاز دامداران در سطح شهرستان کرمانشاه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 پرویزی فر گفت: به طور میانگین از هر هکتار ۶۰ تن ذرت برداشت و برای افزایش سطح زیر کشت و راندمان آبیاری بسیاری از مزارع به صورت نوار تیپ آبیاری می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۶۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان