//
کدخبر: ۳۲۹۰۸۳ //
مهسا شایگان رییس کمیسیون زنان، خانواده و ازدواج مجمع ملی جوانان:

به منظور آگاهی بخشی جامعه از خطر ابتلا به سرطان سینه، طاقبستان با رنگ صورتی نورپردازی شد

امروزه یکی از معضلات جوامع بیماری سرطان است که اگر به موقع تشخیص داده شود درمان آن میسر و ساده است.

به منظور آگاهی بخشی جامعه از خطر ابتلا به سرطان سینه، طاقبستان با رنگ صورتی نورپردازی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

در این بین بیماری سرطان سینه از جمله مواردی است که آگاهی سازی آن در سراسر دنیا نه فقط برای بانوان بلکه برای مردان نیز ضروری تلقی می‌شود. 

میانگین سن تشخیص سرطان سینه در کشورهای در حال توسعه نسبت به جمعیت‌های اروپایی و امریکایی تا حدی پایین‌تر است و تحقیقات متعدد انجام شده در ایران پایین بودن سن بروز را غالباً به ساختار سنی جوان جمعیت مرتبط می‌داند. اگر این فرضیات درست باشند انتظار می‌رود با تغییر ساختار جمعیتی به سمت سالمندی در سالهای آینده شاهد افزایش بروز این بیماری باشیم. افزایش میزان ابتلا، لزوم آماده سازی سیستم بهداشتی کشور و فراهم آوردن تمهیدات لازم جهت کنترل مناسب این بیماری در سال های آینده و بالاخص لزوم آگاهی رسانی در مورد این بیماری را ایجاب می‌کند.

در حال حاضر مهمترین رسالتی که بعهده تمامی سازمانهای سیاستگذار است کمک در تشخیص زودرس بیماری بوده و  در کشورهای اروپایی و آمریکایی با وجود آن که بروز این بیماری چندین برابر کشور ما است ولی میزان مرگ و میر مبتلایان به این سرطان، تقریباً با کشورهایی مانند ایران برابری می‌کند که علت آن سیستمهای غربالگری و تشخیص زودتر بیماری است. نکته‌ی بسیار مهم در این بیماری این است که شناسایی بموقع بیماری موجب دریافت درمان مناسب، بقای بیشتر و بهبود  کیفیت زندگی فرد خواهد.

 

هر ساله در سراسر جهان از ۱ تا ۳۱ اکتبر معادل با ۹ مهر تا ۹ آبان (بصورت حدودی)، ماه اطلاع‌رسانی جهانی سرطان پستان است. روبان صورتی (Pink ribbon) یک باریکه پارچه‌ای صورتی رنگ، یا شکلی نمادین از روبانی صورتی است که با نماد بین‌المللی آگاهی‌بخش درباره‌ی سرطان سینه است. هدف از سمبولیک قرار دادن این نشانه برای سرطان سینه، این است که افراد نسبت به علائم و نشانه‌های این بیماری آگاه شوند. 

اکتبر  ماه جهانی آگاهی رسانی در مورد سرطان سینه است، در این ماه به کمک نماد روبان صورتی و اقداماتی نظیر برنامه‌های همگانی، نور پردازی اماکن به رنگ صورتی، برگزاری همایش‌ها و ... در ذهن تمام آحاد جامعه علامت سوالی برای ایجاد آگاهی بخشی در مورد این بیماری ایجاد می‌شود. در سراسر دنیا، صورتی کردن نماد های شاخص فرهنگی، تاریخی شهرها، سالیانی ست که رسالت ماه اکتبر قلمداد می‌شود. لیست بلند بالای اماکن تاریخی-فرهنگی و نیز همایش‌های جهانی که در این ماه برای هشدار در مورد این بیماری برگزار شده است به این مهم تأکید وافر دارد.

به همین مناسبت و با همکاری کمیسیون زنان، خانواده و ازدواج مجمع ملی جوانان، مجمع جوانان کرمانشاه، کمیسیون گردشگری مجمع جوانان کرمانشاه، موسسه ققنوس، انجمن راهنمایان گردشگری کرمانشاه و ادارات و سازمان های مرتبط، مجموعه تاریخی طاقبستان، مجموعه جهانی بیستون و مجموعه تاریخی کاخ خسرو قصرشیرین در استان کرمانشاه با رنگ صورتی نورپردازی شدند. همچنین قرار هست که در روزهای آینده یک همایش با این مضمون با حضور مسئولین استان و فعالان حوزه سلامت در مجموعه تاریخی طاقبستان برگزار شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۹۰۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان