//
کدخبر: ۳۱۷۶۷۶ //

همه معلولان استان سمنان علیه کرونا واکسینه شدند

تمامی معلولان استان سمنان که در مراکز نگهداری و توان‌بخشی هستند، علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

همه معلولان استان سمنان علیه کرونا واکسینه شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

جامعه معلولان از اقشاری هستند که در کشور علیرغم نیاز شدید آن‌ها به قرار گرفتن در لیست گروه‌های پرخطر برای تزریق واکسن کرونا اما متولیان امر تا کنون به جز واکسینه کردن معلولان مستقر در مراکز نگهداری و توان‌بخشی کاری برای سایر معلولان انجام نداده‌اند و به عبارتی برنامه‌ای در این زمینه ارائه نداده‌اند.

به‌هرحال در جامعه‌ای که ما زندگی می‌کنند افراد زیادی با معلولیت‌های جسمی و حرکتی وجود دارند که گذراندن ایام کرونایی برای آن‌ها مشکلاتی را به وجود آورده است؛ برای مثال فردی که نابیناست و عصا به دست است و یا فردی که ناتوان از راه رفتن است و بر روی ویلچر می‌نشیند این‌ها باید سطوح را لمس کنند تا بتوانند حرکت کنند و یا افرادی که دچار معلولیت‌های ذهنی همچون اوتیسم هستند و توجیه کردنشان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار سخت و دشوار است.

نکته و سؤالی که در بیان این مطالب نهفته است اینکه چرا متولیان و مسئولان امر هیچ برنامه‌ای برای واکسیناسیون این قشر از جامعه ارائه نداده‌اند و آن‌ها را در اولویت تزریق واکسن قرار نداده‌اند.

بر اساس گفته مسئولان استان سمنان تنها معلولان مراکز توان‌بخشی و نگهداری زیرپوشش بهزیستی در این استان علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

علیرضا ایزدپور، مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به شیوع کرونا و ایجاد سختی‌ها ‌و مشقت‌های بسیار ناشی از این بیماری گفت: سازمان بهزیستی بی‌نصیب از این سختی‌ها نبود و باید گفت سال 99 سال سختی بود.

وی با اشاره به کاهش آمار فوتی سالمندان نسبت به سال‌های غیرکرونایی گفت: بهزیستی استان سمنان در سال 99 در مقایسه با سال غیرکرونایی با کاهش آمار فوتی سالمندان تحت حمایتش مواجه شد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به نگهداری از 300 سالمند در مراکز شبانه‌روزی زیرپوشش بهزیستی این استان گفت: تزریق واکسن به تمامی سالمندان انجام شده است.

ایزدپور در مورد تزریق واکسن معلومان این استان نیز گفت: بیش از 13 هزار معلوم از خدمات بهزیستی استان سمنان استفاده می‌کنند و تزریق واکسن کرونا برای تمامی این افراد انجام شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز جامع ترک اعتیاد در استان سمنان در سال 99 بیان کرد: در استان سمنان 14 کمپ ترک اعتیاد وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان خاطرنشان کرد: 200 واحد مسکونی در سال 99 برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی این استان ساخته و تحویل داده شده است.

ایزدپور با اشاره به در دست اقدام بودن ساخت 237 واحد مسکونی دیگر ویژه مددجویان این سازمان گفت: 600 فرصت شغلی نیز برای مددجویان این سازمان سال گذشته ایجاد شد که از این تعداد 100 فرصت شغلی برای معتادان پاک شده بوده است.

افرادی که دارای معلولیت بوده و در جامعه حضور دارند با توجه به آسیب‌پذیری بالا و سیستم ایمنی آنان که قطعاً به دلیل مشکلات ناشی از معلولیت نسبت به عموم جامعه ضعیف‌تر است؛ باید در اولویت دریافت واکسن کرونا باشند و مسئولان امر باید برای واکسینه کردن این قشر علیه کرونا فکری عاجل کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۶۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان