//
کدخبر: ۳۱۲۴۸۶ //

پایان خاموشی ها در کرمانشاه با دستور استاندار / استفاده از کولر گازی در ادارات ممنوع شد

استاندار کرمانشاه گفت: با رعایت الگوی مصرف برق و مشارکت بیشتر مردم، دستگاه های اجرایی و همکاری برق منطقه ای و شرکت توزیع نیروی برق تلاش می کنیم شرایط به گونه ای مدیریت و نظارت شود که برق مشترکان خانگی قطع نشود.

پایان خاموشی ها در کرمانشاه با دستور استاندار / استفاده از کولر گازی در ادارات ممنوع شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 « هوشنگ بازوند» در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان کرمانشاه که عصر امروز ( 11 خرداد ماه) در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد؛ به شرایط سخت پیش رو ناشی از کاهش بارش ها، خشکسالی و کمبود آب در سدهای برق آبی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برای عبور از این بحران و عدم قطع برق مشترکان خانگی نیازمند همکاری بیشتر و مشارکت مطلوب مردم استان و دستگاه های اجرایی هستیم.

وی افزود: به دلیل مشکلات ایجاد شده برای مردم امروز مصوب شد که برق مشترکان خانگی قطع نشود و با تعهد شرکت توزیع نیروی برق، برق منطقه ای و البته همکاری مردم و دستگاه های اجرایی شرایط اجرایی شدن این مصوبه تسهیل و این امر در کمترین زمان ممکن محقق می شود.

استاندار کرمانشاه ضمن تشریح برنامه های مدیریتی برای جلوگیری از خاموشی ها از رعایت الگوی مصرف، نظارت و هماهنگی بیشتر در ادارات دولتی و کنترل مصرف در صنعت، بانکها، نهادهای عمومی غیردولتی و بخش های کشاورزی و تجاری به عنوان محور اقدامات نام برد و اظهار داشت: تعدیل روشنایی معابر و جاده ها با هماهنگی نیروی انتظامی، شهرداری و حمل و نقل و پایانه ها نیز در دستور کار قرار دارد و در صورتی که این کمیته سریعاً به جمع بندی نرسد، شرکت توزیع اختیار دارد با تحلیل شرایط اقدام نماید.

بازوند خاطرنشان ساخت: قطع نشدن برق واحدهای مسکونی مشروط به توافق و همکاری دستگاه های اجرایی است و در بسته اجرایی مدیریت تولید و مصرف برق اختیارات نیز براین مهم تأکید شده است و بر این اساس ضمن تأکید بر رعایت الگوی مصرف برق در دستگاه های اجرایی به عنوان یک دستورالعمل، از امروز استفاده از کولرگازی در کلیه ادارات استان ممنوع اعلام می شود و با مدیرانی که از این دستور تخطی کنند شدیداً برخورد و برق آن سازمان قطع می شود.

مقام ارشد استان ادامه داد: براساس اختیارات وگذار شده به استانداران امکان تغییر ساعات کاری یا تعطیلی پنج شنبه ها بررسی می شود و طرح پیشنهادی در صورت موافقت وزارت کشور ابلاغ خواهد شد.

او گفت: ادارات علاوه خاموش کردن کولرهای گازی موظف هستند از وسایل سرمایشی پرمصرف هم استفاده ننمایند و حتماً تیمی نامحسوس بر حسن اجرای این دستورالعمل نظارت خواهد کرد.

بازوند با بیان اینکه با صرفه جویی ممکن است در برخی مناطق شرایط سخت شود اما موظف هستیم برای پاسخ به خواسته مردم بیشتر رعایت کنیم و ادارات الگوهای مدیریت مصرف باشند، البته اگر سازمانی در ارزیابی مقایسه ای نسبت به سال گذشته افزایش مصرف برق داشته باشد، حتماً با مدیر مربوطه برخورد می شود.

رییس ستاد پیشگیری و عملیات پاسخ به بحران استان به موضوع استخراج رمز ارزها و استفاده غیرقانونی از برق در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: هرچند گزارش دقیقی تاکنون ارائه نشده اما براساس برآورد شرکت توزیع حدود 60 مگاوات در این موضوع به صورت غیرقانونی مصرف می شود که با تشکیل کمیته ای از اداره اطلاعات و دستگاه های اجرایی ذی ربط سریعا با این اقدام غیرقانونی برخورد می شود.

استاندار کرمانشاه به نقش آموزش، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی گسترده برای جلب مشارکت مردم و نهادینه شدن فرهنگ الگوی مصرف اشاره داشت و گفت: بی شک همکاری مردم، ادارات، بخش صنعتی، تجاری و کشاورزی در عبور از بحران افزایش مصرف برق بسیا موثر است و از رسانه ها و صدا و سیما انتظار و تقاضا داریم برای کاهش مصرف برق با تولید محتوای مناسب مردم را به کاهش مصرف تشویق و ترغیب کنند تا پایانی برخاموشی های اخیر باشد.

مقام ارشد استان در ادامه گزارش ارائه شده در خصوص خسارت های خشکسالی در بخش کشاورزی و کمبود آب شرب به دلیل کاهش بارش ها را بررسی و تأکید کرد: دو کمیته تخصصی برای آب شرب و حل مشکلات خشکسالی به ریاست معاونین عمرانی و اقتصادی استانداری تشکیل و با تجمیع ظرفیت ها و امکانات باید تلاش شود که اعتبارات لازم تأمین و مشکلات مردم در حوزه های مختلف حل شود.

استاندار کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر ویژه از نقش آفرینی فرمانداران در مدیریت بحران کرونا گفت: همانگونه که در راستای حفظ سلامت مردم این عزیزان پیشگام و پیشقدم بوده اند، انتظار داریم با همکاری نمایندگان شرکت توزیع برق و مردم و نظارت بیشتر از برنامه های مدیریت مصرف برق پشتیبانی نمایند تا شاهد کاهش قطعی های برق در تابستان باشیم.

بازوند در ادامه این نشست به موضوع افزایش مدت زمان امهال وام های مناطق زلزله زده به سه سال اشاره کرد و گفت: امهال وام ها بر اساس قانون دو سال بود که در سفر معاون اول رییس جمهور به کرمانشاه مجدداً این موضوع مطرح شد و خوشبختانه در 18 اردیبهشت سال جاری مصوبه ابلاغ گشت و دولت در شرایط سخت تحریم های ظالمانه با امهال تسهیلات در سال سوم به میزان 2 هزار 442 میلیارد تومان موافقت کرد که عملاً  485 میلیارد تومان بارمالی دارد و امیدوارم بانکها بزودی فرآیند اجرایی شدن این موضوع را تسهیل کنند.

وی تحقق این مهم را مرهون تلاش های مضاعف، پیگیری دلسوزانه و هم افزایی و همکاری مطلوب دانست و گفت: بر این اساس از تلاش های دکتر حیدری نماینده مردم شریف گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل ذهاب، دکتر لهونی نماینده اورامانات و دکتر بخشی پور نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه تشکر می نمایم.

استاندار کرمانشاه در پایان جلسه ضمن تقدیر از جلیل بالایی مدیرکل سابق مدیریت بحران استانداری به عنوان مدیری توانمند و پرتلاش و  آرزوی موفقیت برای ایشان در سمت جدید، برای امیر ظهرابی سرپرست مدیریت بحران استانداری که از نیروهای باتجربه، کوشا و متخصص است نیز آرزوی موفقیت کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۴۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان