//
کدخبر: ۳۰۳۵۰۶ //

بازوند:با راه اندازی ۵ پتروشیمی، "قطب اول پتروشیمی" کشور می شویم

استاندار کرمانشاه با اشاره به شروع ساخت پنج پروژه پتروشیمی در استان در سال آینده، گفت: با راه اندازی این تعداد واحد پتروشیمی، کرمانشاه قطب اول پتروشیمی کشور می شود.

بازوند:با راه اندازی 5 پتروشیمی، "قطب اول پتروشیمی" کشور می شویم

هوشنگ بازوند در جلسه امروز (28 اسفند) شورای اداری و شورای برنامه ریزی استان با اشاره به سختی های سال 99، گفت: امسال سال سختی نه برای ما بلکه برای کل جهان بود و شیوع بیماری کرونا عملا تمام کشورهای دنیا را با چالش مواجه کرد.

به گزارش فرتاک نیوز،وی افزود: بطور میانگین ویروس کرونا 15 درصد از تولید ناخالص ملی هر کشور کم کرد، اما این میزان در کشور ایران حدود یازده درصد بود و علت آن هم انسجام و همدلی تمام مردم و دستگاه ها در مقابله با این ویروس بود.

وی افزود: خوشبختانه سطح خوبی از پروتکل ها در کشور اجرایی می شود و همین امر موجب شده تا در زمستان امسال روند تقریبا با ثباتی در خصوص بیماری کرونا شاهد باشیم.

بازوند خاطرنشان کرد: این همدلی و همکاری در حالی است که ایران همزمان در کنار ویروس کرونا با تحریم های ناجوانمردانه ها هم مقابله کرده و هیچکدام از این مشکلات نتوانسته است بر اراده مردم ایران پیروز شود.

وی در ادامه به خسارت 7800 میلیارد تومانی کرونا به اقتصاد استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه علاوه بر خسارت های مالی، در 13 ماه شیوع بیماری کرونا حدود 1500 نفر از عزیزانمان را دراستان بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه اشاره ای به برگزاری همزمان دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر در سال آینده داشت و افزود: انتخابات اقتدار نظام است و همه مدیران باید برای برگزاری هرچه باشکوهتر آن نهایت همکاری را داشته باشند.

بازوند در بخش دیگر صحبت هایش هم از اختصاص 300 میلیارد تومان تسهیلات با سود چهاردرصد به مناطق زلزله زده استان خبر داد وافزود: پیش از این هم 600 میلیارد تومان تسهیلات با سود چهاردرصد برای این مناطق دریافت کردیم که در مجموع حدود 900 میلیارد تومان تسهیلات می شود.

وی یادآور شد: این تسهیلات بعد از تعطیلات نوروزی در میان مناطق زلزله زده استان توزیع خواهد شد.

افتتاح 30 هزار میلیارد "پروژه ملی" در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه در ادامه به برخی اقدامات صورت گرفته در سالجاری اشاره کرد و افزود: خوشبختانه امسال توانستیم معضل اجتماعی پرونده "گلیم و گبه" را حل کنیم که برای حل این معضل پیگیری های بسیاری صورت گرفت.

بازوند از معرفی استان کرمانشاه به عنوان یکی از استان های امن برای سرمایه گذاری توسط منابع رسمی هم به عنوان یکی از دستاوردهای خوب استان در سال جاری یاد کرد وافزود: کسب این عنوان مرهون تلاش تمام مدیران در عرصه های اقتصادی، امنیتی و ... است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به افتتاح 30 هزار میلیارد تومان پروژه ملی در استان در سال جاری گفت: در کنار اینها امسال افتتاح بزرگترین قوطی سازی کشور را هم در کرمانشاه داشتیم که با اعتبارات غیردولتی و با همت سازمان بسیج مستضعفین در استان احداث شد.

با راه اندازی 5 پتروشیمی، "قطب اول پتروشیمی" کشور می شویم

بازوند از شروع به کار ساخت پتروشیمی اسلام آبادغرب به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای استان در سال جاری یاد کرد وافزود: این پروژه با سرمایه گذاری بیش از 13 هزار و 500 میلیارد تومانی دولت قرار است احداث شود.

وی یادآور شد: ذیل پتروشیمی اسلام آبادغرب و گیلانغرب قرار است سه پتروشیمی دیگر در شهرستان های سنقر و کلیایی، کنگاور و روانسر هم احداث شود که زمین این سه پروژه هم انتخاب شده و در سال آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

بازوند تعیین تکلیف پروژه پالایشگاه آناهیتا را هم از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان درسالجاری عنوان کرد وافزود: این پروژه بعد از 14 سال بالاخره تعیین تکلیف شد و هم اکنون در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد و امیدواریم سال آینده با سرعت بیشتری کار احداث آن انجام شود.

وی افزود: این پروژه با مشارکت 67 درصدی قرارگار خاتم (ص) و 33 درصدی وزارت نفت با رقم سرمایه گذاری 3.8 میلیارد دلار قرر است احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی، عقب ماندگی های استان در این حوزه تا حد زیادی جبران خواهد شد.

بازوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان کرمانشاه با پتروشیمی اسلام آبادغرب قطب سوم پتروشیمی کشور بعد از استان های بوشهر و خوزستان محسوب می شود و اگر سایر پتروشیمی های استان احداث شود کرمانشاه در رتبه نخست قطب های پتروشیمی کشور قرار خواهد گرفت.

وی افزود: راه اندازی این واحدهای پتروشیمی بازاری شش میلیارد دلاری در استان ایجاد خواهد کرد که این رقم می تواند اشتغالزایی 100 هزار نفری در استان را به دنبال داشته باشد.

بانک های استان فردا جمعه (29 اسفند) هم فعال هستند

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به تعطیلات پیش رو از تمام مدیران و وبویژه مدیران دستگاه های خدمات رسان و نیز فرمانداران خواست تا در این ایام حتما در دسترس بوده تا از مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

وی همچنین از بانک های استان خواست تا در روز شنبه تا ساعت حدود یازده یا 12 ظهر فعال بوده و خدمات رسانی به مردم داشته باشند.

بازوند گفت: بانک های استان همچنین فردا جمعه (29 اسفند) هم باید خدمات رسانی داشته باشند تا کار مردم در این روزهای پایانی سال به مشکل برنخورد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۳۵۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان